Soliferia

Täysversio: SM -77 kone ja monta muuta onkkelmaa...
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6
solifer sm 86 kirjoitti:Pistä vaan kuvvaa.
Ite ainakin porauttaisin sen viilatun pytyn isommaksi jos tehot kiinnostas Naughty

Tehot kiinnostaa mutta lähinnä kuitenkin niissä rajoissa että mopo pitää saada kilvitettyä vielä samalla koneella. Eli joku roti tohonkin Hymy
http://s633.photobucket.com/albums/uu55/Pyrres/Mopo/ Tuolla kuvat pytystä ja myös lopusta moposta. Tuo oli se suurempi noista pytyistä. En itse edes tiedä minkälaiset noiden aukkojen pitäisi olla koska en ole koskaan nähnyt täysin vakiota Tomoksen sylinteriä niin vaikea arvioida minkälaiset ovat hyvät.
Komia Solifer! On tuota pyttyä viilailtu, tosin ei kovin paljon.
MopedRacer kirjoitti:Komia Solifer! On tuota pyttyä viilailtu, tosin ei kovin paljon.

Mutta näyttää karkeasti toimivalta pytyltä jos porauttaisi? Katselin noita aukkoja niin symmetrisiä ne eivät ainakaan ole eli pitäisi varmaan siistiä edes nuo aukot. Osaatko kuvien perusteella sanoa onko kansi vakio vai laskettu? Itsellä on kaksi samanlaista ja ei mitään hajua onko laskettuja vai eikö.
Kuvista päätellen ei, tai jos on niin tosi vähän on laskettuHymy
MopedRacer kirjoitti:Kuvista päätellen ei, tai jos on niin tosi vähän on laskettuHymy

Hyvä tietää ettei heti pilaa jos into tehoihin lisääntyy kun käsittääkseni nuo isoripaiset vakiokannet ovat jo kohtuu hinnoissa.
Ei ne hirmu hinnoissa ole mutta älä pilaa!
Hyvän näkönen solikka. porauta vaan tuo viilattu pytty mutta siisti ennen porausta kanavat siis viilaa Nauru Menee kyllä läpi katastuksestakin.
kulkee viilattuna jos ei muita ehkä just ja just 10-35 väleillä sen 45 Cool
solifer sm 86 kirjoitti:Ei ne hirmu hinnoissa ole mutta älä pilaa!
Hyvän näkönen solikka. porauta vaan tuo viilattu pytty mutta siisti ennen porausta kanavat siis viilaa Nauru Menee kyllä läpi katastuksestakin.
kulkee viilattuna jos ei muita ehkä just ja just 10-35 väleillä sen 45 Cool

Onko vinkkiä miten siistiä mitäkin kanavaa. Työkalut kyllä löytyvät joten samalla voisi yrittää oikeasti parannella tuota.

Ja on tuo siistinä onneksi pysynyt. Tuli aikanaan mökkimopoksi enkä koskaan saanut sitä kilvitettyä kun siirryin jo autoihin varsin nopeasti joten sinällään hyvä tuuri etten myynyt/jättänyt varaston taakse tms. Mikään osa ei ole mätä ja tärkeimmät pisteosat jne ovat tallessa. Ainoat suuremmat puutteet/ongelmat liittyvät lähinnä tuohon moottoriin, kilvettömyyteen ja lukuisiin pikkupuutteisiin siellä täällä (ketjusuojus, joskus kaaduttu koska jalkatapit ovat molemmat taipuneet hiukan ylöspäin jne jne).
Empä ite ossoo paremmin neuvoo kun että imua et isonna ylös päin ja pakoa et alas päin. jos oikeen muistan. vähän tasoittelet vaan että niistä tulee tasasemman näköset aukoista.
solifer sm 86 kirjoitti:Empä ite ossoo paremmin neuvoo kun että imua et isonna ylös päin ja pakoa et alas päin. jos oikeen muistan. vähän tasoittelet vaan että niistä tulee tasasemman näköset aukoista.

Itse taas muistelisin että imupuolta alaspäin jotta aukko ehtisi olla pidempään auki (samasta syystä männän helmaa viilataan käsittääkseni). Pakopuolen suunnasta en varmaksi muista että pitää tarkistaa. Jos ei muuten niin viilailen symmetrisiksi ja thats it toistaiseksi. Ei kuitenkaan mitään hajua miten tuo toimii nykyisillä viilauksilla.
Siis näin: Imua viilataan ALASPÄIN joka tuo kierroksia, väännön kustannuksella, JA SIVUILLEPÄIN joka tuo vääntöä.
Pakoaukkoa viilataan SIVUILLEPÄIN ja YLÖSPÄIN. Sivullepäin viilaaminen tuo vääntö ja ylöspäin viilaaminen kierroksia. Pakoaukon leveys ei saa olla kuitenkaan yli 70% koko sylinterin leveydestä.
Huuhteluihin ei ainakaan aluksi tarvitse koskea, mutta jos kovia tehoja haluat niin niitäkin pitää viilata. Huuhteluita viilataan koko matkalta eteenpäin, ja ylöspäin, kohti imuaukkoa.

Kanavien pitää olla tasaisesti sylinteriinpäin laajenevia. MUISTA TYÖSTÖN JÄLKEEN AUKKOJEN REUNOJEN PYÖRISTYS.
Se pyöristys tais olla tuossa moposportin poraus ja hoonaus paketissa auto maattisesti mukana?
solifer sm 86 kirjoitti:Se pyöristys tais olla tuossa moposportin poraus ja hoonaus paketissa auto maattisesti mukana?

Näinhän nuo väittivät.

Kiitos Mopedracer ohjeista. Pitää katsoa miten tuo dremelkopio mahtuu noihin kanaviin vai meneekö käsipeliksi Razz
Kannattaa perehtyä tuohon viilaamiseen kunnolla ennen kuin tekee. Ja aina vähän kerrallaan ja sitten kokeilla miten vaikuttaa tehoihin. Kannattaa lukea esim tämä: http://netti.nic.fi/~rush1/tuna/
Joo no teen aluksi vain tuon kanavien siistimisen. Eli lähinnä viilailen symmetrisiksi jne. Sitten myöhemmin jos hinku iskee niin viila enemmän käteen.
Sivut: 1 2 3 4 5 6