Mistä johtuneen kun liukuputket on jumissa? vissiinkin auttaa kun täs joku päivä puhistelen sieltä sisältä ja samalla vaihan stefat ja öljyt. Paljos sitä öljyä sinne menee? idealin keula kyseessä.
Hiltune kirjoitti:Mistä johtuneen kun liukuputket on jumissa? vissiinkin auttaa kun täs joku päivä puhistelen sieltä sisältä ja samalla vaihan stefat ja öljyt. Paljos sitä öljyä sinne menee? idealin keula kyseessä.
Voi olla että kyseessä on vääntyneet putket. Niitten ei tarvi olla paljoakaan vinossa niin ei jousta ollenkaan. Itellänikin kävi samalla tavalla kun olin etumpumppuja erotellut ja pistänyt kasaan taas.
Kannattaa pistää se koko etupää kasaan (rengas kans) ja kiinni mopoon, sitten molemmille pumpuille teet sillai että ensin löystät niitä kromipuktia niistä t-paloista sen verran että niitä pääsee kiertelemään ympäri ja kierrät aina vähän kerrallaan, vaikkpa n.1-3 cm kellonmukaisesti. Kiristät paikoilleen ja testaat "missä asennossa" ne joustaa parhaiten.
Tosin voi olla myös että ne on vaan ruostunu kiinni
Nyt tarviisin äkkiä neuvoja! kuinka saan idealin keulan purettua? (pikkutankin keula siis) siellä pohjassa ei ole mitään pulttia minkä saisi irti. Toivon saavani nopean vastauksen
Hiltune kirjoitti:Nyt tarviisin äkkiä neuvoja! kuinka saan idealin keulan purettua? (pikkutankin keula siis) siellä pohjassa ei ole mitään pulttia minkä saisi irti. Toivon saavani nopean vastauksen
Idealissa pitäisi olla siellä putken sisällä pultti. Eli kun otat päältä sen ison kromisen tulpan pois ja vedät jousen pois niin siellä pohjalla on ruuvi.
10mm kannalla MUTTERI,ei ruuvi.
Tarvii pitkän erikoistyökalun, ainakin tunturin varaosakuvastossa ideal etupään erikoistyökalu on 55cm pitkä, jolla tuo putken sisällä oleva mutteri avetaan. Trial mallin ideal on vielä pidempi malli , olisikohan 65cm pitkä avain riittävä. Tai 10mm hylsy ja riittävästi jatkovarsia peräisin.