Soliferia

Täysversio: Sytytys & tulpat
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Tänne keskustelua sytytyksestä yleensä ja myös tulpista.

Itse haluaisin tietää mikä olisi sopiva tulppa vakio automaattiin?
vakio automaattiin b7hs:än siasta kannattaa pistää b6hs
Jees, voi, mutta se on kuumempi tulppa tuo kutonen verrattuna seiskaan. Se tarkoittaa, että tulppa luovuttaa lämpöä heikommin kuin kylmempi tulppa.
Masku-Mas kirjoitti:Jees, voi, mutta se on kuumempi tulppa tuo kutonen verrattuna seiskaan. Se tarkoittaa, että tulppa luovuttaa lämpöä heikommin kuin kylmempi tulppa.

Ei vaan mitä kuumempi tulppa, sitä enemmän se itsessään kuumenee, eli luovuttaa lämpöä pois huonommin.
Confused Enkös juuri noin sanonutkin?! Eli mitä kuumempi tulppa niin sen enemmän se kuumenee ja vähemmän luovuttaa lämpöä, ja mitä kylmempi tulppa niin sen vähemmän se kuumenee ja enemmän luovuttaa lämpöä! Hymy
joo eli en jaksanu uuttakaan aihetta luoda eli mikä ois sopiva tulppa autisan 65cc pytylle?
mun solikassa piti olla lämpöarvoltaan 10 tulppa sillo ku siinä oli se 60cc pytty kokeile eka ysiä jos ei toimi nii sit kymppi
joo toimiko sulla siiinä "vakio" pytyssä lämpö arvoltaan noin suuri tulppa?
tiedätkö mitä tapahtuu jos on liian iso lämpöarvo?
kyllä toimii jos lämpöarvo on liian korkea sytytystulpan lämpötila jää liian alhaiseksi mikä aiheuttaa karstan kerääntynisen sytytyskärjen päähän tähän karstaan muodostuu sähköä johtava polku joka aiheuttaa sytytyskatkoja jos lämpö arvo on liian matala sytytystulpan lämpötila nousee liian korkeaksi josta seuraa epänormaali palaminen (varhaissytytys) tästä seuraa sytytystulpan elektrodien sulaminen sekä männän kuluminen ja mahdollisesti kiinnileikkaaminen.
kiitos tiedoista! jossain oli että että suurin tulppa mitä kannattaa kokeilla on 8 mutta kokeillaan nyt ensiksi sitä 9. ja puhuithan nyt ngk tulpista?
joo niitä tarkoitin
pk pittää marssia tulppa kauppaan!
Itellä ruvennut solikka vähän reistailemaan, paukkuu aika pahasti eikä ota kunnolla kierroksia. Pitäiskö sytytystä säätää? Ja miten se tapahtuu?
tuo on aika vaikee selittää siellä sähkö vehkeitten takana pitäs olla semmoset pienet ruuvit joita ku pyörittää nii niitä voi säätä en oo ihan varma onko se noin mut minä ja iskä ollaan niitä niin säädetty
Sivut: 1 2 3