Konden saattori lähtee yleensä irti kun pienellä vasaralla kopauttaa varovasti pohjaan,jos ei lähe vähän lämpöä pienellä toholla jonka jälkeen pienellä kopautuksella lähtee ja säilyy ehjänä.
Kenelläkäs löytyisi ideoita mikä perkule tuota härveliä vaivaa. Katsoin olisiko vauhtipyörä päässyt pyörähtämään tyhjää tms mutta ei ollut. Kokeilin pistää taas nippuun ilman valopuolia ja tuloksena oli että huomasin ettei vauhtipyörä mahdu enää pyörimään kunnolla edes pelkän sytkäpuolan kanssa vaan kangertelee kontaktipintojen kohdalla. Toinen vauhtipyörä ei mene edes pohjaan asti ja sen kiinnityspisteen syvyyden kohdalla on 3mm eroa. Kokeilin myös sillä toisella magneeton pohjalla joka tosiaan oli erilainen mutta sama juttu. Eli käyntihäiriön syy löytyi mutta mikä helvetti tuossa nyt on vikana ja miten korjata?
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Kaikki koneenosat mitä itseltä löytyy ovat pikkuvikaisista Tomos 4V koneista purettuja. Koneiden vuosimalleista ei tietoa kuin että toinen koneista on todennäköisesti alkuperäinen -80 moottori.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Molemmat siedettävässä kunnossa. Eikä vauhtipyörä ollut päässyt liikkumaan kun irroitin sen. Eikä tuo selittäisi sitä ettei puola mahdu olemaan vauhtipyörän alla tarkertelematta kun se ennen mahtui. Ihan kuin kampura olisi vetänyt itsensä kieroksi.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Joo itsekkin nyt epäilen että kampiakseli on kiero. Kampiakseliahan ei saa konetta kasatessa hakata, tai painaa mitenkään voimalla. Hyvä kikka on että konetta kasatessa teet puusta sopivan kokoisen palikan kampiakselin limppujen väliin kiertokangen vastapuolelle sillei että sen saa kampikammion kautta pois. Sitten kampiakselia ei saa taivutettua kun se puutikku on siellä välissä. Ja kampiakselit käy ristiin.
JOS se nyt on kiero niin ihmetyttää vaan että mikä ihme tuon nyt on muka voinut saada aikaan o.O. En ole hakannut, pahoinpidellyt tai tehnyt sille mitään vaan se olisi vääntynyt siinä vaiheessa kun koeajoin mopoa.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Tuo ei ollut löysällä ainakaan pultin puolesta mutta voihan olla että kartiossa on jotain häikkää ja vauhtipyörä on päässyt liikkumaan ja sytkä on hypännyt ja vetänyt kamat kieroon. Tuo meinaan ampui pariin kertaan kaasariin ennen sammumistaan tms.
Nykyiset härvelit: Skoda Octavia vRS HB 2.0TFSI Stage 1 -06, Solifer SM -80
Mainitsemisen arvoisia ex-härveleitä: -65 custom/viri-kupla, pari skobaa, -10 CPI XS250 TL-mönkkäri, -88 Ford Escort XR3i Cabriolet, -02 Ford Focus ST170 Stage 1
Joonas_P_K kirjoitti:JOS se nyt on kiero niin ihmetyttää vaan että mikä ihme tuon nyt on muka voinut saada aikaan o.O. En ole hakannut, pahoinpidellyt tai tehnyt sille mitään vaan se olisi vääntynyt siinä vaiheessa kun koeajoin mopoa.
Yleensä jos kampakseliin vaihdetaan pelkkä kiertokanki, niin se kiertokangen tappi ja samalla koko kampiakselin jäykkyys/kestävyys hieman heikkenee. Eli kampiakselia pitää käsitellä kuin kukkaa kämmenellä Yksi yleinen virhe on että vauhtipyörää kiriessä vauhtipyörä pönkitetään liian kovasti jotain (esim. käynnistysakselia) vasten ja sitten väännetän mutteria. Sillä konstein väänsin kerran yhden PV:n kampiakselin paskaksi Mutta virheistä opitaan...