18.10.2009, 22:31
19.10.2009, 13:02
Nyt tapahtui jotain. En tosin ole ihan varma oliko se hyvä vai huono juttu. Lukko painui vähän matkaa sisään, mutta ei tule sieltä ulos. Sen sijaan ohjaus meni lukkoon eli tanko ei enää käänny. Nyt se on sitten saatava auki vaikka olisi kuinka kova homma.
19.10.2009, 16:50
Tällaisen kuvan löysin lukosta. Eli se on nyt hajotettu aika tavalla palasiksi. Lukko pesä ja ulopi kehä ovat irti rungosta eli nuo messinkiosat. Onko tuo loppu osa, jossa on jousi päällä, jotain karkaistua terästä vai ihan normialumiinia.
Ei nimittäin halua lähtea lukko ulos pesästään ja nyt on vielä tankokin jumissa. Ajatus on porata reikä koko sydeemistä läpi ja tehdä siihen kierteet. Sen jälkeen pultti kiinni ja repimään sitä ulos.
Ei nimittäin halua lähtea lukko ulos pesästään ja nyt on vielä tankokin jumissa. Ajatus on porata reikä koko sydeemistä läpi ja tehdä siihen kierteet. Sen jälkeen pultti kiinni ja repimään sitä ulos.
19.10.2009, 17:27
Ei se ainakaan alumiinia ole vaan terästä! Se on juuri se osa joka uppoaa ohjausakselissa olevaan reikään ja näin lukitsee ohjauksen. Ota ylämutteri pois ja yritä jos pääsisit sitä kautta tai sitten alakautta painamaan osaa ulospäin...
19.10.2009, 18:47
Joe kirjoitti:Tällaisen kuvan löysin lukosta. Eli se on nyt hajotettu aika tavalla palasiksi. Lukko pesä ja ulopi kehä ovat irti rungosta eli nuo messinkiosat. Onko tuo loppu osa, jossa on jousi päällä, jotain karkaistua terästä vai ihan normialumiinia.
Ei nimittäin halua lähtea lukko ulos pesästään ja nyt on vielä tankokin jumissa. Ajatus on porata reikä koko sydeemistä läpi ja tehdä siihen kierteet. Sen jälkeen pultti kiinni ja repimään sitä ulos.
sulla tuntuu olevan joka paikka solikassas jumissa (ei millään pahalla)
19.10.2009, 21:45
Sanotaanko näin että nuo laakerit ja ohjauslukko eivät kyllä juuri yllättäneet. Tosin olisin kyllä ollut tyytyväinen jos ne eivät olisi olleet jumissa. Eiköhän ne siitä lähde irti ajan kanssa. Etupumppu on vielä arvoitus mutta jos se ei mene ihan värkkäämiseksi niin uskoisin että vastoinkäymiset on tuossa. (kunnes takarenkaan laakerit menee ja ne on varmaan samalla tavalla jumissa )
Toistaiseksi ole vielä kohtuu optimistinen. Kyllähän tuo lukko jollain aukeaa, keino on vielä etsinnässä, mutta ideoita on parikin.
Toistaiseksi ole vielä kohtuu optimistinen. Kyllähän tuo lukko jollain aukeaa, keino on vielä etsinnässä, mutta ideoita on parikin.
20.10.2009, 19:46
Rengas tuli huollosta ja eipä niillä kauaa mennyt kun vaihtoivat kummankin etupyörän laakerin. Nähtävästi niillä on kunnon vehkeet noiden irrotttamiseen.
Ohjauslukko sen sijaan on edelleen kiinni. Lukkopesä on hajotettu poraamalla ja siitä tapistakin on saatu 4 mm pora läpi. Isompia toimivia teriä ei vaan nyt ole joten ei vieläkään etene. Sen sijaan uudella kobolttiterällä se meni koko paskasta läpi nätisti. Ei ole siis karkaistua terästä.
Toiselta puolen yritin kehitellä jotain, että pääsis lyömään sitä ulos, mutta eihän sen putken sisälle pääse millään käsiksi. Jos jotain saa osumaan oikeaan kohtaan, ei siihen saa voimaa yhtään.
Edit: Päivitys äskeiseen. SE SAAMARIN LUKKO ON NYT AUKI
Ei ole olemassa mitään mitä ei jääräpäisyys ja voima ratkaise. Juuri kun alkoi jo usko loppua ja epätoivo iskeä, se aukesi. Harmi kun en löytänyt sitä jumissa ollutta osaa. Se lähti kuin nuorten keihäs irrotessaan.
