Punaisen vuosimallista ei vielä tietoa kilpi raavittu jossain välissä pois pitää selvittää rungon numeron perusteella.
Oranssi on -65 tyyppikilvessä 05005
Taaimmainen kullanvärinen on tyyppikilven mukaan Solifer M-102 moottorilla Dellorton T7 kaasarilla
Ensimmäisiä huomioita
Punainen
plussat
+varsin mainio ajovalo kokonaisena
+mainion oloinen mittari
+toinen hopeinen exportmerkki tallella
+vakakatkaisijan pohja
+mainiot etuiskarit takana käyttökelpoiset mutteivät kovin hyvät
+ihan kohtalaisen näköinen tarakka
+mainioit kokonaiset tangon kiinnikkeet
+toimiva jalka
+Takavalon lasista vain hyvin pieni pala pois
miinukset
-pari ruostereikää rungossa
-joku neropatti leikannut palasen etulokarin kärjestä
-takavalon pohja mureni käsiin
-----------
Vuosimalli on -65 joten otan tuosta osanssisata haarukan ja akselin sekä laakerti ja etulokasuojan tähän projektiin.
vuonna -65 exportissa siirtyi ohjauslukko alemmaksi ja 14mm takahaarukan akseli otettiin käyttöön. Osan vuotta olis vielä 12 mm käytössä kuten näistä purkamistani totesin.
niin ja alkuperäiset etupään kupumutterit ovat 14 avainvälilisiä ja muutenkin hieman erilaisia nykyisiin. Samoin tangon kiinnikkeiden mutterit ovat av 14 nyloc M8 mutteita
-----------
Oranssi
Plussat
+ runko kohtalainen vallankin etulokari hyvä
+hyvän oloiset etuiskarit
+melkein täysi ohjastangon kiinnike setti yksi ulompi pala puuttuu
+bensahana
miinukset
-JOKU NEROPATTI murjonut tankin etukopan ja mittarin silpuksi tosin kehys näyttäisi olevan ehjä
-Tunturin satula
-----------
Hämärässä ja kiireessä ei sitten ihan kaikkea huomaa tarkempi tutkiminen paljasti, että tällä mopolla on ajettu joskus melkoisen raju kolari
. Rungon haarukan kiinnitysputki oli alapäästää n.30mm sisässä ja runko murtunut putken vierestä ja muutenkin runko oli taipunut aika pahoin. Samoin etuhaarukka oli murtunut. Hylkyyn menevät. No pääsempähän harjoittelemaan ohjauslukon purkamista. Samaten teen rungolle ruumiinavauksen ja katson mitä se on syönyt. Kaikki käyttökelpoinen vaan irti ja romulavalle loput. Etulokari menee tuohon oranssiin ja takahaarukka akseleineen ja laakereineen menee myyntiin.
Rungon sisältä löytyi ihan kohtuullinen kasa työkaluja osa jopa made in W. Germany
-----------
kulta
Plussat
+runko ihan kohtuullisessa kunnossa
+takahaarukka
+molemmat kullanväriset export merkit tallella
Miinukset
-koko etupää puuttuu
-----------
Tyyppikilven numero on 03022 elikkäs kyseessä on -64 tomos koneinen exportti. Tiedustelin asiaa ja ilmeni, että kyseessä on melkoinen harvinaisuus "piireissä" kymmenkunta tunnettua yksilöä. Etuhaarukka on taasen identtinen themon kanssa joten sen hankkkimisessa ei ole suuriakaan ongelmia
-----------
Ensiviikon aikana käyttän osat irrallaan ja suojarasvaan ne varastoimista varten.
Muihin projekteihin otettavat osat menevät tässä pikkuhiljaa työnalle
Tänään sain muuten uutisia lasikuulapuhaltajalta ja kertoi, että jarrukilvissä kiinnioleva sinkki irtoaa ihan helposti