Soliferia

Täysversio: Pikkukysymykset
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6
4T SuperBike Oil soveltuu myös vaihteistoihin 2T-moottoripyörissä, joissa kampikammio ja vaihteisto ovat eri öljytilassa
Varmistanpa vielä, eli sillähän ei ole 2-tahdissa mitään merkitysta laittaako sinne "2-tahti" vaihteisto öljyä vai 4-tahti vaihteisto öljyä jos arvot ovat samat?
Nyt olis muuten kiire! Onko mitään kotikonsteja kytkinkruunun irroittamiseen, vai onko pakko olla ulosvetäjä?
Jos pitää olla ulosvetäjä, niin minkälainen sopii parhaiten, meinaan pitää olla aika pienikokoinen, mutta kans sellanen jossa on pitkät "Kynnet" että ylettyy sinne pyöreitten kohtien ohi, omalla ainakin on niin lyhyet että aina muljahtaa ohi kun yrittää kiristää.

Pitäis saada tuo kytkinpuolen stefa vaihdettua, on tuo niin perskeleen tiukassa tuo kruunu vaikka miten on nykiny (kyllä, sekä prikka että mutteri on poissa), ja pitäis saada maanantaihin mennessä ajokuntoon, ku ei mitenkää kehtais lähteä isosysterin vanhalla skootterilla liikenteeseen Naughty
Joo siis tuota menetelmää mä silloin viimeks käytin kun tuota pois otin, mutta kun ei mitenkään jaksais pistää muuten toimivaa moottoria osiks stefan vaihdon takia Nauru (moottorihan on siis muutenkin vielä kiinni mopossa, sivukoppa on vaan auki)
No, kiitos kumminkin, pitänee vielä kattoa jos sen jotenkin sais irti ilman mitään "isompaa" rojektia.
Kuinkas monta dl menee solikan koneeseen öljyä?
Mites nuo johot tonne takavaloon menee kun ei ole mitään liittimiä?
Olettaen että sulla on alkuperänen takavalo, niin siinä valkosessa "muovitörtsässä" mihin se polttimo menee, niin siellä pohjassa on reikä. otat johdosta niin paljon kuorta pois että kuparia riittää siitä pohjareijästä törtsän suu-aukkoon asti, ja vähän enemmän. Sitten vaan työnnät sähköjohdon siitä pohjareijästä läpi ja sitä kuparia niin että se myötäilee sen törtsän seinämää. Jos sitä kuparia on tarpeeksi, niin voit tehdä siihen suu-aukkoon sellaisen koukun sitä johdosta, niin se pysyy paremmin. Sitten vaan ruuvaat sen polttimon sinne törtsään.

Jos oli epäselvä selitys, niin piirsinpä nyt kuvan samalla.
Kiitoksia.
kuuluuko tomos 4g kolista ja kilistä,vaikka just on tehty koneremppa?
Millä saa 40vuotta seisseen exportin männän irti ku on "vähän" jumissa?
Ruosteen irrotinta pidetty 2 yätä! Ei irtoo.
Bensaa pidetty puol päivää! ei irtoo vaikkka meneekin jostain kohtaa läpi.
Nyt on auton moottori öljyt vaikuttamassa.. tuskin auttaa sekään..
Nuijittukkin on eikä kyllä uskalla lujempaa enää lyödä!

Pitää varmaan alkaa koittaan vanhan kansan popakonstejaNauru
Maitoo, piimää yms. yms.

Seuraavaks taidan pistää pensaa korkillisen palamaan männän päälle!
Millä saa 40vuotta seisseen exportin männän irti ku on "vähän" jumissa?

Kokeile jarrunestettä männän päälle, ainakin sillä irtos mossen männätRazz
Toinen konsti on lämmittää pyttyä toholla ja jähdyttää mäntää jäällä, vedellä tai jollain.
Tietääkö kukaan, että paljonko kiertokangen vaihto ja kampiakselin tasapainotus maksaa suurinpiirtein? Tomoksesta on ilmeisesti väljistynyt kiertarin alapäänlaakeri kun kiertari liikkuu sivuittain n.2cm ja ylös alas liikkeessä tuntuu välystä.
SOLIFERdriveri kirjoitti:Tietääkö kukaan, että paljonko kiertokangen vaihto ja kampiakselin tasapainotus maksaa suurinpiirtein? Tomoksesta on ilmeisesti väljistynyt kiertarin alapäänlaakeri kun kiertari liikkuu sivuittain n.2cm ja ylös alas liikkeessä tuntuu välystä.

mulla makso tunturiin kiertokangen vaihto 40€ mutta se ei ollu mikään yleinen liike
Kuuluuko uudenman mallin SM:n putken (penkin alla) liitoskohtaan joku tiiviste? Ja minkälainen se on jos siihen kuuluu?

Kuuluuko SM:än vaijerien kiristimet myös tuonne kahvojen päähän?

Minkäkokoinen suutin olisi hyvä vakio SM:n Dellorton 14mm SHA kaasariin? 50? Vai vielä pienempi? Nyt kiinni 57 ja on aivan liian iso.
Siihen kuuluu sellainen lämpöä kestävä muovitiiviste, missä on kiristysrenkaat molemmissa päissä.
http://www.elisanet.fi/voimakone/kuvat/v...01981-.JPG Tuossa helkkarin huono kuva.
Sivut: 1 2 3 4 5 6