Ribelo kirjoitti:Sitten kiinostas nuo ratastukset. Vakionahan välit 10-35 ja olenko ymmärtänyt oikein, että 12-42 omaisi vastaavan välityssuhteen (17,7).
Semmoinenekin mietityttää, että ei onko kukaan yrittänyt/saanut 5 vaihteisena katsastuksen läpi. Tyyppikilvessähän lukee, että pitäisi olla 4 vaihteinen?
http://soliferia.parasiitti.org/keskuste...hp?tid=304 tuolta löytyy kaikki tarpeellinen...
Onko normaalia Tomos 4g moottorissa, että vaihdetta vaihtaessa vetoakseli liikkuu 1-2cm ulospäin? Olenko kasannut vaihteiston väärin kun näin käy?
Jos se tosiaan liikkuu 1-2 cm niin normaalitilanteessa rattaan pitää siis levätä lohkon kyljessä! Sieltä toisesta päästä puuttuu ilmeisesti prikkoja. Onko 4 vai 5-vaihteinen? Jos 4-vaihteinen niin onko viitosvaihteen holkki paikoillaan?
4-Vaihteinen ja kasasin laatikon niiden netistä löytyvien ohjeiden mukaan. Viitosvaihteen korvaus holkit ovat paikoillaan. Eikä se ratas osu lohkoon, vaan on ihan normaalissa asennossa, mutta kun vaihtaa vaihdetta niin työntyy ulospäin. Kone ei ole ollut vielä käynnissä.
Meillä liikkui vetoakseli päittäin noin 6mm, niin vaihteet ei pysyny kunnolla päällä, ei auttanut kuin purkaa kone ja lisätä rikkoja.
Henk kirjoitti:4-Vaihteinen ja kasasin laatikon niiden netistä löytyvien ohjeiden mukaan. Viitosvaihteen korvaus holkit ovat paikoillaan. Eikä se ratas osu lohkoon, vaan on ihan normaalissa asennossa, mutta kun vaihtaa vaihdetta niin työntyy ulospäin. Kone ei ole ollut vielä käynnissä.
Joku tuossa kokoamisessa on pahasti pielessä koska se paksumpi osa vetoakselista nojaa tuota laakeria vasten, enkä kyllä pysty käsittämään että se voisi mitenkään työntyä siitä ohi.
Kyllä tuo muistaaksein minullakin jonkin verran liikkuu. En kyllä ole mittaillut. Jos vaihteet ja vapaa menevät hyvin päälle, kun kone ei käy, niin uskaltaisin kyllä kokeilla, miten toimii käydessä.
mullaki liikkuu se joku 0.5cm ja on aina liikkunu ja kilometrejä on tullu jo joku 5000 ja vielä toimii
Olin katsonut sen silmämääräisesti jotenkin ihan väärin. Hatutti vielä niin paljon silloin, kun magneeton tappi katkesi kun koitin polkea käymään ekaa kertaa.
Akseli liikkuu vain alaspäin vaihdettaessa ja vain n. 0.5cm tai vähemmänkin. Eli konetta ei tarvitse purkaa uudelleen? Vaihteet ja vapaa menevät hyvin päälle.
Ensimmäistä kertaa tuntuu että tässäkin rojektissa joku homma onnistuu.
Kenelläkään tietoa, mistä saisi Solifer export thermomat vm.70 encarwin kaasariin MISTÄÄN putsaria ?
Voimakone:
KAASUTTIMEN OSAT ENGARWI
-ilmansuodatin metallisihti, pyöreä halkaisija 52mm.........................12e
Jönsky kirjoitti:Kenelläkään tietoa, mistä saisi Solifer export thermomat vm.70 encarwin kaasariin MISTÄÄN putsaria ?
Joo, ton mä tiedän. Mut se muovinen kotelo pitäis jostain löytää.
mitäs öljyä pitäis tuohon 67exportin koneeseen laittaa,on päässyt unohtumaan.Olikos tässä sellainen "uiva"kytkin niinkuin monkeyssä?
kiva kirjoitti:mitäs öljyä pitäis tuohon 67exportin koneeseen laittaa,on päässyt unohtumaan.Olikos tässä sellainen "uiva"kytkin niinkuin monkeyssä?
http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1;...;4355;4416
Siitä kunnon öljyä, on kytkinlisäaineellista yms.
Minkähän pituinen solikan kiertokanki on?