Specialisti kirjoitti:speed86 kirjoitti:Puola ja myös tulpanhattu voi temppuilla vanhemmiten siten että kylmänä antaa hyvän kipinän mutta koneen lämmettyä kipinä joko loppuu kokonaan tai on niin heikkoa että ei sytytä.
Noi on etenkin noitten italialaisten tarvike-puolien ongelmia. Ite en enää ainuttamaan spagettipuolaa Tomokseen laita. Nyt on japanilainen kestänyt monta vuotta..
PS: Tänään ajelin solikalla kaikessa rauhassa ja lähdin kiihdyttämään kakkosella, niin tulppa lensi kokonaan irti kovan pamauksen kera ja jäi tulpanhattuun roikkumaan. Kannesta meni jengat sileiksi, jotenka soitin ukon tuomaan varaosakannen kotoa. No kannen vaihdoin kenttäolosuhteissa pikapikaa ja ongelmitta kotiin. Tosin tämä kansi ei ole madallettu joten huiput putos 3km/h ja alaväännöt hävisi. Ensimmäinen kerta kun solikasta lähtee tulppa irti kesken ajon. Kaikkeen pitää Solkun kanssa osata varautua.
Onpa sun solikassa ollut kovat puristukset kun tulppakin lentänyt
, mutta jos laitat kanteen uudet kierteet, niin varmistaettä ne pysyy. Itellä lähti tulpan mukana pois niin piti rompetorilta käydä ostamassa super sportin kansi (ainakin luulen että se on sen)
isän vanhasta projekti viri moposta lensi tulppa myös aika nätisti... muutama vuosi sitten kaivettiin se helkama minin ruoska varastosta ja korjailtiin sen verran että käyntiin saatiin no ukko kävi testi lenkin ajamassa ja ajoi mopon keskelle pihamaata ja pysähtyi ja alkoi etsiä oikeaa seosta säätö suuttimella ja kun oikea seos löytyi niin pikku poika heräsi isässäkin ja rupesi siinä kokeilemaan paljon ruoska kiertää no kaasu pohjaan ja yhtäkkiä kuuluu hirveä jysähdys ja mopo sammu. siinä sitten ruvettiin ihmettelemään että mikäs sille tuli niin huomattiin että tulppaa ei ollut ja kannesta kierteet paskana
.... tulppa löyty muutaman metrin päästä hietikolta
SOLIFERdriveri kirjoitti:Onpa sun solikassa ollut kovat puristukset kun tulppakin lentänyt, mutta jos laitat kanteen uudet kierteet, niin varmistaettä ne pysyy. Itellä lähti tulpan mukana pois niin piti rompetorilta käydä ostamassa super sportin kansi (ainakin luulen että se on sen)
Olihan siinä vakioon verrattuna aivan helvetilliset puristukset.
Toi vääntöä koneeseen ihan pirusti. Joo no meinasin jättää tuon kannen paikelleen. Pitää vaan oikasta se, kun tuntuu hiukan vuotavan. Siitä se tehonalennus saattaakin osittain johtua....
Muuten Specialisti voiko väännöt hävitä, jos kasvattaa puristuksia liikaa?
SOLIFERdriveri kirjoitti:Muuten Specialisti voiko väännöt hävitä, jos kasvattaa puristuksia liikaa?
Tuleehan siinä raja vastaan viimenään ja alkaa nakuttaa yläkierroksilla. En usko että uudenmallin Tomoksen kantta kannattaa yli 2,5mm madaltaa. Alkaa jo laakrekitkin ottamaan kipsua noilla puristeilla. On nimittäin jo tuolla madalluksella raskaampi polkaista käymään, kun 125cc KMX.
Jaa no kun minulla on luultavasti supersportin kansi niin sitä on laskettu n. 5mm ja siinä on pieni palotila jo ennestään. Mutta itse en oikein tehon kasvua huomaa. Solikka on aina vetänyt hyvin, mutta sen huomasin, että lasketulla ja uudella kannella jaksaa nykyään mennä 4. vaihteella paikaltaan lähtiessä ylämäen yli mikä minusta on aika suoritus. Pitää käydä huomenna säätämässä sytytysennakkoa, kun tuntuu että se on vähän väärässä.
Mullakin on kannesta lentäny tulppa pois ajosta ajelin ihan rauhallisesti varmaan jotain 35 nii vaa lens tulppa ja kuulu mootorista bloblobloblooo eikä menny kierteet kiersin tulpan kii ja lähin ajaa vieläki on se kans kii mopossa ja ei oo enää tulppa lentäny. On varmaa jääny kiiressä sormi momentille.
Nonnii nyt se solikka sitten päätti toimia ja lähti ykösellä kaymään n.3asteen pakkasessa
Vikana oli imuvuoto kaasarin ja pytyn välissä. Ilmeisesti uudessa pytyssä oli paskaa kierteissä nii ei kiriny tarpeeks. Parilla prikalla selvitiin tästäki
Ja on muutes tehoja enemmän ku edellisessä pytyssä
vielä putki kiinni ja pilistään
Mikä on tuossa solikassa vikana: automaatti kiinni, uus alakauttanen putki, kaasari säädettty kohilleen, sytytys on kohdallaan kärjet 0.40 mm auki, sytytys 2mm ennen ykk, mutta silti kastelee tulppi. kokeiltu 4 eri tulpalla, sama juttu. välillä se rupes käymään vähän aikaan, mutta sammu kuin seinään vaikka oli kaasu pohjassa. sen jälkeen tulppa oli ihme kyllä kuiva... mikä neuvoksi?
0,4mm on liian suuri kärkiväli. Kokeile 0,25mm. Osoittautunut mulla kaikkein toimivimmaksi.
Jos Bing-kaasutin, niin pysyykö ryyppytappi kunnolla ylhäällä? Minä ihmettelin tässä, että mikä on, kun mopo hyytyy aina yhtäkkiä kesken ajon ja sammuu. Viimein huomasin, että tuo ryyppytappi painuu omia aikojaan alas. On vissiin sitä pitelevä puristusjousi tai mikä nyt lie menettänyt puristusvoimansa.
Encarwi kaasuttimena, suuttimena säätösuutin. menee hermot ton romun kanssa, tapellu sen kanssa koko viikonlopun, eikä ees lähde käyntiin... mikä helvetti tossa on? kipinäkin on aika huono, semmonen enemmän kellertävän värinen ja hyvin pieni ja terävä. kaikki on säädettynä kohdalleen(kait). ei edes hörähdä vaikka laittas lorauksen bensaa pyttyy tulpanreijästä. ja tulppa on kuiva sen jälkeen. aika ihme laitos tuo automaatin moottori...
SOLIFERdriveri kirjoitti:Koita eri tulpalla.
kokeiltu 6 eri tulpalla, sama homma, huono kipinä silti....