Soliferia

Täysversio: Dell'Orto SHA 14.14 SM:ään?
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Elikkä pistäkkö vielä linkkiä minkä imukaulan tilasit, ku itekki aattelin tota SHA 14.14.
Masku-Mas kirjoitti:Taitaa suodatin raaka-aineeksi käydä normaali pesusieni, jonka leikkaa esim. Unifilterin malliseksi eli ikäänkuin juomalasin malliseksi eli lieriö, jonka toinen pää on auki, joka menee kaasarin imukurkun karhennusten päälle bandylla kiinni. Sitten vain öljyää sen suotimen ja vóila!

Itse olen tehnyt putsarin yleensä teboilin 2t öljypyrkista. Voisikin ottaa jokupäivä kuvan siitä ja laittaa galleriaan. Vaimentaa imuäänen tosi hyvin ja vaahtumuovi suodattaa kuivanakin melko hyvin.
Taidan tehdä tosiaan sellaisen ilmansuotimen kuten aikaisemmin sanoin eli sellainen "sukka" joka vaan laitetaan imukurkun päälle ja bandylla kiristetään kiinni.

Itse pidän vaimentamattomista imuäänistä.

j0mppe kirjoitti:Elikkä pistäkkö vielä linkkiä minkä imukaulan tilasit, ku itekki aattelin tota SHA 14.14.

Tilasin EMC:ltä Tunturi Puchin taivutetun imukaulan. Kaulaa joutuu sitten muokkaamaan; laippaa pitää kääntää kaulan suhteen, että kaasari tulee moottorin päälle, eikä miten sattuu vinoon. Myös laippaa pitää pienentää, ettei se ota sylinteriin kiinni. Muista myös tilata sopiva soviteholkki (samalla sivulla kaasareiden kanssa), kun imukaula ei suoraan käy kaasariin vaan kaula on pikkusen liian pieni kaasarin vakioholkin sisään. Itse en tiennyt, että imukaula ei käykään kaasariin niin jouduin näkemään turhaa vaivaa sopivan holkin tekemiseen.

Toivottavasti käsität mitä tarkoitan!Hymy
Sivut: 1 2 3