Soliferia

Täysversio: Pytyn hoonaaminen kotikonstein
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Heh taisit tehdä Soliferian pisimmän viestin Nauru joo Sellyä tosiaankin tarkoitin... kyllä se öljykalvo tiivistääkin konetta, sen huomaa kun kasaa koneen ja voitelee männän ja pytyn seinämät 2t äljyllä ja sitten polkaisee niin puristuksset on huomattavasti kovemmat kuin ilman voitelua.
Hyvää keskustelua!

Mopojen sylintereissä ei aina uutena ole hyviä hooneja. Ainakin muistelisin niin, kun 15 vuotta sitten ostelin PV:n sylkkyjä.

Mutta Wolkkarin 1,9TD moottorista löysin hyvät hoonit 300000km kohdilla, kun vaihdoin kannen. Moottoria ei oltu aikaisemmin aukaistu, koska se oli ollut vanhemmillani uudesta asti.

Joskus tuli tutkittua polttomoottorikäyttöisen radio-ohjattavan auton mäntää ja sylinteriä. Männässä ei ollut rengasta ollenkaan. Sylinterin ja männän kartiokkuus oli semmoinen, että mäntä ei tullut yläkuolon kohdasta läpi. En muista paljonko kyseinen moottori kiersi, mutta ilmeisesti tuossa oli jouduttu kompensoimaan aika suuresti lämpökuormaa.
ne on mielen kiintoisia nuo RC autot. On aika uskomatonta mitenkä niin pienestä koneesta saadaan niin paljon ytyä irti, niillähän pääsee yli 150km/h:n nopeuksiin. Ja luulis että semmonen moottori käy aika kuumana kun polttoaineenahan niissä on se nitrometanoli (tjsp) jota käytetään esim lentokoneissa.
No niitten rc autojen tehot vastaa sitä kun normi corollassa olis 3000heppaa. Dance
minä oon nähny 1800hv gorollan Nauru
Tässä aika hyvä pätkä hoonauksesta.
-> http://youtu.be/Knnw6-yW5pY?t=2m7s

Kannattaa äijän muitakin pätkiä kattella, viimesen päälle hyvää työtä tekee ja samalla on paljon kuvamateriaalia mistä videon katsoja voi oppia.
eepä jaksanu kokonaan kahtoa kun lontoota aijä huasteli...
Selly kirjoitti:Tässä aika hyvä pätkä hoonauksesta.
-> http://youtu.be/Knnw6-yW5pY?t=2m7s

Kannattaa äijän muitakin pätkiä kattella, viimesen päälle hyvää työtä tekee ja samalla on paljon kuvamateriaalia mistä videon katsoja voi oppia.
Kiitos linkistä! Kattelin kerralla varmaan kaikki videot Nauru Tämä kaveri on ammttilainen, kaikki mitataan ja puhdistetaan moneen kertaan ennen kuin kasataan. Ilo katsoa tommosta ammattitaitoa.
Selly kirjoitti:Tässä aika hyvä pätkä hoonauksesta.
-> http://youtu.be/Knnw6-yW5pY?t=2m7s

Kannattaa äijän muitakin pätkiä kattella, viimesen päälle hyvää työtä tekee ja samalla on paljon kuvamateriaalia mistä videon katsoja voi oppia.

en oikeen tajunnu miten tuo oikean puolimmainen hoonauslaite toimii...Rolling Eyes
Liittyy vähän hoonaukseen mutta ei paljon...
eli nyt kun vihdoin on cresentti työn alla pitäs pytystä saada pintaruosteet pois.
pitääkö hoonata jos ei ole muuta kuin ruostetta? vai voiko hoonauksen vältää vaan varovasti hiomalla esim 600 hiekkapaperilla ruosteet pois?
toki papruakin voi käyttää, muttta tokihan hoonaaminen olisi parempi. Muista vain hioa kokosyliterin mitalta sopivan "naarmuiseksi" jotta oljykalvo psyy kiinni
ok! ei se hooni maksas kuin 12e paikallisessa raatakaapassa mutta ei huvittas pyhänä lähtee ostoksille... niin ja säästöökin tulee Cool
Hah, ei se niin nuukaa ole että pitää olla just p634,5 hiomapaperiNauru Itse olen aina lasittuneet/ruostuneet sylinterinpinnat hionu ihan kaupasta saatavalla karhunkielellä joka on sopivan karheaa. Pyttyä hioessa pitää muistaa että pitää hioa joka kohdasta tasaisesti, eli ei voi ottaa jostain tietystä kohasta enemmän kuin toisesta. Ja riittää kun saa vaan sen pinnan kiillon pois, ja vähän karheutta.
Hyvästi lähti ruosteet Cool
Arvelutti vaan kun ekaa kertaa pyttyä hiomassa Hymy
Kannattaa ostaa se hoonaustyökalu. Hiomapaperilla mahdotonta hioa sylinteriä tasaisesti. Mulla on muistaakseni 6e hooni ja se toimii ihan hyvin. Siinä on vaan turhan lyhyet kivet, sillä ei voi hoonata sylintereitä joissa on korkeat aukot. Yhden koneen sylinterin olen sillä hoonannut ja tuli ihan ok jälkeä.

E: Muutama kuva:

[Kuva: 10307541.t.jpg]
[Kuva: 10307619.t.jpg]
Kuka muuten tietää minkä koneen pytty? Tämä kone tarvii vähintään 10% öljyseoksen toimiakseen kunnolla Nauru . Toimintavarmuudestaan ja kestävyydestään tunnettu perämoottori on kyseessä.
Sivut: 1 2 3 4