Soliferia

Täysversio: Sähköt
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
No siihen katkojan jousipuoliskoon pitää olla yhteys konkalta, sytytyspuolalta ja sammutuskatkaisijalta. Jos se musta piuha on kiinni siinä jousipuoliskossa niin yhdistä se konkkaan vaan.
joo pitää tänään katsella sitä magneettoa ja kolvailla. on nimittäin nuo kärjet ihan finaalissa ja siellä välissä kipinöi välillä vaikka kuinka säätäisi tai puhdistaisi. parempi vaihtaa uudet kärjet paikalleen.
joo ei näy kipinää missään vaikka kuinka olisi säädöt kohdallaan :/ . kolvasin sen katkojista lähtevän johdon konkkaan. konkassa on myös kiinni yksi punainen johto (sytytyspuolalta) ja yksi toinen musta johto ( se joka menee alunperin niihin kärkiin ja siitä päästä, mistä se menee kiinni kärkiin, sen piuhan päästä lähtee sitten sammutusjohto pois magneetosta ) tuohon mikä alunperin tulisi kärkien alaosaan kiinni niin laitoin siihen sähköteippiä, ettei ota mistään kosketusta. nyt ne on vaan vähän tökerän näköisesti kolvattu siihen konkkaan mutta muuten muistuttaa alkuperäistä. mikä tuossa meni vikaan? apua kaivataan ! Nauru
Kokeile irrottaa kokonaan sammutusjohto, vaikka sieltä liittimestä, jos sinulla semmoinen siellä on. Näin voit varmistua siitä, ettei ainakaan se ota mistään väliltä runkoon kiinni. Tämän jälkeen pitäisi olla enää sytytyspuolan, kondensaattorin ja katkojan yhteydessä toisiinsa (sytytyspuolan piuha olisi varminta kiinnittää suoraan katkojaan ja katkojasta sitten toinen piuha konkalle, että varmasti yhdistää) Varmista vielä, ettei se sytytyspuolan eikä katkojan piuha valskaa maahan mistään.
Jos näin ei toimi, kun kärjet vielä säätää kohilleen, niin sitten on vika varmaan jossain muussa (puolassa, tulpanjohdossa, tulpanhatussa, tulpassa).
kun katoin tuolla solifer-wikissä olevaa sähköjä niin onko sillä väliä onko tuo jarruvalonpuola sytytyspuolan vai valopuolan päällä? omassa se on ainakin tuon valopuolan päällä.. Nauru tänään yritin taas laitella noita "uusia" kärkiä tuohon solikkaan mutta ei näy kipinää missään...
Valopuolan päällä se jarruvalopuola ainakin minulla on.
Sepi kirjoitti:Kokeile irrottaa kokonaan sammutusjohto, vaikka sieltä liittimestä, jos sinulla semmoinen siellä on. Näin voit varmistua siitä, ettei ainakaan se ota mistään väliltä runkoon kiinni. Tämän jälkeen pitäisi olla enää sytytyspuolan, kondensaattorin ja katkojan yhteydessä toisiinsa (sytytyspuolan piuha olisi varminta kiinnittää suoraan katkojaan ja katkojasta sitten toinen piuha konkalle, että varmasti yhdistää) Varmista vielä, ettei se sytytyspuolan eikä katkojan piuha valskaa maahan mistään.
Jos näin ei toimi, kun kärjet vielä säätää kohilleen, niin sitten on vika varmaan jossain muussa (puolassa, tulpanjohdossa, tulpanhatussa, tulpassa).

on se kyllä ihme kun tuo mopo ei saa kipinää! tänään muutaman tunnin laittelin tuloksetta Sad.

elikkä tekisinkö niin kuin tuossa sepin ohjeessa että kiinnittäisin katkojista tulevan johdon sytytyspuolan johtoon, ja kolvaisin ne kondensaattoriin. ja sitten kolvaisin myös tuon sammutusnapille menevän piuhan konkkaan. toimisiko se noin?
solikka77 kirjoitti:
Sepi kirjoitti:Kokeile irrottaa kokonaan sammutusjohto, vaikka sieltä liittimestä, jos sinulla semmoinen siellä on. Näin voit varmistua siitä, ettei ainakaan se ota mistään väliltä runkoon kiinni. Tämän jälkeen pitäisi olla enää sytytyspuolan, kondensaattorin ja katkojan yhteydessä toisiinsa (sytytyspuolan piuha olisi varminta kiinnittää suoraan katkojaan ja katkojasta sitten toinen piuha konkalle, että varmasti yhdistää) Varmista vielä, ettei se sytytyspuolan eikä katkojan piuha valskaa maahan mistään.
Jos näin ei toimi, kun kärjet vielä säätää kohilleen, niin sitten on vika varmaan jossain muussa (puolassa, tulpanjohdossa, tulpanhatussa, tulpassa).

