29.01.2010, 22:33
30.01.2010, 21:05
Alakertaan tulee ehkäpä isommat ja kestävämmät runkolaakerit ja kytkin on jo vahvistettu. Kisakampiakseli tulee ehkä jos joku mulle sellasen myy
30.01.2010, 23:23
Eikö tuo moparin kampura-paketti ajaisi asiaansa? Hintaakin kertyy vain 63€. Omat kokemukset ovat huonot tuosta "Racing kampurasta". Kiihdytyksessä väänty mutkalle koko paska,moparin kampura ei
31.01.2010, 0:15
eipä moparilla myydä niitä enää, ostin viimesen
31.01.2010, 11:18
Ainakaan netin kautta ei löydy,mutta kuukausi sitten ilmestyneessä tuoteluettelossa on kyllä nuita kampuroita.Kannattaa kysellä...
31.01.2010, 12:53
onha luettelossa vitosvaihteitaki vielä ei o tainnu päivittää sitä kauheen ahkerasti..
31.01.2010, 20:14
nii in, nimittäin mullaki oli siinä liian syvä kiilareikä ja soittelin sinne ja kysyin et oisko mahollista saada toinen kampura nii kertoivat et on viimenen lajiaan et ei voida uutta lähettää mut pistivät sitten pidemmän kiilan ja kikkailin sen sit siihen
31.01.2010, 21:43
Kysyin tänään moparilta kampuraa ja vitosvaihdetta sähköpostilla, vastausta odotellessa.
Huomenna tulee kuvia kun otan kameran mukaan kouluun!
Huomenna tulee kuvia kun otan kameran mukaan kouluun!
31.01.2010, 23:03
Jos sitä kisakampuraa kysyit niin niitä ei enää tule, kysäsin tuossa pariviikkoa sitten.
01.02.2010, 19:03
Kysyin ihan vaan tavallista kampiakselia.
Noniin nyt on kuviakin saatu kehiin.
Lohkot: Sylinterin alapään tiivistepinnasta on jyrsitty 10mm pois, siihen hitsataan tilalle n.12mm alumiinilevy. Pointtihan siinä on se, että saan enemmän tiivistepintaa läppäkotelolle ja pytylle. Tuossa ulompana näkyy tuollainen syvennetty ura, siihen hitsataan 4mm alumiinilevyn palanen. Sitten uudestaan jyrsimään.
http://www.motot.net/galleria/showphoto..../cat/53983
Läppärunko: Jyrsitty ympäriinsä, vielä pitää tuo laippa kiinni. Hitsaan sen tigillä toiselta puolelta ja jyrsin sitten tiivistepinnan suoraksi. Sen jälkeen tehdään kaikki loput tarvittavat reijät jyrsimessä. Vaimennuksen ajattelin sittenkin toteuttaa hiilikuitulevyllä. Eli liimaa vaikka gasketilla hiilikuitulevyn palan läppärungon kylkeen. Sitten hiilikuitu hakkaa hiilikuitua vastaan, toimiiko?
http://www.motot.net/galleria/showphoto..../cat/53983
E: Moposportilta tuli viestiä että ei ole enään minkäänlaisia kampiakseleita eikä vitosvaihdetta, piste.
Noniin nyt on kuviakin saatu kehiin.
Lohkot: Sylinterin alapään tiivistepinnasta on jyrsitty 10mm pois, siihen hitsataan tilalle n.12mm alumiinilevy. Pointtihan siinä on se, että saan enemmän tiivistepintaa läppäkotelolle ja pytylle. Tuossa ulompana näkyy tuollainen syvennetty ura, siihen hitsataan 4mm alumiinilevyn palanen. Sitten uudestaan jyrsimään.
http://www.motot.net/galleria/showphoto..../cat/53983
Läppärunko: Jyrsitty ympäriinsä, vielä pitää tuo laippa kiinni. Hitsaan sen tigillä toiselta puolelta ja jyrsin sitten tiivistepinnan suoraksi. Sen jälkeen tehdään kaikki loput tarvittavat reijät jyrsimessä. Vaimennuksen ajattelin sittenkin toteuttaa hiilikuitulevyllä. Eli liimaa vaikka gasketilla hiilikuitulevyn palan läppärungon kylkeen. Sitten hiilikuitu hakkaa hiilikuitua vastaan, toimiiko?
http://www.motot.net/galleria/showphoto..../cat/53983
E: Moposportilta tuli viestiä että ei ole enään minkäänlaisia kampiakseleita eikä vitosvaihdetta, piste.
