Soliferia

Täysversio: Konetta remppaamassa
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Eli Solikan koneremontti olisi tarkoitus aloittaa tässä lähiaikoina, kunhan nyt rahatilanne sallii Sad Tälläista listaa tein jo valmiiksi:

Täydellinen tiivistesarja
Stefasarja
Kampiakselisarja 12mm (Moposport)
Kytkinlevysarja
Kaikki laakerit SKF
Kytkimen Painelaakeri
Pipercross
Magneeton kiila
Kärjet+konkka
Tulppa
Vauhtipyörän mutteri
Eturissan mutteri
Etupään ohjauslaakeri
Etupään Stefat

Ja nyt kysymyksiäkin olisi muutama:
Kuinka vaikea on etupään ohjauslaakerin vaihto?
Paljonko öljyä tulee etupäähän ja millaista?
Ja petarien laakeripesiähän tuli syventää 1mm, että pääsee L17 laakereista eroon?

Lisäksi en ole löytänyt eturissan mutteria myytävänä missään, eli mistä mahtaisi löytää?

Ja erityisesti etupään stefojen (ja muidenkin) mittoja olisi kiva tietää, koska etupäähänkin maksavat 15¤/pari.
Missäpäin vaikutat?? Mä juuri laakeroin koneen ja vaihdoin kaikki stefat.. Dirtbike oulussa hommas mulle osat ja ei ollu paha hinta mun mielestä.. mäntineen .hamppeineen , ketjuineen tiivisteineen reilu satku...kytkimen painelaakeri oli kallis 18 e mutta muutenhan ne ei maksa juuri mitään ja pojilta löyty suurin osa hyllystä... kannattaa ottaa yhteyttä niihin ja kysäistä,muista kertoa terkkuja ea-mieheltä jonka solkkuun juuri osia hommasivat saattaa vaikuttaa hintaan hieman.. etupäästä en tiedä muuta ku että sisäputken ulkomitta on 28mm ja niitä ei enää valmisteta missään,itse sain tunturi hopperista sisäputket ne passas.. mutta otappa yhteyttä db:n poikiin ja kysäise,luulen että onnistuu niiltä.
Etupään ohjainlaakerin vaihto on aika helppo, otat vaan yksinkertasesti sen keulan irti. Yläkolmio pois vaan ja sen alla on se krominen iso mutteri ja sen alla on ne yläpään laakerit ja sit otat keulan irti ja siellä ohjainputken alapäässä on sitten se toinen laakeri. Toivottavasti ymmärsit jotain, vaikee selittää.

solifer kirjoitti:Ideal 1 dl /putki.Paioli 1,4dl /putki
Siinä keulaöljystä. Jotku käyttää moottori öljyä mutta on myös myytävänä keulaöljyjä.

Mutterit kannattaa hakee pulttiliikkeestä, itse olen aina löytänyt ja on myäs 100 kertaa halvempia. Solikassahan tuppaa olemaan nuo kierteet monesti 1mm nousulla nii niitä ei välttämättä löydä maksista.
Hyvä että selvisi tuo täyttömäärä Nauru

Raahessa asustan, ja paikallisista huoltopaikoista en ole kuullut kuin huonoa, joten homman teen ihan itse. Ja paikallinen varaosaliike on sen verran kallis ja osa tavarasta tosi laadutonta, joten sieltä vältän ostamasta mitään. Tosin sieltä sai ainakin vähän aikaa sitten esim. Boschin alkuperäisiä kärkiäkin.

Mutta tämä niin monen Soliferistin ikuisuuskysymys:

Mistä saan 65cc Autisaan männän? Pytty on muistaakseni seuraavassa ylikoossa 44mm, joten vakiokokoinenkaan ei sovi ja mop-shopista ei saa enään kun vakiokokoista mäntää. Mikä olisi hyvä korvaava mäntä? Esim. ilman ikkunaa joku kestävä vaihtoehto?

Edit: Ja Nakkilasta olen kysynyt, vaan vastausta ei ole kuulunut.
siellä nakkilan pyörässä on siihen niitä mäntiä
soturi kirjoitti:siellä nakkilan pyörässä on siihen niitä mäntiä

Osaatko yhtään sanoa, että ovatko ikkunalla vai ilman? Hinta?
ikkunalla, enää vain 10mm tapilla, hinta 35e.
Muista että jos viet lohkot koneistettavaks niin 2mm pitää ollaa pois laakeripesistä.
No perskele onko mitään vaihtoehtoja sitte saaha 12mm kiertokankeen se 10mm mäntä? Eikös helan vaihtamalla saisi?
joo heloittamalla saa.
niin ikkunamäntiä saa myös koossa 44,5mm ja 44mm.
JES, ei tarvii itekkää rueta ostamaa uutta kampuraa jos siellä on ikkunamäntiä 10 mm männäntapille! huh. tulee aika halvaks munki racing solle projekti.
Saako ikkunamäntiä 45,0 kokosena?
Eli jos vaihdan helan, että sopii 10mm männälle, niin saako siihen ollenkaan neulalaakeria? Kestävyys huonontuisi aika paljon.

joonas- kirjoitti:Muista että jos viet lohkot koneistettavaks niin 2mm pitää ollaa pois laakeripesistä.

Muistaakseni olen lukenut jostain että 1mm ainoastaan pois laakeripesistä?
niin olen minäkin lukenut. moottorisahan männäntapin 10mm laakeri saattais sopii siihen suoraan (löysin iitse semmoisen mutta kun katsoin kyseisen koneen muiden laakereiden kuntoa ajattelin ettei se mitään kestä). ai se hela ei kestä niin hyvin? miten ne helat hajoaa?
mopomies kirjoitti:ikkunalla, enää vain 10mm tapilla, hinta 35e.

minusta se hinta oli 25¤
mopomies kirjoitti:niin olen minäkin lukenut. moottorisahan männäntapin 10mm laakeri saattais sopii siihen suoraan (löysin iitse semmoisen mutta kun katsoin kyseisen koneen muiden laakereiden kuntoa ajattelin ettei se mitään kestä). ai se hela ei kestä niin hyvin? miten ne helat hajoaa?
Jollei ole riittävää öljymäärää bensan seassa, niin hela ei pysty hyvin muodostamaan öljykerrosta männäntapin ja helan väliin jolloin männäntappi kuluttaa helan hajalle.
Sivut: 1 2 3 4