Soliferia

Täysversio: Uusi vanha soliferisti
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Joe kirjoitti:
soturi kirjoitti:nii ja mun solikkaan ei edes enää tehdä jarrukenkiäSad ja jos jostais sattuu löytymään niin maksaa aikas paljon
Mikäs solikka sulla on jos ei kenkiä löydy. Yritin gallerian puolelta kurkkia mutta en nyt varmaa tietoa saanut.

Tänään kävin tekemässä vähän pidemmän koeajon kuin vaan parkkipaikkaa ympäri. Piti laittaa jo kypärä päähän kun lähtee kaupunkilähiössä rekisteröimättömällä ajoneuvolla liikenteeseen. Sen verran vähän aikaa kuitenkin rälläsin ettei kukaan ehtinyt virkavaltaa soittamaan sentään. Embarassed

Konehan toimii niin kuin sen toimia kuuluu, välitykset on vaan vähän raskaat (15/38 ) mutta kulkeehan se noinkin. Kiihtyvyys ei kylläkään käsiä venytä.

Kaikki sähköt toimii tyyttiä myöten ja ääni kuuluu jopa pitkät päällä. Töötin nappi ei näköjään ollutkaan hajalla vaikka niin ensin uumoilin. Hyvä näin, jotain positiivisia yllätyksiäkin välillä.

Nyt vaan keulan kimppuun ja se kuntoon sekä ohjauslukko. Sitten sen pitäisi kestää katsastusmiehen kriittistäkin tarkastelua. Pitää vaan etujarrua ehkä herkistellä vielä vähän lisää. Tai virittely kai tässä tapauksessa on oikeampi sana kuvaamaan operaatiota.

ihan solifer sm on siihen pitäs olla ne 90mm kokoset jarrukengät yhellä jousella
kyll mä osaan kirjottaa lauseina mutta en viitsi/jaksa laittaa pisteitä ja pilkkuja
Vaikka nyt ot:ksi menee, niin yritä nyt kuitenkin. Muutamalla muulla seuraamallani foorumilla on paljon kirjoittajia, jotka eivät viitsi/osaa tehdä kappalejakoa, kirjoittavat kaikki yhteen pötköön ilman välimerkkejä yms. tarpeellisia juttuja. Niitä ei jaksa pirukaan lukea, joten hypin yleensä kyseisten kirjoittajien tekstit ylitse ja niin tekevät monet muutkin. On ihan kohteliasta muita kohtaan yrittää edes tehdä tekstistä luettavaa.
mä en kyllä ymmärrä että miks tämmöstä tekstiä ei jaksa lukea minun mielestä se on ihan samanlaista luettavaa kuin semmonen missä on pilkut ja pisteet??
Tais mennä vähän ot:n puolelle tää...ja voimakoneelta ja kataforista löytyy noita jarrukenkiä miun mielestä.
Jatketaan ot. Ei se ole, usko huvikses. Nytkin piti lukea teksti pari kertaa ennen kuin sen ymmärsi. Tuollaiset tekstit kuuluu tekstareihin, mutta ei foorumeille, missä on käytettävissä enemmän tilaa.

Jos sulla on näppis, niin miksein voi kirjoitaa myös pilkkuja ja tehdä rivinvaihtoja. 10-sormijärjestelmällä ei tarvi edes kattoa näyttöä eikä näppistä ja pilkut, pisteet ja rivinvaihdot tulee samalla kun kirjoittaa muutenkin tekstiä.

Josnoilleiolisismitäänmerkitystäniiinihanyhtähyvinvoiskirjoitaakaikenyhteenaika paskamaistalukeavaimitä.
Mutta sepä siitä saivartelusta eli takaisin alkuperäiseen aiheeseen. ( jos joku haluaa jatkaa sitä niin tehdään sille vaikka oma topicki. )

Keula siis pitää purkaa sekä iskareiden että sen ohjausputken ( mikähän lienee oikea nimi ) suhteen. Käytännössä siis koko etupää palasiksi. Paperilla tämä näyttää ainakin yksinkertaiselta hommalta. Mutterit ja pultit auki ja osat erilleen, uudet viottuneiden tilalle ja koko hökötys uudelleen kasaan.

Toimiiko tämä myös käytännössä näin yksinkertaisesti, vai onko siellä jotain lujasti kiinni ja tarvitaanko jotain erikoistyökalua. Esim. kuinka syvällä liukuputkien sisällä avattava pultti/mutteri on.

Sama juttu sitten sen ohjauslaakerin vaihdon suhteen. Löytyykö sieltä jotain yllätystä, jota ei saa järkevästi auki.

Kerran olen moottoripyörän keulaan stefat vaihtanut ja se oli juurikin periaatteessa yksinkertainen juttu. Käytännössä sekin löi välillä kynsille kun tarvittiin muutamaa erikoistyökalua purkamiseen, stefan irrottamiseen ja paljon kärsivällisyyttä sen paikoilleen naputteluun. Siellähän oli tietysti kaiken muun hyvän lisäksi käytetty reilusti ruuvilukitetta.
Melko simppeli homma se on. Mutteri on muistaakseni alaputkien yläosassa, eli melko pitkän jatkovarren tarvii.
Sivut: 1 2 3 4