Nyt on pakoaukko viilattu symmetrisemmäksi ja kiillotettu kanavia ja puhdistettu sylinterin rivastoa. Onko jotain vinkkiä miten saisi KAIKEN tuon paskan pois rivastosta? Ja mielellään kotikonstein. Pulloharjalla sain jo paljon mutta kaikki ei irtoa.
Diiseliinhän ne jotkut isot pojat ne upottaa likoamaan?
Sooda puhallus poistaa hyvin lian
Niin mutta koti konstein.
paine pesurilla?
Sillä itse sain paskasen ja öljysen mankin kannen melkein uuden näköseks
lisään vielä että joku 1e mora jolla kaapii likaa pois jonka jälkeen painepesurilla loput
Pitää varmaan yrittää tuota liotusta/painepesuria koska moinen onnistuu ihan kotona. Pahimmat sain mutta pintaan tosiaan jää sellainen ohut pakkautunut hiekkakerros niihin kohtiin missä on ollut yhtään öljyä tai muuta mihin lika voisi tarttua.
Tuo sooda/lasikuula puhallus toimii varmasti. Mutta kotikonstein suosittelen polttoöljyyn/diisseliin pariksipäiväksi upottamista ja sitten jollain karhealla harjalla putsaamista, esim. rappuharja on hyvä!
rappu harjahan on ihan liien pehmee! Juuri harja jo paljon paremmin tai sitten teräs villa.
Noniih, nyt on sylinteri porauksessa ja pitäisi olla valmis joko tänään tai huomenna. Samalla huomasin että sylinterin alapään tiiviste oli fuskannut, ei paljoa mutta sen verran että näki että oli pieni vuotojälki jäänyt tiivisteeseen. Ihmettelen vain että miksi ei ollut antanut enempää kuulua itsestään selkeän vuodon merkeissä. Miten tuon saisi varmasti tiiviiksi? Paperitiiviste toki ja huolellinen tiivistepintojen puhdistus mutta pitäisikö vielä lyödä kuumankestävää tiivistemassaa tuonne väliin varmistamaan?
Toisekseen meni näköjään nuo pytyt sekaisin eli tuo porauksessa oleva pytty on stanukoossa ollut ja se koneessa kiinni ollut oli ensimmäiseen ylikokoon porattu (muistin juuri toisinpäin). Ja katselin tuota kiinni ollutta kanttakin niin sitä on laskettu, ei paljoa, mutta on laskettu, eli tuon voi suosiolla hioa ihan kunnolla. Uskaltaako tuosta hioa kokonaan tuon tiivistepinnan korokkeen pois vai miten kovat puristukset noissa on vakiona?
Tiivistemassaa suosittelen paperitiivisteen molemmille puolille. Ja kyllä uskaltaa ottaa sen korokkeen pois, se riittääkin jo aluksi. Kannen laskemisessa suosittelen sorvia, koska sillä saa siistin ja varmasti tiivin jäljen. Itse sorvautin tuon oman kannen tuohon "tappoviri" Solikkaan:
Sen korokkeen pois otto riittää käyttö mopoon jos haluaa koneen myös kestävän. ihan hyvä tulee kun suoran lasi pöydän päälle laittaa 80 hiekka paperia ja sillä hioo korokkeen pois ja viimeistelee 240 hiekka paperilla.
Itsellä kannessa vielä joku 2-4mm varaa ja vääntää normaaliin ajoon kyllä vallan mainiosti. Eipä löydy täältäkään mäkiä johon joutuisi 4. pienemmälle vaihtamaan. Pientä laskua kannelle niin kestää laakeritkin pidempään.
Noniin nyt on sylinteri ja mäntä haettu. Porattu 38.5 kokoon, hoonattu ja ostettu uusi mäntä. Moposportille ainakin nopeudesta pisteet kotiin (tänään lounasaikaan viety sinne ja haettu ennen neljää pois).
Kysymys 1: Kuinka pyöreitä/viimeisteltyjä noiden aukkojen reunojen pitää olla? Ei tuossa nyt täysin teräviä tunnu nuo olevan mutta minkälaisten niiden pitäisi olla?
Kysymys 2: Uusi mäntä on ns. L-profiilin mäntä, kumpi männänrengas kumpaan uraan?
Ei kait vaan ole tinaminin mäntä?! Paskempaa mäntää saa vähän aikaa ehtiä.
Ne tais olla eri paksusia ne renkaat? laita esim ohuempi ouhempaa m rengas uraan ja niin edelleen,Mutta ihan sama kun joudut männän kuitenkin kohta vaihtamaan...
solifer sm 86 kirjoitti:Ei kait vaan ole tinaminin mäntä?! Paskempaa mäntää saa vähän aikaa ehtiä.
Ne tais olla eri paksusia ne renkaat? laita esim ohuempi ouhempaa m rengas uraan ja niin edelleen,Mutta ihan sama kun joudut männän kuitenkin kohta vaihtamaan...
Rehellisesti sanottuna ei mitään muistikuvaa minkä merkin mäntä. Jos on tuon merkkinen niin mikäs noista tekee niin huonoja? Ja tosiaan männänrenkaita on kaksi, toinen on L-profiilinen ja oletan että on siis ylempi rengas ja toinen on perinteisempi paksu.
Jaa a mutta kuulostaa niitä menneen muiltakin...