04.08.2019, 21:42
Reilu kaksi viikkoa takana uuden Solifer harrastuksen parissa.
Nyt SM 77:n kaivattaisiin lisää vääntöä ja nopeutta. Nopeutta varten on odottamassa 12 piikkinen eturatas, mutta mikä olisi helpoin keino lisätä vääntöä?
Nyt kiinni parempi ilmansuodatin, säätösuutin, korkeapainekansi ja 5-vaihde.
Pitäisikö korkeapainekantta laskea vai olisiko tehoputki parempi vaihtoehto. Tehoputken löytäminen on varmasti ongelma nopean googlauksen perusteella.
Edellinen omistaja on ilmeisesti muokannut pakoputkea poistamalla äänenvaimentimen sisäosan. Tai sitten etsin sitä vain väärästä kohtaa putkea.
Alkuperäinen kaasutin tiputtaa bensaa vaikka kone ei käy. Onko parempi laittaa se kuntoon vai ostaa suoraan uusi (isompi) kaasutin? Onko isommasta kaasuttimesta edes hyötyä noin pienillä virityksillä?
On tuossa muitakin ongelmia. Esim. Ensin lähti potkaisemalla käyntiin vain kylmänä ja nyt ei edes kylmänä. Mutta jos selvittelisi niitä kulkupuolen ehostuksen ohella.
Nyt SM 77:n kaivattaisiin lisää vääntöä ja nopeutta. Nopeutta varten on odottamassa 12 piikkinen eturatas, mutta mikä olisi helpoin keino lisätä vääntöä?
Nyt kiinni parempi ilmansuodatin, säätösuutin, korkeapainekansi ja 5-vaihde.
Pitäisikö korkeapainekantta laskea vai olisiko tehoputki parempi vaihtoehto. Tehoputken löytäminen on varmasti ongelma nopean googlauksen perusteella.
Edellinen omistaja on ilmeisesti muokannut pakoputkea poistamalla äänenvaimentimen sisäosan. Tai sitten etsin sitä vain väärästä kohtaa putkea.
Alkuperäinen kaasutin tiputtaa bensaa vaikka kone ei käy. Onko parempi laittaa se kuntoon vai ostaa suoraan uusi (isompi) kaasutin? Onko isommasta kaasuttimesta edes hyötyä noin pienillä virityksillä?
On tuossa muitakin ongelmia. Esim. Ensin lähti potkaisemalla käyntiin vain kylmänä ja nyt ei edes kylmänä. Mutta jos selvittelisi niitä kulkupuolen ehostuksen ohella.