Soliferia

Täysversio: Mitä uusia kun kone kerran on auki
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5
Mopoissa ja isommissa vehkeissä hyvin erilaiset sisään ajo tavat.
Muuan raktori tehtaalla brittein saarella oli tapana että jos uusi traktori savuttaa liian mustaa laitetaan jauhamaan dynoa vasten 24tuntia täys tehoilla.
Erittäin tehokasta sisään ajoa Nauru
Ei minulla ole oikeastaan tarkoitus ajaa mitään takaa, vaan Soliferia Mosh
No vakavasti ottaen jokainen ajakoon sisään vehkeensä niin kuin parhaaksi näkee.Kokemusta on vain uusista moottoripyöristä, joissa kyllä saa käyttää heti kovempia kierroksia, kuin vakio Soliferi kiertää. Palataanpa aiheeseen... Siis ehdotan kytkimen korjausta, kun kone on auki, ellei se jostain kumman syystä toimi hiljaisesti jo nytRazz Tosin se on helppo tehdä jälkeenkin päin.
Kytkin on menossa uusiksi ainakin kytkinlevyjen puolesta. Ja ihme kyllä kummankaan koneen kytkimet toimivat, tosin toinen nyt ryömitti kytkin pohjassakin mutta se taas oli huonojen säätöjen syytä.
Minä ostin huutonetistä uudenmalliset levyt, joidenka sakarat on taivutettu ulospäin. myyjän mukaan tämän pitäisi lisätä sakaroiden pinta-alaa ja estää kolojen muodostumisen kelloon. Saas nähdä kuinka käy, jahka saan tuon taas nippuun...
http://www.finmopo.fi/kytkinlevysarja-tomos-p-89.html Itsellä tulossa tuollaiset kunhan saan koko osapaketin hintatiedot myöhemmin tänään. En tosin kuvien perusteella osaa sanoa ovatko minkämoiset.
Täällä jossain mainittiin, että tarvikelevyissä on liian kapeat sakarat, mutta sitähän ei tiedä, kuin mittaamalla.
Itellä on tommoset levyt just ja kun sakarat on kapeammat kilkattaa nii perhanasti mutta muuten toimii hyvin
Pienemmät on sakarat tervike levyissä,siis forte yms.
Nuo taivutetut levyt voisi olla hyvät. Voisi joskus kokeilla.
Mutta eipä ollu 2v ajalta minkään näkösiä naarmuja tullu kytkin kelloon vaikka oli tarvike levyt...
Nyt on osat tilattu ja menevät huomenna postiin. Toivottavasti paketti ehtii perjantaiksi mutta jos ei niin sitten ei voi mitään. Pitää vain saada osat niin pääsee kasailemaan. Katsoin myös tuon moottorin iän niin tuo kone on ilmeiseti vuodelta -79.

Hintaa seuraaville osille tuli mielestäni ihan siedettävät:

– vaihteensiirtotappi+lukko 10€
– Stefasarja 14€
– Kampiakselin laakerit 22€
– alatiiviste 1€
– kannentiiviste 2€
– kiksin jousi ja kuula 4€
– Kiksin kiinnityspultti ja holkki 9€
– kampiakseli 10mm yläpää 89€
– kiilatappi tomos 2€
– bensahana 9€
- vauhtipyörä (käytetty) 30e
- magneeton johtojen läpivientikumit 3e/kpl (tarve 2kpl)
- kytkinlevyt 9.9e (verkkokaupasta katsottuna)

Yhteensä: 207.9e
Eiköhän noilla osilla herää Tomos henkiin. Hymy
Parasta olisi Nauru. On tuo kuitenkin aika iso lovi kesälomarahoihin. Saati sitten vielä bonuksena rekisteröintikatsastuksen hinta jne niin kyllä lompakko on taas tyhjillään. Mutta eipähän tarvitse todennäköisesti ihan heti avata ainakaan alakertaa kun uusii kerralla suurimman osan.
Näin juuri. Tekee kerralla hyvän niin tarvii jälestä päin katua.
Kysympä vielä että mitkä kampiakselin laakerit hommasit? Minä suosin NSK:n tai Koyon tuotteita. Itse ostin tuohon omaan racinkisolikkaan NSK:n laakerit jotka maksoi laakeriliikkeessä 13,5e/kpl.
Itseasiassa en tiedä. En tullut kysyneeksi merkkiä. Tulee mitkä tulee ja jos ovat aivan suden oloiset niin käyn ostamassa uudet ja palautan huonot. Pitäisi selvitä joko perjantaina tai maanantaina riippuen miten ripeä postikusti on.
Joo, ruåtsalaiset SKF laakerit kannattaa unohtaa heti suosiolla, samoin myös kaikki kiinalaiset. Tietääkseni SKF tekee myös Italiassa laakereita, ja ne kuulemieni mukaan on ihan hyviä kestävyydeltään.
Sivut: 1 2 3 4 5