Tosin taas siirtyy koeajo, kun pitää lähteä huomenna työreissulle, mutta jospa tämä nyt olis ollut viimeinen tämän luokan vastus.
Ohjauslukko sen sijaan on edelleen kiinni. Lukkopesä on hajotettu poraamalla ja siitä tapistakin on saatu 4 mm pora läpi. Isompia toimivia teriä ei vaan nyt ole joten ei vieläkään etene. Sen sijaan uudella kobolttiterällä se meni koko paskasta läpi nätisti. Ei ole siis karkaistua terästä.
Toiselta puolen yritin kehitellä jotain, että pääsis lyömään sitä ulos, mutta eihän sen putken sisälle pääse millään käsiksi. Jos jotain saa osumaan oikeaan kohtaan, ei siihen saa voimaa yhtään.
Edit: Päivitys äskeiseen. SE SAAMARIN LUKKO ON NYT AUKI
Ei ole olemassa mitään mitä ei jääräpäisyys ja voima ratkaise. Juuri kun alkoi jo usko loppua ja epätoivo iskeä, se aukesi. Harmi kun en löytänyt sitä jumissa ollutta osaa. Se lähti kuin nuorten keihäs irrotessaan.
Tosin taas siirtyy koeajo, kun pitää lähteä huomenna työreissulle, mutta jospa tämä nyt olis ollut viimeinen tämän luokan vastus.
20.10.2009, 23:30
Noita lukkoja kun irrottelee remonteissa, kannattaa purkaa ensin etupää"alta pois", on sitten enemmän tilaa sen tapin tulla ulos.
Pääasia että irtosi!!
Pääasia että irtosi!!
25.10.2009, 19:04
Nyt on lyhyt koeajo suoritettu onnistuneesti
Valot toimii kaikki niin kuin pitääkin, jopa jarruvalo syttyy kun painaa takajarrua. Töötti jäi vielä testaamatta kun nappi ei ole kunnossa, mutta sekin lähiaikoina.
Eikös tämän pitäis olla 6 voltin sähköillä. Kuitenkin kyseinen lamppu paloi välittömästi kun pistin käyntiin. Tosin muistelinkin noin käyvän ja olin varannut 12 voltin lamput taakse. Edessä 6 volttinen näytti kestävän ainakin vähän aikaa. Paloivatkin vielä varsin kirkkaasti ja jarruvalo erottuu selvästi kun painaa jarrua.
Kaasari vaatii vielä vähän hienosäätöä, mutta toimii muuten niin kuin kuuluukin, kaasu ei jumita ja kierrokset nousee ja laskee kahvan asennon mukana.
Jarrut oli juuri niin surkeat kuin muistinkin. Ei ole solikan jarruissa kehumista. Eipä juuri toppaa vaikka herkistelin niitä virityksillä niin paljon kuin pystyin.
Keula vaatii myös purkamisen, mikä sinällään olikin tiedossa. Lisänä näyttää myös ohjauslaakeri vaativan huoltoa. Jotain klappia on. Kaipa se ohjauslaakeri kannattaa tilata samalla kuin muitakin osia. Se ei kuitenkaan kallis ole.
Eli kovien vastoinkäymisten jälkeen on jotain positiivistakin. Eihän tuo raketilta tunnu kuin on tottunut vajaa 90 heppaiseen moottoripyörään. Teho/painosuhdekin on alle 30:s osa. Pitää ne välitykset vielä vaihtaa vähän kevyempiin jotta tuo jaksaa vähän paremmin liikkua.
Valot toimii kaikki niin kuin pitääkin, jopa jarruvalo syttyy kun painaa takajarrua. Töötti jäi vielä testaamatta kun nappi ei ole kunnossa, mutta sekin lähiaikoina.
Eikös tämän pitäis olla 6 voltin sähköillä. Kuitenkin kyseinen lamppu paloi välittömästi kun pistin käyntiin. Tosin muistelinkin noin käyvän ja olin varannut 12 voltin lamput taakse. Edessä 6 volttinen näytti kestävän ainakin vähän aikaa. Paloivatkin vielä varsin kirkkaasti ja jarruvalo erottuu selvästi kun painaa jarrua.
Kaasari vaatii vielä vähän hienosäätöä, mutta toimii muuten niin kuin kuuluukin, kaasu ei jumita ja kierrokset nousee ja laskee kahvan asennon mukana.