on se kyllä ihme kun tuo mopo ei saa kipinää! tänään muutaman tunnin laittelin tuloksetta Sad.

elikkä tekisinkö niin kuin tuossa sepin ohjeessa että kiinnittäisin katkojista tulevan johdon sytytyspuolan johtoon, ja kolvaisin ne kondensaattoriin. ja sitten kolvaisin myös tuon sammutusnapille menevän piuhan konkkaan. toimisiko se noin?

Ainakin itellä on tuolleen että konkassa on sytytyspuolasta tuleva piuha, piuha joka menee kärjille ja sammutusnapille menevä piuha kolvattu kiinni.
ihme kyllä, mullakin on nyt kolvattu niin kiinni, mutta ei näy kipinää missään! katsoin samalla kaikki mahd. johtojen kuorien katkokohdat ja laitoin sähköteippiä niihin kohtiin. joku tossa kyllä mättää..
solikka77 kirjoitti:elikkä tekisinkö niin kuin tuossa sepin ohjeessa että kiinnittäisin katkojista tulevan johdon sytytyspuolan johtoon, ja kolvaisin ne kondensaattoriin. ja sitten kolvaisin myös tuon sammutusnapille menevän piuhan konkkaan. toimisiko se noin?

Pitäisi toimia, jos tuo tilaamasi katkoja on yleensäkkään solikkaan käypänen. Onkohan tuosta katkojasta kuvaa jossakin? Vielä helpompaa olisi antaa neuvoja, jos olisi kuva koko magneetostasi. Jostakin se luultavasti maadoittaa väärästä paikasta.
Sepi kirjoitti:
solikka77 kirjoitti:elikkä tekisinkö niin kuin tuossa sepin ohjeessa että kiinnittäisin katkojista tulevan johdon sytytyspuolan johtoon, ja kolvaisin ne kondensaattoriin. ja sitten kolvaisin myös tuon sammutusnapille menevän piuhan konkkaan. toimisiko se noin?

Pitäisi toimia, jos tuo tilaamasi katkoja on yleensäkkään solikkaan käypänen. Onkohan tuosta katkojasta kuvaa jossakin? Vielä helpompaa olisi antaa neuvoja, jos olisi kuva koko magneetostasi.

kyllähän ne ovat, tilasin ne mc scatterilta joskus, mutta en olllu moneen kuukauteen laittanut niitä paikalleen. ja tässä ois kuva vähän epäselvä mutta kumminkin. ja tässä vähän parempi kuva kärjistä : http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_i...ts_id=1287
Eipä oikein näe noita liitoskohtia tuolla katkojassa.
Yleismittarilla olisi helppoa tutkia mahdollinen maavuoto esimerkiksi näin: Otettaan sytytyspuolan johto kokonaan irti ja sitten mitataan vaikka konkan pään ja magneeton runkokappaleen välinen vastus kärkien ollessa auki. Vastuksen pitäisi olla tällöin hyvin suuri (Sillä ainoa maadoituskohta tulisi olla vain konkan läpi).
Jos näin on, on vikaa haettava muista sytytysosista: puolasta, tulpan johdosta, tulpasta.
Jos taas vastus on pieni, niin jossakin joko piuha rikki, katkojan eristeet rikki/huonosti paikoillaan tai kytkennät muuten pielessä.
no nuohan sähköosat on ollu muuten toimivia, sillä edellisillä kärjillä antoi jonkinlaista kipinää. joten varmaan voisi huomenna kokeilla sitä että vielä kerran kolvaisi noita piuhoja paremmin. piuhoja ei ole rikki, ne olen varmistanut. mutta tuo katkojan eristeet voisi hyvinkin olla rikki tai huonosti paikallaan.
Toivottavasti kipuna löytyy!
PS. Ei kannata muuten älyttömästi kuumentaa sitten sitä konkkaa, ettei sen sisuksissa olevat muovit ala sulamaan.
Sivut: 1 2 3