Mullaki otsikkoon rinnastettavissa oleva vika. Eli ei ota kunnolla kierroksia, ikäänku olis rajotin päällä ku sanoo vaa moo moo. Puola ja konkka vaihdettu uusiin. Tulppaki on. Ei imuvuotoja, ennakon _pitäisi_ olla ok, eli joku 1,5mm - 2,0mm EYKK. Kärkiväliki on oikein, eli se joku 0,36-0,4mm. Mut tosta ennakosta vielä sen verta, et säätövara käytetty loppuun. Tai sit jos haluis, nii vingulla vähä vinguttas lisää varaa. Mut siinä on semmone juttu, että vauhtipyörän kiilaura on tapin kohdalta hieman kulunut.
Elikkä jos uuden vauhtarin sais nii tän saattas jopa saaha kunnolla toimimaan, mut maksaa melki 100€. Ja saattaa olla hetken ilo, jos uus väljistyy samalla tavalla. Tää solikan kiilatappisysteemi on kyllä yks haistapaskan systeemi....
Voiko olla mahdollista, et uus konkka tai puola rajottas kierroksii ?
Kahdella eri kaasuttimella testattu Dellorto SHA eri kokoisilla suuttimilla, ja vakio bing säätösuuttimella. Eipä juuri vaikutusta ollu, vaikka mihin suuntaan veivasi suutinta täydellä kaasulla.
Pytty porautettu ja mäntä vaihdettu, kokoonpano kokoa ~60cc. Vakio putki ilman änkkää.
Vakio putki ilman änkkää? Pistä ihmeessä se änkkä kiinni.
Voipi johtuakkin vauhtipyörästä. Käytettynä hyvä kuntoisia saa alkaen 5e hintaan.
Sylinterinkansi ei vuoda?
Tulpanreikä ei vuoda?
Pakoputki ei ole tukossa?
Ilmanpuhdistin ei ole tukossa?
Kytkimen kitkapinnat kunnossa?
Oikeat öljyt laatikossa?
Katkojan kärjet eivät fuskaa, ei kuoppakulumaa?
Kondensaattori ei ole vaurioitunut asennuksen yhteydessä?
Sammutus/kondensaattorin/sytytyspuolan johto ei ole kulunut/maadoita väärästä paikkaa?
Sytytys kohdillaan?
Tulpan lämpöarvo (liian kylmä röpöttää, liian kuuma voi jopa tuhota männän)?
Jarrut eivät laahaa?
Renkaiden laakerit kunnossa?
Tässä tähän hätään pikainen listaus
SOLIFERdriveri kirjoitti:Sylinterinkansi ei vuoda?
Tulpanreikä ei vuoda?
Pakoputki ei ole tukossa?
Ilmanpuhdistin ei ole tukossa?
Kytkimen kitkapinnat kunnossa?
Oikeat öljyt laatikossa?
Katkojan kärjet eivät fuskaa, ei kuoppakulumaa?
Kondensaattori ei ole vaurioitunut asennuksen yhteydessä?
Sammutus/kondensaattorin/sytytyspuolan johto ei ole kulunut/maadoita väärästä paikkaa?
Sytytys kohdillaan?
Tulpan lämpöarvo (liian kylmä röpöttää, liian kuuma voi jopa tuhota männän)?
Jarrut eivät laahaa?
Renkaiden laakerit kunnossa?
Tässä tähän hätään pikainen listaus
Mikään ei vuoda koneessa. Putsari on putsattu vähä aika sitte. Öljyt on Castrolin magnatecit. Käret on uudet, unohtu mainita. Konkka pitäs tarkastaa, mut millä näkee onko huono ? Päällepäin tuskin näkee. Sytkäjohto ainaskin uusi. Sytkä säädetty, mut saattaa parantuu jos sen vauhtarin vaihtas, kun siinä se pieni kuluma. Lämpöarvo vakio.
Siinä koneeseen liittyvät specsit.
E: Mitä eroa on muute pappatunturin ja solikan vauhtipyörällä ? siis puhaltimen kiinnitysreikien lisäksi ? Molemmathan näistä vauhtareista pyörii vastapäivään, eli vissiinki pitäs käyä ristiin, jos pohjalevyn pitää vakiona ?
Onko SMA:n ja vaihteellisen SM:n sähköpuoli ja magneetto samat? Ostaisin kaikki uutta varmuuden vuoksi ja osamyyjät ilmoittaa että sopii Tomos moottoreihin. Eli sopiiko sitten molempiin, auomaattiin ja vaihteellisiin?
Sanoisin että on, mutta en uskalla olla 100% varma. Laita kuvaniistä sähköistä, niin voidaan pällistellä onko.
Eikös niissä ollut jossakin vaiheessa alussa Stefa:n sähköt... pienempi virtapöytä + vauhtis.
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html
Tuolla näyttäisi löytyvän mainintaa, että SMA:n magneeton malli on muuttunut runkonumerosta 185450 alkaen (mahd. vaihto Bosch:in systeemiin). Enempää ei tässä mututuntumalla voi sanoa
Täytyykin tutkia tuota sivua ajan kanssa ja vertailla tietoja omaan mopoon. Jotenkin on alkanut tuntumaan että joku osa on väärä enkä saa sen takia toimimaan.
Jos näitä juttuja on joku lukenut ja miettii joko vika on löytynyt niin en löytänyt mitään vikaa. Muotoilin lopulta vähän mäntää, imu ja pakoaukkoa ja kohdistin ne niin nyt kulkee ihan ok. Huippunopeutta ei tullut paljon lisää mutta menee 40+ ja jaksaa mennä tosi hyvin ylämäkeen.