Soliferia

Täysversio: mopojen viat
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
ummarsin! taitaa olla kiila ja tai kiilaura huono! kuikkaas kiilaa ja vauhtipyörän kiila uraa onko pahasti syöpynyt...
eikai pidä ottaa mageettoo irti???
ei vaan se tappihan on siinä kampurassa kiini jolla kohdistat vauhtipyörän! sitä tappia kun tutkii ei saa huomata missään nimessä että se on kampuran tasalla. ja vauhtipyörän kiila uraa kannattaa siikaila. hetkines, tarkoitatko magneetolla vauhtipyörää siis pyörivää pyörää joka on kampurassa kiini? se tietenkin täytyy irroittaa! siitä läytyy sitten kiilaura ja kampuran päästä se tappi.
noku miten imees sen joka on kamuras kiinni ja pyöri.i nii saa irti mutterin ku ottaa nii ei lähe, eikä kehtaa väkisin hajjjoo vaikka...
siihen tarvitraan semmoinen ulosvetäjä! siinä vauhtipyörässä siis pyörivvässä pyörässä on kierteet johon sitten laitetaan ulosvetäjä josta sitten pyöritetään ruuvia niin vauhtipyörä irtoo.
tuossa: http://www.finmopo.fi/magneeton-ulosveta...p-196.html tai voit käydä kysymässä paikalliselta mopediosa kaupasta niin 99% todennäköisyydellä hyllystä löytyy tai voivat tilata sen eikä pitäs maksaa yli 10e. ja tuota soliferisti tulee tarviimaan,järki ostos.
Saa sen ihan normi ulosvetäjälläkin, mutta ei niin hyvin kuin tuolla solifer sm 86sen linkittämällä. Tein muuten itse tuollaisen ulosvetäjän boshin vauhtipyörälle..Hymy
mä älysin yhen vian ainakkii ku pidi solikkaa päällä annoin kierroksia ja katoin et mikä siinä kaasaris liikkuu nii tyhjäkäynti iha pikku hiljaa aukipäin ei ihmekkää ku sammuu ku on ajanu jonnii matkaa jos ei anna kaasua Big grinDD
Nauru joskus vika voi olla naurettavan pieni Cool
niin ja se sitten vituttaa kun on purkanu koko mopon ja sitten vika onkin joku ihan yksinkertainen pikkujuttu...Twisted Evil
tänäänkii oli toine ku oli nätisti pyöri ja anto pikkase kaasua nii kierrokset nousi taivaisii kuullosti et olis saanu ilmaa nii sammutin ja katoin nii kaasivaijeri oli pompannu sillei jännästi en anto kaasua koko aja
Pystyiskön tuon kärkivälin säätämään seuraavalla tavalla? Vauhtipyörä irti, 2mm YKK:sta, ja säätää kärkiväli siihen 0.35mm, kiristää kärkien ruuvi ja vauhtipyörä kiinni? Lähinnä funtsin kun ainakin tuossa toisessa koneessa on koneen ollessa YKK:ssa vauhtipyörän ikkunat väärissä paikoissa ja kärkien väliä ei voi mitata mitenkään.
Kärethän on aina kiinni kun vauhtipyörä on irti, eihän se vauhtipyörän ikkuna ole kuin vähän väärässä kohti, kyllä pitäs onnistua ikkunan kautta jos on oikea vautipyörä.
Kun ei vaan perkule osu ikkuna kohdalleen, kummallakaan vauhtipyörällä mitä itseltä löytyy. Mutta ei siis onnistu että mittaisin vaikka sen vauhtipyörän ns korkeimman kohdan siitä "nokalta" ja tunkisin jotain yhtä paksua väliin kun vauhtipyörä on irti? Jos tuo postissa tulossa oleva vauhtipyöräkin on samanlainen niin ikkuna ei vaan osu kohdilleen ja joudun säätämään täysin näppituntumalla.
Solikka on ainakin mulla lähtenyt käyntiin vaikka kärkiväli ei oliskaan ihan justiin, mutta hyvähän se olisi olla oikein.
Juu kyllä tuon näppituntumalla sai käyntikuntoon mutta kyllä tuo tarkka säätö olisi kiva saada kohdilleen tavalla tai toisella. Ehdotuksia otetaan vastaan. Ihmetyttää vain että miten voi olla ikkuna oikeasti väärässä kohdassa. Vauhtipyörät ovat orkkis Soliferkamaa, molemmat koneet joista nuo ovat otettu ovat olleet käyntikuntoisia jne jne.
Sivut: 1 2 3 4