Soliferia

Täysversio: Bensiini ja vaihteistoöljy Solifer SM -83
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Jos vähän ajaa niin kannaattako ostaa pienkonebensiiniä?

Mitä vaihteistoöljyä pitää käyttää ja taas jo vähän ajaa niin kuinka usein kannattaa vaihtaa.
Vähäinen ajo tarkoittaa 100-200 km.

Kyseessä siis solifer SM -83
Ok, kiitos tiedosta.
No jos noin harvoin ajelet, niin ainakin talveksi kannattaa ihan viimeisellä ajolla pistää pienkonepensaa lävitse. Voi olla keväällä vähemmän ongelmia. Perämoottoria kun tuli säilytettyä kylmässä ajoin lopuksi koneen tukkoon pienkonepensalla, jossa oli tosi reilusti kaksitahti ölppää.
kaasarin säädöt voi mennä pieleen pien kone pensalla. ja itellä manki pätki perhanasti sillä ja käyntiin lähtö kesti 30min.
En uskaltanut edes solikkaan tarjota...
Laitetaanko vaihteistoöljy mittatikun reiästä esim pienellä suppilolla vai onko jotain muuta konstia?
se on harmillisen pieni se reikä johon sitä öljyä pitäisi liruttaa.
Itse olen aina pienellä lääkeruiskulla lirutellut öljyä koneeseen. vähän hidasta mutta ei tarvii kun kerran 2v ajalla vaihtaa...
Itse olen viimekerroilla lyönyt öljyt sisään taittamalla A4:n kahtia ja sitä pitkin hitaasti lirutellen. Noin pientä suppiloa kun ei kotoa löydy joten oli pakko keksiä jotain.
Lääkeruiskulla itsekkin olen öljyt Tomokseen laitellut. Ja vuoden välein vahtanut.
On kyllä aika huima ajatus, että edes Solikan hienomekaaninen kaasari menisi sekaisin pienkonepensasta, mutta en lähde väittelemään, kun kokemusta on vain Mercuryn pensajäädytteisestä myllystä.Teleskooppeihin ja vaihteistoon saa kätevästi öljyt laitettua piilteman ruiskulla, joka on tarkoitettu teleskooppien öljynlisäykseen.
Ainoa tapa millä itse voisin kuvitella pienkonebensan saavan jotain kaasarissa sekaisin on se että tuo "puhtaampi"/"parempi" pienkonebensa liottaa sieltä jotain vanhaa moskaa irti ja tukkii jotain/irroittaa tukoksia jotka taas vaikuttavat säätöihin.
naffe kirjoitti:Laitetaanko vaihteistoöljy mittatikun reiästä esim pienellä suppilolla vai onko jotain muuta konstia?
Osta apteekista 100 ml (1 dl) lääkeruisku jolla öljyt koneeseen ja samalla ruiskulla saa annosteltua seosöljyn bensan sekaan tarkasti. Neulaa siihen ei tarvita.
Joonas_P_K kirjoitti:Ainoa tapa millä itse voisin kuvitella pienkonebensan saavan jotain kaasarissa sekaisin on se että tuo "puhtaampi"/"parempi" pienkonebensa liottaa sieltä jotain vanhaa moskaa irti ja tukkii jotain/irroittaa tukoksia jotka taas vaikuttavat säätöihin.

Tuokin voi aiheuttaa silloisen pätkimisen...
tuolla mikä on yleensä pienkone bensalla hintaa eli joku 17e saa jo 98 tarpeeksi.
Saa toki mutta tuo pienkonebensa ei tosiaan mene vanhaksi yhtä nopeasti joten on hyvä jättää talveksi pienkonebensat tankkiin ja ajaa hetki niillä jotta vanha bensa huuhtoutuu järjestelmästä ja ei jää tukkimaan kaasaria jne.
Sivut: 1 2 3