Soliferia

Täysversio: Väännöt poissa...
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5
hetki pieni...
Paskaa kuvaa löytyy galleriasta...
joo eipä tuosta oikeen selvää saa... Nauru
jep parempaa ei saa...
Kannattaa myös putsata rasvat pois esim. jarrujen puhdistusaineella kartion pinnoilta kampiakselista ja vauhtipyörästä ennen vauhtipyörän asennusta. Ja vauhtipyörän mutterin kiristys aina kampiakseli tai vauhtipyörä lukittuna.
niin no vauhtipörän uskaltaa kiriä jos on momentti avain niin 12- 14nm, tai käsikiristyksellä sillee että se on tiukassa mutta ei ihan täysillä kiristetty. jos kiristää täysiä vaikka pulttipyssyllä niin saa sen kiilan ja magneeton kiilauran paskaks
No jos momenttiavaimella kiristää niin tuo 12-14 Nm on aivan liian vähän. Joku 30-40 Nm voisi olla jo lähempänä oikeaa kiristysmomenttia.
semmosia momentti avaimia tarvita... oikeet momentit löytyy näpeistä Nauru
täh no jos mulla momentilla 30nm niin siinä saa hyppiä sen avaimen päällä eikä siltikään naksahda??!!
Sain viime kesänä tuollaisen Solifer GT, taitaa olla -80 mallia, huonosti käynnistyy ja tahmeaa menoa. En usko että on ikinä avattu mitään ja epäilen pakoputken karstoittuneen ja sähköpuolen vikoja. Mistä osia kannattaa hankkia? mopo on nyt paksun kinoksen takana varastossa, enkä tietoja siitä saa, mutta onko malleissa eroa kun GT ja vastaavat, sähköpuoli kiinnostaa? mopo on seissyt käyttämättä lähes 20 vuotta ja sillä on ajettu vain noin 20 tuhatta kilometriä.
Tulppa, kondensaattori ja sytytyspuola kannattaa vaihtaa ensimmäiseksi. Lisäksi kaasari kannattaa puhdistaa ja sieltä putkesta polttaa ne karstat pois.

GT on erilainen vain ulkonäöltään. Moottori ja muut ovat samat kuin muissakin SM.
suruton kirjoitti:Sain viime kesänä tuollaisen Solifer GT, taitaa olla -80 mallia, huonosti käynnistyy ja tahmeaa menoa. En usko että on ikinä avattu mitään ja epäilen pakoputken karstoittuneen ja sähköpuolen vikoja. Mistä osia kannattaa hankkia? mopo on nyt paksun kinoksen takana varastossa, enkä tietoja siitä saa, mutta onko malleissa eroa kun GT ja vastaavat, sähköpuoli kiinnostaa? mopo on seissyt käyttämättä lähes 20 vuotta ja sillä on ajettu vain noin 20 tuhatta kilometriä.

20 tuhatta on suht paljon jo mopolle ja ainakin mopon sähköille jos ei ole kertaakaan vaihdettu. Eli sähköt siis vaihtoon, putken putsaat, samoin kaasarin ja ilmanputsarin. jos noiden jälkeen ei vielä ole vedot tallella, niin pytty hoonautukseen ja uusi mäntä niin sitten pitäisi jo toimia.
Etkai tarkoita sähköjen vaihtamisella että pitäisi alkuperäiset johdot vaihtaa? Niihin ei tietysti kannata mennä koskemaan varsinkin jos kaikki toimii ongelmitta.
enn vaan tulppa + käret + kondensaattori + puola Wink ei ne johdot miksikään yleensä mene, paitsi tulpanjohto Wink
Tulpan vaihdoin samantien ja tankin huuhtelin, siis ikivanhat liikaöljyiset bensat ulos.
Sivut: 1 2 3 4 5