Jarrut oli juuri niin surkeat kuin muistinkin. Ei ole solikan jarruissa kehumista. Eipä juuri toppaa vaikka herkistelin niitä virityksillä niin paljon kuin pystyin.
Keula vaatii myös purkamisen, mikä sinällään olikin tiedossa. Lisänä näyttää myös ohjauslaakeri vaativan huoltoa. Jotain klappia on. Kaipa se ohjauslaakeri kannattaa tilata samalla kuin muitakin osia. Se ei kuitenkaan kallis ole.
Eli kovien vastoinkäymisten jälkeen on jotain positiivistakin. Eihän tuo raketilta tunnu kuin on tottunut vajaa 90 heppaiseen moottoripyörään. Teho/painosuhdekin on alle 30:s osa. Pitää ne välitykset vielä vaihtaa vähän kevyempiin jotta tuo jaksaa vähän paremmin liikkua.
25.10.2009, 19:59
kyllä mun solikassa ainakin on hyvä takajarru kannattaa ostaa siihen jännitteensäädin niin lamput kestää
25.10.2009, 20:03
Mulla toimii takajarru, mutta etujarru ei ees hidasta. Etuvaloks laitoin suosiolla 12v ja takavalokin on edellisen omistajan toimesta vaihdettu 12v
25.10.2009, 20:13
Tämä etujarruhan näissä on ongelma. Se on kuitenkin tärkein, takarengashan vaan laahaa pulkkana perässä pysäyttämättä ja hidastamatta mitään. Takajarru sais mun puolesta olla pelkkänä valokatkaisijana jos edessä toppais. Kyllähän takarenkaan suttiin saa kun seisoo koko painolla päällä, mutta ei siitä hyötyä juurikaan ole. Parempi tosin sekin kun ei mitään.
Tosin tässä nyt on taas vertailukohtana moottoripyörä, joka pysähtyy kahdella sormella ihan mukavasti normaaliajossa reilusti yli satasen vauhdista. Massaa on kuitenkin kuskin kanssa reilusti yli 300 kiloa. Onhan se vähän kornia että saan moottoripyörän pysäytettyä samalle matkalle kuin mopon vaikka vauhtia on kolme kertaa enemmän.
Tosin tässä nyt on taas vertailukohtana moottoripyörä, joka pysähtyy kahdella sormella ihan mukavasti normaaliajossa reilusti yli satasen vauhdista. Massaa on kuitenkin kuskin kanssa reilusti yli 300 kiloa. Onhan se vähän kornia että saan moottoripyörän pysäytettyä samalle matkalle kuin mopon vaikka vauhtia on kolme kertaa enemmän.
25.10.2009, 22:01
Jep. Etujarru on takajarrua useammin ongelma siksi, että etujarrussa on naurettavan pieni säätövara
26.10.2009, 16:45
nii ja mun solikkaan ei edes enää tehdä jarrukenkiä ja jos jostais sattuu löytymään niin maksaa aikas paljon
26.10.2009, 18:24
soturi kirjoitti:nii ja mun solikkaan ei edes enää tehdä jarrukenkiä ja jos jostais sattuu löytymään niin maksaa aikas paljonMikäs solikka sulla on jos ei kenkiä löydy. Yritin gallerian puolelta kurkkia mutta en nyt varmaa tietoa saanut.
Tänään kävin tekemässä vähän pidemmän koeajon kuin vaan parkkipaikkaa ympäri. Piti laittaa jo kypärä päähän kun lähtee kaupunkilähiössä rekisteröimättömällä ajoneuvolla liikenteeseen. Sen verran vähän aikaa kuitenkin rälläsin ettei kukaan ehtinyt virkavaltaa soittamaan sentään.
Konehan toimii niin kuin sen toimia kuuluu, välitykset on vaan vähän raskaat (15/38 ) mutta kulkeehan se noinkin. Kiihtyvyys ei kylläkään käsiä venytä.
Kaikki sähköt toimii tyyttiä myöten ja ääni kuuluu jopa pitkät päällä. Töötin nappi ei näköjään ollutkaan hajalla vaikka niin ensin uumoilin. Hyvä näin, jotain positiivisia yllätyksiäkin välillä.
Nyt vaan keulan kimppuun ja se kuntoon sekä ohjauslukko. Sitten sen pitäisi kestää katsastusmiehen kriittistäkin tarkastelua. Pitää vaan etujarrua ehkä herkistellä vielä vähän lisää. Tai virittely kai tässä tapauksessa on oikeampi sana kuvaamaan operaatiota.