Soliferia

Täysversio: Mun Solikka
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5
Mun solifer sm -76 oli joskus 80 luvulla napurissa.Nauru No naapurinpoijat sitte myivät mopon keskustaan toiselle poijalle, joka sitte myi solikan paikalliselle mopokorjaajalle, josta minäsen sitte löysin (syksy 07). Kehui mopon olleen hänellä jotain 5v. Mopo oli kyllä läjä osia, mutta suurin piirtein kaikki tallessaNaurupaitsi keulaa lukien.Crying or Very sad Maksoin 50€NaughtyMosh
Korjasin ja kasasin solikkaa koko syksyn. Talvella pääsijo ajamaan.
Kesä 08 virittelin solikkaa esim, pyttyä viilasin, vaihdoin 16mm lorton, välityksiä vaihdoin ja putkea muokkasin.HymyNauru
Viime kesänä paikka maalasin rungon. Maalasin kokonaan tan kin ja työkalupoksin.Naughty candy keltaiseksi.
Solifer TS-50S! tässä joulunalla hommasin. Maksoin huikeat 50! ostin tietysti runsaasti osia ja nyt on kone koottu ja katteet ja tankki hiottu, tarkoitus maalata alkuperäiseksi (puna keltainen)
viriä pitäis laittaa jotain piristystä että pääsee sen 55-60, vääntöä saa olla kun aikapaljon mäkiä pitää ajaa...
Kohtahan se on valmis niin pääsee testaanMosh
hyvä aihe! mulla on solifer sm vuosmallia 86 mopon sain isältä joku vuostakaperin mopo on ollu uuvesta asti isällä ja aivan vakio (mitä sitä on hyvää mennä pilaamaan) mopon väri on vakio puna musta ja kromia vähä valot ei vain kunnolla toimi Embarassed
Ensimmäinen SM oli oikeasti 80 GT, harmittaa vieläkin että siitä on joskus luopunut. Sitten tuli 84 SM, täydestä raadosta niputettu ja se varastettiin. Crying or Very sad

Nyt on 74,75 ja 76 SM:t, entisöinnit pitäisi laittaa alkuun pääsiäisenä. Pitää varmaan perustaa oma viestiketju, kun aika on kypsä... Smoke
Mulla on solifer trial vuosimallia-80.Työkalukotelo on punainen niin ku tankki.Virityksii ei täl hetkel oo.mutta ehkä lähitulevaisuudessa tulee.Mopon osti mulle ukki ja mutsi.Entisöity solle!Nauru
Minulla on sininen "läskitankki" solifer sm speed vm 75. Ostin mopon 500markalla ja vuosi tais olla 1995tai 1996. Mopo on ollut pappani veljellä uudesta asti ja minä olen sen toinen omistaja. Muuten alkuperäinen mutta säätösuutin on paikoillaan.

Tällähetkellä mopo on purettuna ja runko on hiekkapuhalluksessa ja menee sitten maalaukseen. Samoin tankki ja työkalu loota menee automaalaamoon, missä ne maalataan alkuperäisellä värillä uudestaan. Joitain piste osia vielä tarvitsen kuten vaijereita ja vaihdepolkimen kumi ja jotain muuta pientä. Moottori on läpikäytynä odottamassa asennusta. Koneeseen uusittiin kaikki laakerit ja stefat ja tiivisteet. Tarkoituksena on kunnostaa mopo alkuperäisyyttä kunnioittaen mutta tuskin se museointiin on menossa. Nyt kun saisi vaan käyttökuntoon niin pääsisi ajelemaan ja samalla voi sitten jatkaa osien metsästystä.Nauru
nyt minulla on sm 83 tallissaRazz virit: 50cc metrakit, tunturin gianelli yläkauttasena, harvinainen dellorto ua-18-bs ja homemade putsariCool
Joo tuli hommattua eilen solivieteri, aluvanteilla vm -79, orkkis kampe, mut tankki on väärän värinen, mut onneksi tarrat löytyy, kesällä maaluttaa oikian väriseksi Nauru Aamulla töihin 11km ja huima vauhti mittarin mukaan 60 km/h Mosh
onko ensimmäinen solikka jonka omistat?
Joo on Razz ny oon rakastunut tähän kikottimeen korvia myöten ja päässä pörää jo ajatus rakentaa jostakin romusta jonnin sortin bobber härpätin matka ajoon Mosh
Minulla on 4-speed vuosimallia 1970. Veli osti kaveriltaan 50€Mosh ja antoi sen minulle koska ei tarvi sitä ainakaan 50vNauru
no mulla on Solifer TS-50 S. remontissa jälleen. kampiakseli uusiksi ja vaihteensiirtäjässä pientä pikku vikaa. vuosimallista en oo varma mutta muuten oli hetken aikaa soiva peli. kulki jotain 55 km/h ja punaanen melkeen kokonaan ja valkooset lokasuojat.
Itelläni käyttöentisöity hieno metallinsinihohtoinen Solifer sm:86 oransseilla teksteillä. Ostin viime syksynä 1000 eurolla kun täytän tuossa kuukauden päässä 15. Viriä ei ole, mutta vähän aion laittaa, jotta kaverin raisun perässä pysyn Hymy suunnitteila olisi kannen lasku, pakoputken kurien poistaminen, välitysten vaihto, ja ehkä virikaasariMosh Mitään suurempia sylkkiä en kuiteskaan rupea ostamaan. Tämä solle on suorastaan priimakunnossa Nauru
Lisäksi mökillä ns. lelumopona on Tunturi tiger adua luultavasti 93 vuosimallia. Ulkosesti paskassa kunnossa mutta kone rullaa ihan hyvin. Vireinä 14 mm lortto, porailtu kaasarin kurkku, viilailtu mäntä, laskettu kansi pipercross, ja gianellin tehoputki tottakai Hymy Vääntää kuin perkele ja nopeuttakin ihan mukavasti Dance
pistä kuvia
mulla on -71 4 speed Cool ostin kaverilta vuosia sitten ja on toiminu mökkimopona vähän aikaa... meininki olis laittaa kaikki alkuperäisosat kiinni ja laittaa kilpiin. nii ja tällä hetkellä ajossa -69 tunturi start Naughty
Sivut: 1 2 3 4 5