Soliferia

Täysversio: mopojen viat
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
juu nyt teen iha uuden aiheen ku en kehtoo tonne 2t-öljyihin koko ajan tehdä viestejä. mut kuitenkii tänää laitoin käret kunnolla ja sytytyksen ajotuksen sillei miten kuulosti parhaalle ja mul ei tuu katkoja käristä mitää kipinää.liekkö hyvä vai huono asia.[/align]
Joo kärjissä ei oikeaoppisesti saa kipinöidä, koska se vie sytytys kipinän tehoa. Mutta harvassa vanhassa mopossa ne toimii aivan moitteettomasti kipinöimättä, varsinkin kylmällä koneella.
MopedRacer kirjoitti:Joo kärjissä ei oikeaoppisesti saa kipinöidä, koska se vie sytytys kipinän tehoa. Mutta harvassa vanhassa mopossa ne toimii aivan moitteettomasti kipinöimättä, varsinkin kylmällä koneella.

vissiinkin tarkoitus kipinöiden Naughty mutta itsellänikin vähän kipinöi eikä tuo mitään ole haitannu.
Mitä ihmettä? Eikö ollut tarpeeksi selvästi selitetty? Siis kärjissä ei saa kipinöidä, mutta harvoissa mopoissa ne kärjet toimii moitteetta, eli k i p i n ö i m ä t t ä varsinkin kylmällä koneella.
MopedRacer kirjoitti:Joo kärjissä ei oikeaoppisesti saa kipinöidä, koska se vie sytytys kipinän tehoa. Mutta harvassa vanhassa mopossa ne toimii aivan moitteettomasti kipinöimättä, varsinkin kylmällä koneella.

mulla ei tuu yhtää kipinöitä ei yhtää
Hyvä, silloin moposi kärjet toimivat oikein, eli vika ei voi olla niissä.Nauru Tuo yks vaan kun ei näytä selkokieltä ymmärtävän...
juu pittää huomenna kokkeilla ajaa ja toivoo et ei räjähtäis Big grinDDD
oikeesti miten te laittatte sytytyksen ajankohan oikein vois minullekkii joku kertoo
noo raotetaan salaisuuksien verhoa Nauru mutta ensiksi laitamma kärjet säätöihin (0,35mm rakotulkilla samalla kun ovat eniten auki, juu nov,tosin sätkäpaperi ajaa saman asian mutta sitä ei mopo pojille joka paikasta heltiä Sad ) sitten otamma tulpan pois ja työntömittä pyttyyn. kun pytty on ykk (mäntä siis ylimmässä asennossa) otamma työntö mitan pois ja lisäämme mittaus tulokseen semmoset 2mm. sitten laitamma työntömitan takaisin pyttyyn tulpan kolosesta. sitten kun mäntä osuu työntömittaan (siihen syvyys mitta tikkuun siis) on mäntä 2mm alempana kuin ylin kohta jossa mäntä käy. SITTEN siikailaan onko kärjet auki vai kiini. kärkien pitäisi ruveta aukeemaan tässä kohtaa eli ei siis kokonaan auki eikä saa olla kiini. jos ne on auki/kiini niin sitten pitää myöhästää/aikastaa sytytystä. eli vasta päivään vauhtipyörän pyörimis suuntaan aikastuu eli käret aukiaa nopeammin ja päin vastoin. onhan magneeton kiila ja vauhtipyörän kiila ura kunnossa?
huh huh miten sekavaa tekstiä Razz
Kärkien välissä ei todellakaan saa kipunoida kahdesta syystä.
1. heikentää tulpalle menevää kipinää.
2. kulutaa kärkiä tarpeettomasti
Mikäli kärkien välissä kipunoi niin vika on lähes varmasti konkassa tai sinne menevän johdon liitoksissa tai itse johdossa.
Kondensaattorin tehtävänähän on varata virtaa itseensä kärkien aukeamisen ajan ja siten estää kipinöinti.
Kärjet ja kondesaattori vaihdetaan AINA samaan aikaan.
Itse olen ennakon säätänyt ottammalla kannen pois ja tönärillä mittaamalla männän 2mm ennen yläkuolokohtaa. Kärkien aukeamis kohta on siinä Nauru

