Soliferia

Täysversio: Sähköt
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Se siinä vähä ihmetyttää ku sähköt lähti ihan yhtäkkiä
Nyt loppu ymmärrys lopullisesti, tutkittiin tänään ne sähkö osat perinpohjin mutta minkäänlaista vikaa ei löydy. eikä kipinää tule vaikka mitä tekis.
Osaako joku auttaa ku hermotki alkaa pikkuhiljaa mennä.
Löytyykö sitä yleismittaria? Se auttaisi paljon vian etsimisessä; löytyisi mahdolliset katkokset virtapiirissä ja maadoitukset vääristä paikoista. Halvallakin (7-15¤) mittarilla nuo saa helposti selvitettyä.

Eipä siinä taida olla paljoa muita vaihtoehtoja kuin, että jostakin maadoittaa väärästä paikasta (esim. katkojasta muovieriste pilalla), jokin on rikki (johto, tulppa, puola), jokin ei yhdistä (esim. tulpanjohto huonosti kiinni puolassa) tai muuten vain jotain on väärin kasattu.

Tulpan johtoineen voi kyllä nopeasti testata jossain muussa vastaavassa koneessa, vaikka ruohonleikkurissa. Milloinkas siihen viimeksi on kipinä tullut? Jos vika on huomattu heti remontoimisen jälkeen, löytyy syy varmaan sieltä, mistä sitä on raplattu.
kone oli ollut levällään pari päivää eikä sähkö osiin oltu koskettu, sitten kun laitoin kasaan nii kipinää ei vain tullut. On yritetty tutkia sitä sillä mittarilla mutta ei saatu selvyyttä asiaan.
ennen purkamista toimi aivan oikein
Katsoppas onko magneetolta tulevat johdot ihan kunnossa?

Itsellänikin kun mopon sain kasaan ja parin minuutin ajelun jälkeen hävisi kipinä. Syylliseksi paljastui johto ,josta vauhtipyörä oli hinkannut kuoren pois ja otti vauhtipyörään maihin ,jolloin kipinää ei kuulunut
Nauru
Oletkos putsannut katkojankärjet ja vauhtipyörän ja säätänyt kärkivälin niin, että menee varmasti kiinni. Kyllä se vika jostakin sieltä viimein löytyy kun vaan jaksaa kaikki viimeisen päälle tarkastaa.
PS. Joistakin vanhojen koneiden magneetoista saattaa mennä joskus tuo magneettisuuskin, mutta luulenpa että soliferin vauhtipyörässä on sen verran vahvat magneetit, etteivät ne ihan hetkessä menetä tehoaan.
Joo itelläkin oli semmonen vika ku vauhtipyörä oli lähtenyt irti nii se oli vähän tehnyt kepposen ja repinyt metalli hileitä kopan reunamista ja mulla oli katkojan kärkien välissä metallisilppua jonka seurauksena oli et kipinä otti runkooNaughty
Kokeilin pimesääs tallisssa polkasta käyntiin nii kipinä otti lohkon seinämiin näkyi vauhtipyörän reistä kipinäNaughty koittakaa saada selvää ja kokeile tätä <-------Smoke
tilasin tässä joku kuukausi sitten tämmöiset kärjet solikkaan http://www.mc-scatter.com/catalog/produc...cts_id=145 mutta tulikin tämmöset missä ei tule sitä johtoa siihen alaosaan mutterin alle vaan tässä on semmonen erillinen piuha. pitäisikö tämän kärkien musta piuha ja kärkiin tuleva piuha kolvata toisiinsa kiinni vai miten se kytkentä tapahtuu?
Jos kipinä hukassa kannattaa myös kattoo et ei oo kärjistä löystyny se holkki et saa maita siitä itellä oli joskus semmonenkin vika
Katkojankärkien piuhan kolvaat konkkaan kiinni!
hyvä kiitos vinkistä! tänään vähän ajattelin asiaa ja mietin että olisiko se niin. entä mihin tulee se piuha kiinni joka alunperinkin tulee kärkiin kiinni? se musta piuha? tarviiko sitä mihinkään laittaa kiinni vai sekin myös konkkaan ?
auttakkee Nauru
Jos tuo musta piuha on sammutusjohtimen piuha, niin sen toinen pää tulee kiinni siihen katkojan mutterin päähän johon tulee myös piuha konkalta (tai samahan se on laittaako senkin siihen konkan päähän). Johdon toinen pää menee jotain kautta sitten siihen virtakatkaisimelle.
Tuolla http://soliferia.parasiitti.org/keskuste...63#pid4363 on muuten magneeton periaatteellinen kytkentäkaavio liitteenä, siitä voisi olla tässäkin jotain apua. Kuvasta kun unohtaa pois jakajan ja kaikki muut paitsi yhden tulpanjohdon niin se vastaa soliferin magneettoa.
siinä se ongelma onkin, noissa katkojissa mitkä minulla on niin niissä ei ole sitä kierrettä ja mutteria siinä alla, vaan siitä alhaalta lähtee oma musta johtonsa :S eli laitanko ne kaksi mustaa piuhaa ( katkojasta lähtevä ja jostain muualta tuleva mustan johdon ) konkkaan kiinni?
Sivut: 1 2 3