Soliferia

Täysversio: Vakio SM83:n virittäminen!
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Mulla olisi tässä työpöydällä täysin vakio, viilaamaton Tomos alkup. pytty/mäntäsarja, jolla ajettu vain 970km!

Ostin Moposprtista uuden Puch männän, sorvasin alapäästä pois ja voila, toimii moitteetta.

Nyt ihmettelenkin, (pyttyä en ala viilaamaan) että uskaltaako männästä ottaa pois, imuaukon kohdalla esim viilalla? Tuo imuaukko ei avaudu kunnolla.
Kunhan otat männän alapäästä Wink
Rustinki kirjoitti:Kunhan otat männän alapäästä Wink

Siitä olen jo sorvannut aikalailla pois, ja keventänytkin.

Ajattelin, että uskaltaako siihen tehdä ns. "ikkunan" männän yläpäähän ?
http://netti.nic.fi/~rush1/tuna/ Näiden ohjeiden mukaan uskaltaa, itse en ole nähnyt asiaa terpeelliseksi Soliferin vakiopytyn kanssa.
Ei siihen kannata alkaa ikkunnoo väsäämään. otat sen verta pois kun näkyy sillon kun mäntä ykk (ylimmässä asennossa) ja siitä vielä millin pois niin saa bentsiiniä.
säätö suutin olisi sitten hyvä hommata+parempi ilman puhistaja.
Ei se männän muokkaus/pytyn viilaus auta nimeksikään, ellei kaasutinta vaihdeta. Tuo 11mm on niin onnettoman pieni...
Ok, eli ei muokata mäntää.

Auttaako vakioon mitenkään merkittävästi säätösuutin, ja mitä rattaita suosittelette vakiolle?

Tuossa oli kun kaivoin sen esille 14/24, mutta oli aika onnettomat. Nyt olen laittanut siihen vakiot 10/35, mutta tuo kone huutaa ku syötävä, eikä kulje enempää ku sen 40-45. Alamäessä 50.
Mulla tulee oleen välit 13/36, aika likellä vakiota ja kun tuolla tiettömillä aroilla ja trial poluilla mennään niin vääntö on kiva kaveri ja kai tuo sen 50 ottaa kunhan saan nippuun, kun on kummiskin ylikoko 39,5, tehomäntä,kanavat muokattu tuon mukaan tai siis oli jo valmiina, ei tarvinnut ottaa männän helmoista mittään pois ja ts orkkis putki, mut loppu käyrä saman paksuinen kuin alku ja pevetin gianelli tehari änkkä, et näillä mennään, sit kun mennään
Vakiolle hyvät välit on jotkin 12/13-35p. Ja sillä säätösuuttimella saat paremmin säätöihin kuin vakiolla. Ja vaihda ilmanpuhdistin johonkin parempaan, sekin tuo jo tehoja!
Ei tuohon vakio bingiin oikein saa mitn muuta kuin omansa, niin pieni tuo kurkku vai mikä sulla on ? Pitäs olla pestävä ja ei saa imeä vettä eli joka kelin suodatin
Ihan vakio ilmanputsari. Noita löytyy 2kpl, toista voisi muokkailla vähän.. Lookki pitää säilyä mahd. alkuperäisenä Hymy
Et muokkoo!!!
Ostat biltemasta 7e ilman putsari ''fiddy'' stydeemin ja säätö suuttimen.
Niillä tulee jo sen 5km huippuja ja vääntöö.
Sitten ostat madalletun tunan tai SäMän kannen (elä madalla entistä jos räpeltämätön!)
Ja laita vaikka 13-35 välit niin kulkee sen 50kmh ja vääntää Cool
Ja sen vitosen rattaat voisit laettoo jos kehtoot niin tulee taas se 5km/H huippuja Hymy
Heh Nauru Mun ei tartte muokata vakio ilmanputsaria, ku on jo 1 muokattu ja 1 muokkaamaton. (muokattu on iskän entisestä ts 83 solikasta)
Ja sinne ilmanputsarikotelon sisälle laitat sitten vaikka hyvin hengittävää vaahtomuovia tai jotain vastaavaa.
Okei. eli sen pitäisi auttaa?

Kokeilen tehdä tuommoisen kotelon, paksummalla imuputkella.
Sivut: 1 2 3 4