Soliferia

Täysversio: Dell'Orto SHA 14.14 SM:ään?
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Jouduin tekemään toisen otsikon mukaista kaasaria käsittelevän topikin, kun en päässyt vastaamaan aikaisempaan topikkiin foorumin virheellisen toiminnan vuoksi.

Nyt itse asiaan.

Kaverilla PV:ssä Dell'Orto SHA 16, hyvin toimii eikä minkäänlaista pätkimistä tai muuta sellaista esiinny. Miten SHA 14.14 toimisi Solikassa "aikuisten oikeesti" - kun jotkut ovat ja jotkut eivät ole - levittäneet virheellistä tietoa SHA:n toimimisesta? Minkäs kokoisilla suuttimilla kannattaisi aloittaa - veikaten olisiko: kaasarissa mukanatuleva 65 sekä vaikka 70, 75? Luulisihan jollain noista toimivan tarpeeksi rikkaalla?
Suutinta kannattaa lähteä etsimään näin, kaasuttimen koko mm*5 eli. 14*5=70 Tuo koko ja siitä muutamia ylös ja alaspäin niin luulis löytyvän. Sha toimii, mutta tuommonen halpakaasutin huonoilla säätömahdollisuuksilla on oma sarjansa... Vika -yleensä- asentajassa.
Hankin - jos nyt SHA-kaasarin saan - suuttimet 65 (mukana tuleva suutin on siis 56, ei 65!) 70, 75, 80 ja EHKÄ 85. Noilla luulisi sitten sopivan seoksen löytyvän...

Mutta mistä saan kaasarille imukaulan? Itselläni oli ja on ehkä vieläkin jossain hukassa itsetehty imukaula SHA:lle Solikkaa varten, mutten löydä sitä millään.
Imukaulan saa itse tekemällä jos on vehkeet.
http://www.moposport.fi:8080/workspace.c...3&pagenr=2
^ Tuossa ois imukauloja vielä jäljellä Tunturiin, Solikan kaulat loppu. Toi Tunan kaula vois vissiin käydä, ainaskin laipan puolesta mutta ilmeisesti kaasutin menee sivulle, mutta haittaneeko tuo... En mee takaamaan mitäänNauru
Ite kannattaa miltein tehä! Osta tai sahaa jostain solikan laippa. Sitten taivuta sopiva putki mikä sopii kaasariin. Poraat tai viilaat laipan niin et se putki menee sisään. Site hitsaat kii ja voila sulla on imukaula SaHaan Wink
Ei kannata SHA:ta laittaa. Itellä ihan tarpeeksi huonoja kokemuksia ko. kaasarista. Ei yhtään enempää tehoa vakiokaasariin verrattuna ja toiminta epämääräistä. Aina kaasua lisättäessä nytkähtä ennenkun alkaa vetää. Pitäytykää vaan niissä vakiokaasareissa, ihan kokemuksesta sanon...
Tai jos ei vakio kaasari kiinnosta, niin kannattaa harkita delortto phpg:tä. Laatu kaasari Wink
Wille.S91 kirjoitti:Tai jos ei vakio kaasari kiinnosta, niin kannattaa harkita delortto phpg:tä. Laatu kaasari Wink

Jep. Se onkin ihan ok kaasari reilummin viilattuun solluun. Itellä oli 18mm PHBG reiluhkosti viilatun vakiopytyn kanssa ja pelas moitteetta. Kuitenkin se vakiokaasari hakkaa kaikki SHA:t ja muut halppiskaasarit 6-0.
Specialisti kirjoitti:Ei kannata SHA:ta laittaa. Itellä ihan tarpeeksi huonoja kokemuksia ko. kaasarista. Ei yhtään enempää tehoa vakiokaasariin verrattuna ja toiminta epämääräistä. Aina kaasua lisättäessä nytkähtä ennenkun alkaa vetää. Pitäytykää vaan niissä vakiokaasareissa, ihan kokemuksesta sanon...

Sanon nyt suoraan, että eihän tuo voi olla totta! Jos on 11 mm halkaisijaltaan oleva kaasari ja 14 mm niin ilman muuta 14 mm:sen kaasarin läpi virtaa enemmän bensaa ja ilmaa = enemmän tehoa! Saanen epäillä, että kuvaamasi pätkiminen on johtunut siitä, että paikallaan on ollut liian pieni pääsuutin! Shocked
Voihan tuossa SHA:ssa huippukierrosten maksimiteho olla hyvinkin suurempi kuin vakiokaasarilla, mutta muut ominaisuudet ovat perseestä. Seos oli mulla aivan kohdalleen säädetty, mutta veikkaan SHA:n litteän tasapohjaisen luistin sopivan huonosti Tomokselle. Tuonmallin Bingin kaasari on suunniteltu nimenomaan Tomokselle, joten se toimii vakiopytyn kanssa parhaiten, varsinkin jos siinä on säätösuutin joka on säädetty OIKEIN.
Onko todellakin tuo Bing 1/11/49 todellakin suunniteltu Tomosta varten? Shocked (Konkreettisia todisteita kaivataan! Wink) Joka tapauksessa vakio 11 mm:n kaasari on minulle liian pieni, joten pistän sen säilöön ja hankin halvalla (8 ¤ !) lähtevän uudenveroisen SHA 14.14:n. Katsotaa sitten lisää, miten kaasari toimii!

BTW1 Nyt paikallaan olevassa Bingissä on säätösuutin, joka on oikein säädetty, sillä ei pätki veto paitsi vain matalilta kierroksilta korkeille kiihdytettäessä (röpeltää ja miettii) sekä kun kaasua löysää ja sitten taas painaa (moottori "sammuu" hetkeksi bensan puuttuessa) . Tämä johtuu siitä, kun kaasarin neulaventtiili ja neula eivät anna tarpeeksi rikasta seosta pienellä- ja keskikaasulla, vaikka neulan prikka on säädetty alimpaan asentoon neulan kärjen ollessa maata kohti...


BTW2 Ilmeisesti Tunturin imukaula käy ihan hyvin Tomokseenkin?
http://www.moposport.fi:8080/workspace.c...de=163-718 <-- mitenkäs tuo, kun pulttijako sama kuin Tomos-moottorissa; 40 mm?
http://www.moposport.fi:8080/workspace.c...de=163-428 <-- tämäkö ei käy?

Mitä eroa näissä on ja käyvätkö Solikkaan:
http://sparewheel.net/?p=p_info&i=802
http://sparewheel.net/?p=p_info&i=739
tunturin imukurkun pitäs sopia vieteriin. Ainaki phbg:n tunturin kurkku passaa solikkaan.
Mitä eroa näissä on ja käyvätkö Solikkaan:
http://sparewheel.net/?p=p_info&i=802
http://sparewheel.net/?p=p_info&i=739

Entä käykö joku EMC:n imukauloista:
http://shop.emc24.fi/WebRoot/495016/shop...arent4=285
papan imukaula ei varmaan sovi ... sehän kääntyy rajusti sivuun... ainakin se orggis.. mut sport tai supersport mallinen suoraan menevä voi sopia. mie laitan suosiolla omaani 16mm bhg:N ja sille imukaulan joita on tallissa kaksi versiota.
Eihän suora imukaula käy??? Silloinhan kaasari menisi vinoon! Shocked

Jotta saisin tilauksen menemään ja kaasarin sitä kautta kiinni niin minun pitäisi olla varma, mikä kaula käy. Nyt, antakaapa varma vastaus! Nauru
Sivut: 1 2 3