Aikaan myöden kondesaattori kuluu siinä kuin mikä tahansa muukin osa ja kuluminne ilmenee yleensä kondesaattorin varauskyvyn heikkenemisenä joka aiheuttaa kipinöintiä. Toinen tapa miten konkka voi vikaantua on oikkari jolloin kipinä katoaa tyystin. Kärkien välissä tapahtuvan kipunoinnin kyllä huomaa, mutta äkillisessä kipunan katoamisessa kannattaa epäillä konkkaa. Tietysti saman aiheuttaa kärkien ja konkan välisen (tai tappokatkaisijalle menevän johdon) maavuoto ts oiskosulku maihin. Tuollaisen voi todeta melko helposti. Pyörittää kärjet auki ja mittaa konkan (siis johtojen liitoksen kohdalta ei konkan rungosta) ja mangeeton välisen vastuksen. Mikäli vastusta ei löydy ihan reilusti niin jossain on "vuoto". Kärkien kiinni ollessa taas vastusta ei juurikaan pidä olla.

kannattaa tutustua
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sytytysj%C3...telm%C3%A4
Kiitos paljon näistä vastauksista....soliferini tarvitsee tätä sivua ja muut saattaa olla samaa mieltä oman soliferib kohdalla
Thermo-68 kirjoitti:Kärkien välissä ei todellakaan saa kipunoida kahdesta syystä.
1. heikentää tulpalle menevää kipinää.
2. kulutaa kärkiä tarpeettomasti
Mikäli kärkien välissä kipunoi niin vika on lähes varmasti konkassa tai sinne menevän johdon liitoksissa tai itse johdossa.
Kondensaattorin tehtävänähän on varata virtaa itseensä kärkien aukeamisen ajan ja siten estää kipinöinti.
Kärjet ja kondesaattori vaihdetaan AINA samaan aikaan.
Itse olen ennakon säätänyt ottammalla kannen pois ja tönärillä mittaamalla männän 2mm ennen yläkuolokohtaa. Kärkien aukeamis kohta on siinä Nauru

Aikaan myöden kondesaattori kuluu siinä kuin mikä tahansa muukin osa ja kuluminne ilmenee yleensä kondesaattorin varauskyvyn heikkenemisenä joka aiheuttaa kipinöintiä. Toinen tapa miten konkka voi vikaantua on oikkari jolloin kipinä katoaa tyystin. Kärkien välissä tapahtuvan kipunoinnin kyllä huomaa, mutta äkillisessä kipunan katoamisessa kannattaa epäillä konkkaa. Tietysti saman aiheuttaa kärkien ja konkan välisen (tai tappokatkaisijalle menevän johdon) maavuoto ts oiskosulku maihin. Tuollaisen voi todeta melko helposti. Pyörittää kärjet auki ja mittaa konkan (siis johtojen liitoksen kohdalta ei konkan rungosta) ja mangeeton välisen vastuksen. Mikäli vastusta ei löydy ihan reilusti niin jossain on "vuoto". Kärkien kiinni ollessa taas vastusta ei juurikaan pidä olla.

kannattaa tutustua
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sytytysj%C3...telm%C3%A4

Noin itsekkin säädän sytytyksen, eli otan kannen pois, paljon helpompaa ja nopeempaa saada syttyennakko kohilleenHymy
Tulpanreijästä saa saman mittauksen tönärillä.
Niin mutta se on paljon vaikeampaa siitäHymy Männänpäästä ainakin omasta mielestä helpompaaHymy
mun pitäs varmaa laittaa matalempi kansi ku oli niin paljo ku lisäs 2mm nii oli iha tapis se aluslevy ei menny enää sivummaks ja eikä ollu ees viel käret aukeamas mut jos milli viel pyöräytti magneettoo nii rupes aukee.. kumpa ymmärtäisitte
Sivut: 1 2 3 4