02.02.2010, 21:25
Hitsasin tänään lohkoihin sen 4mm levynpalan lisätiivistepinnaksi. Ensin hitsasin valualumiinille tarkoitetulla puikolla. Se ei oikein mennyt putkeen, hioin saumat pois ja vedin tigillä päältä. On ne lohkot vaan niin perkuleen ikävää hitsattavaa, ne ei tahdo millään sulaa. Lohkojen väliseen tiivistepintaan joutuu hitsaamaan, lähinnä se yksi moottorin kiinnityspultin reikä pitää täyttää. Elikkä lohkojen välinen tiivistepintakin pitää jyrsiä, tällähetkellä kun katsoo lohkoja niin tekisi mieli hitsata läppäkotelo kiinni lohkoihin koska lohkoissa on hyvin niukasti materiaalia kierteille pultteja varten. Hommassa on myös yksi tekijä joka houkuttelee hitsaamaan, nimittäin sylinterin alapään tiivistepinta palikka pitää myöskin hitsata ja sehän tulee tietysti molempiin lohkoihin. Taas lohkojen välisten tiivistepintojen työstämistä.
04.02.2010, 21:03
Hoi!
Suunnittelin kampiakselin. Laakeripinnat ovat halkaisijaltaan 22mm, eli jykevämmät laakerit tulevat tilalle. Toki tuo koko akseli on pirusti jykevämpi kun orkkis. Tässä on myös erikoista se, että tässä on 2mm pidempi isku kuin tavallisessa akselissa. Eli kiertokangen alapään tappi on millin kauempana akselin keskipisteest kuin orkkis akselissa. Nyt 46mm männällä ja pitkällä iskulla kuutioita kertyy 79cc. Magneeton kiila/tappi on "väärässä" paikassa, mutta sillä ei ole sinänsä merkitystä kun vauhtipyörään joutuu kuitenkin tekemään kiilauran. Mitäs jos limpun ja akselin hitsaisi yhteen? Eli tekisi limppuun tiukan reijän, ja tunkee akselin siitä läpi. Tai ei sitä varmaan kokonaan läpi kannata tunkea, vaan jättää vähän hitsausrailoakin niin saa varmemman hitsin. Eli jos ensin hitsaisi ja sitten vasta koneistaisi niin ei mene hyvät koneistukset hitsatessa hukkaan. Mitä luulette, kestääkö? Tätä vaihtoehtoa ajattelin materiaalin kannalta, on nimittäin turhauttavaa ruveta sorvaamaan 80mm tangosta 22mm akselia. Aihionhan pitää olla limppujen takia noin suuri, jos sen yhdestä jöötistä sorvaa.
Ajattelin investoida metrakitin racing kierokangen tuolle kaveriksi, onko kokemuksia? Kanki on siis tairkoitettu puch/tomos moottoreihin, moposport myy.
Suunnittelin kampiakselin. Laakeripinnat ovat halkaisijaltaan 22mm, eli jykevämmät laakerit tulevat tilalle. Toki tuo koko akseli on pirusti jykevämpi kun orkkis. Tässä on myös erikoista se, että tässä on 2mm pidempi isku kuin tavallisessa akselissa. Eli kiertokangen alapään tappi on millin kauempana akselin keskipisteest kuin orkkis akselissa. Nyt 46mm männällä ja pitkällä iskulla kuutioita kertyy 79cc. Magneeton kiila/tappi on "väärässä" paikassa, mutta sillä ei ole sinänsä merkitystä kun vauhtipyörään joutuu kuitenkin tekemään kiilauran. Mitäs jos limpun ja akselin hitsaisi yhteen? Eli tekisi limppuun tiukan reijän, ja tunkee akselin siitä läpi. Tai ei sitä varmaan kokonaan läpi kannata tunkea, vaan jättää vähän hitsausrailoakin niin saa varmemman hitsin. Eli jos ensin hitsaisi ja sitten vasta koneistaisi niin ei mene hyvät koneistukset hitsatessa hukkaan. Mitä luulette, kestääkö? Tätä vaihtoehtoa ajattelin materiaalin kannalta, on nimittäin turhauttavaa ruveta sorvaamaan 80mm tangosta 22mm akselia. Aihionhan pitää olla limppujen takia noin suuri, jos sen yhdestä jöötistä sorvaa.
Ajattelin investoida metrakitin racing kierokangen tuolle kaveriksi, onko kokemuksia? Kanki on siis tairkoitettu puch/tomos moottoreihin, moposport myy.
04.02.2010, 23:56
Eihän tuo kiertokanki voi sopia puch/tomos koneisiin koska tuo kietarin alatappi on erikokoinen noissa. ellen ihan väärässä ole?
05.02.2010, 0:36
Hyvä pointti. Laitoin vain että puch/tomos kun en ollut varma että kävikö se pelkkään tomokseen Asiahan on niin että -60 luvun puhallintomoksissa on 14,9mm tappi niinkun puchissakin, ja 4 vaihteisessa tomoksessa on 16mm tappi.
Ei perskule, just tarkistin että sehän onkin puchiin eikä tomokseen se metran kanki. Hmm, miettimis tuokio.
Ei perskule, just tarkistin että sehän onkin puchiin eikä tomokseen se metran kanki. Hmm, miettimis tuokio.
05.02.2010, 0:51
Mulle tuli mpt:ltä tuo vahvempi kanki, saa nähdä onko mistään kotosin. luulisin että on sama kun tuo moposportin tomokseen tarkotettu.