Soliferia

Täysversio: Sähköt
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Mikä olis hyvä reitti vetää johdot takalyhtyyn? Alunperinhän johdot on kai kulkenu siellä takalokarin sisäpinnassa, mutta meikäläisen pyörässä niistä johtojen kiinnikkeistä siellä sisäpinnalla ei ole jäljellä kun ruosteiset läiskät.

Ajattelin vetää johdot sitä lokarin vierestä runkoputkea pitkin ylös ja siitä sitten vaakasuoraan tavaratelineen ali ja niitä kromattuja lokasuojan kannattimia myöten takalyhtyyn. Nippusiteillä meinasin sitoa johdot aina jostain välistä kiinni runkoon. Miltä kuulostaa? Vai onko parempia ideoita?


Sähkövehkeiden kanssa kun ei oo koskaan tullu niin kauheesti pelattua, niin kysympä että oliko seuraava toiminta sähkölaitteiden kannalta fiksua: Ostin nimittäin vanhojen johtojen tilalle autosähköjohtoa, joka on hiukan paksumpaa kuin alkuperäiset johdot olivat. Ajattelin että kyllä se niistä johtosukista menee yhtä hyvin läpi kun entinenkin, mutta jarruvalokatkaisijan kohdalla olevan johtosukan kanssa tuli vähän tiukkaa, kun ei kaksi johtoa tahtonut millän mahtua samaan putkeen... Ajattelin ensin käyttää saippualiuosta apuna, mutta päädyin kuitenkin läträämään rypsiöljyn kanssa ( Big grin ) kun ajattelin että saippualiuos voisi ehkä olla johdoille pahempaa tavaraa...

En tiedä oliko se rypsiöljykään johtojen kannalta niin hyvä vaihtoehto, mutta ainakin johto pujahti aika liukkaasti sukan sisään... Eli jos jollain on henkilökohtaisia kokemksia siitä, miten rypsiöljy vaikuttaa sähköjohtoihin, niin voisi vähän asiaa valaista... heh heh Naughty
Heitin itse kaikki vanhat johtosukat pois ja laitoin tilalle kutistesukkaa. Rautalankaa vaan sukasta läpi ja piuhat kiinni siihen ja pari reipasta vetoa niin piuhat tulee kevyesti läpi. Sen jälkeen kuumailmapuhaltimella sukka kasaan niin on kyllä piuhat hyvin suojassa!
Missäkähän mahtaa olla vika kun ei tule minkään laista kipinää vaikka kaikki näyttäis olevan kunnossa.?
arvola kirjoitti:Missäkähän mahtaa olla vika kun ei tule minkään laista kipinää vaikka kaikki näyttäis olevan kunnossa.?

Sammutusjohto ottaa maihin tai sammutusnappi on jäänyt pohjaan tai tulpanjohto on hajonnut ja/tai ottaa maihin.
Tai sitten on puola tai konkka sökö tai kärjet finaalissa...
Ei oo kauan ku on puola vaihettu ja käet ei näytä kovin kuluneilta.
Sammutus johto ei ota mihinään eikä nappi oo jumissa, testattu on.
Johtoa oon vähä itsekkin arvellu pitänee kokeilla vaihtaa.
Eipä auttanut johdon vaihto.
arvola kirjoitti:Eipä auttanut johdon vaihto.

Oletko koittanut eri tulpanhatulla.
Oon, ei mitään vaikutusta
Minulla oli töötti mennyt epäkuntoon, niin ei suostunut käynnistymään.
Tarkista töötti, jos se on se vakio.
mutta kun ei tuu kipinää vaikka valojen johot ei oo paikoillaan
Näkyykö käret liikkuvan kiinni ja auki, kun moottoria pyörittää. Lisäksi tulppakin saattaa joskus pimentyä. Tuon sammutusjohdonhan voi irrottaa ja yrittää sitten testata tuleeko kipuna. Yleismittarillahan nuo kaikki kontaktit olisi helppo tarkastaa ja varmasti tarpeellinen kapistus jatkossakin. Kyllä sieltä pitäis vissiin jonkinmoinen kipinä tulla, vaikka se kondensaattori olisikin pilalla.
Tulpanhattua on tutkittu, ei mitään vikaa, kärjet liikkuu kyllä, eikä tuu minkäänlaista kipinää vaikka on johto irti. Sehän tässä ihmetyttääkin
Nyt laitoitko töpselin seinään kysymys. Ootko koittanu eri tulpilla?
Kaapelikenkä kiinni tulppaan. se on paras. tää kuulostaa ihan samalta ongelmalta kun mulla. selkes kun hommas uudet kärjet...
Sivut: 1 2 3