Soliferia

Täysversio: Mikä iski solikkaan
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
nyt sitten kävi semmonen juttu että kipinä hävis solikan tulpilla kokonaan (b7hs, b6hs tjsp.) mutta auton tulpalla tulee kipinä. sitä ennen ku toi yks noista b7hs:sistä toimi jotenkuten, hörähti muutaman kerran kunnes kastu tulppa. en ymmärrä tuota mopoa enää.....vaikka sytty oliskin kohillaan niin ei tuu kipinää mopon tulpilla. vaikuttaako sytytysennakko miten paljon kipinään/ sen laatuun?
Eipä auta varmaan kuin avata magneetto ja alkaa metsästämään vikaa. Jos tuo sytytysennakko on mitä sanoit, ei sen pitäisi kipinään vaikuttaa. Enemmän kipinään vaikuttaa sytytyspuolan ja vauhtipyörän välinen etäisyys, mitä ei kyllä solikassa taida pystyä pahemmin säätämään.
PS. Minulla on parhaiten toiminut tulppana BR7HS
totiih, nyt sain sen kipinäongelman kuriin; otin puolanpiuhasta "kuolleen" osan pois, ja puhdistin kärkien kosketuspinnat kunnolla. Nyt tulloo kunnon kipinä! mutta sitten se bensapuoli, kastelee tulppia aika tiuhaan. muutaman kerran se hörähti, mutta ei sen paremmin ruvennut käymään. säätösuuttimen asennossa saattas olla jotain mätää,en mene varmaksi vannomaan. tai mikä muu voisi olla?
No kannattaa varmaan kokeilla ensin kääntää sitä säätösuutinta toiseen asentoon. Kannattaa myös tutkia, että kaasutin saa varmasti ilmaa, ettei ole tullut mitään tukoksia. Tietysti kohokin saattanut jumittua jne...
Omassani oli joskus samantapaista vikaa ja silloin ongelmana oli se, kun valskaava sylinteri päästi osan bensasta palamattomana pakoputkeen. Toimi aina vähän aikaa kun tyhjensi bensat pois putkistosta.
selvä homma, en jaksa enää tapella tuon solikan automaatin kanssa, vaan vaihdan takaisin sen 4 vaihteisen kiinni. sillä sentään toimi kunnolla Nauru
AAPUUVA!! ei toimi edes nelivaihteinen!! voe helevatan helevatta! kastelee tulppia heti ku polkasee, vaikka kaikki säädöt on kohillaan. ei edes hörähdä vaikka mitä tekis...
Kannattaa nyt varmaan ottaa tuo kaasutin irti ja purkaa osasiksi ja tutkia sekä puhdistaa läpikotaisin, jos et ole sitä vielä tehnyt.
Onhan tankissasi nyt varmasti palavaa ainettaWink
kaasarin puhdistin ennen kuin iskin sen kiinni (viilaamaton bing säätösuuttimella ja kotitekosella putsarilla) tankkii laitoin ennen kuin käynnistin ihan tavan 95 ja 2 tahtiöljyy sen desin.se tulppa nimittäin kastuu heti ensimmäisen polkasun jälkeen jo, ei edes hörähdä. voiko vaikuttaa siihen jos puolan piuha on kovin tiukalla, että ei antaisi kipinää pytyn sisällä vai mikä vattu tuossa olis?
kokeile säätää sytytystä ja toista tulppa.
noniih sainhan sen solikan toimimaan, ku laitoin toiset sähköt paikalleen Nauru mikähän niissä toisissa ei toiminu ku anto kipinän mutta ei lähteny käyntiin, varmaan konkka sökö? mutta kumminkin sitten huomasin myös sen että on vauhtipyörästä menny vähän se kiilanura paskaks ku pääs vähän vauhtipyörä käännähtämään myöhäseks niin sen takia oli vähän tehot kateissa Nauru no nyt toimii aika hyvin ku sain sen vauhtipyörän kiristettyy oikeelle kohalleen.
Mitä ihmettä tämä maailma meinaa? Nimittäin, solikassani oli joskus 11mm bing. Toimi ihan hyvinNaughty. MUTTA!Evil or Very Mad Vaihdoin Dellorto sha 14.14, sen jälkeen se leikkasi 6km matkalla. No, kokeiltiin isompaa suutinta, mutta ei se ollut siitä kiinni, että seokset olisi päin.. tiedättehän. Putsasin myös koko kaasarin ja laitoin 5% bensaa. Pyttykin oli porautuksessa siinä samalla ja tietenkin tuli uusi mäntäkin. Sitten se leikkasi taas! Sitten kyrsiinnyin siihen kaasariin, ja vaihdoin takaisin bingiin. Sen jälkeen ei ole leikannut, mutta vähän "tahminut" hieman pisemmän ajon jälkeen. Sytytyskin on ollut myöhäsemmällään, ettei lämpiäisi niin paljon. Voiko olla että se pytty on porattu päin persettä, vai mikä sitä vaivaa? Alkoi jo monelta tutulta moottorimiehiltäkin ymmärrys loppua kesken Razz Auttakaa te edes Hymy
Olisiko välys laitettu väärin??
Se hoonattiin edellisen poraus kerran jälkeen isommaksi, se auttoi silloin vähän, mutta leikkasi silti monesti. Nyt ei olla välystä mitattu uudelleen porauttamisen jälkeen. Voiko vaan olla että mäntä on niin huonoa seosta, että se laajenee pirusti? (solikassa kun tunnetusti ei hääviä jäähdytystä ole)
En usko että jähdytyksessä olisi vikaa, koska itse hoonasin solikan sylinterin 38.00mm:stä n. 38.50mm:iin iskuporakoneella ja tuli siis niin pieni välys, että meinasi aina tyhjäkäynnillä sammua sen takia. Sulla varmaan käynyt niin huono mäihä, että olet hommannut susi männän, mikä ei kestä 14.14- kaasarin tuomaa tehonlisäystäHymy
[/u]Eiköhön se ole vaan liian laihalla ollut. Ilmajäähdytteisin moponkoneen TÄYTYY röpeltää huippukierrosten tuntumassa. Kone käyntiin ja lämpimäksi, sitten vapaalla kaasu pohjaan ja seoksen säätö niin, että röpeltää ylhäällä. Sitten ei pitäisi olla ongelmaa. Itellä ei ole koskaan ollut ongelmia lämpenemisen kanssa...
Sivut: 1 2 3 4