Soliferia

Täysversio: Tehari Solikkaan!
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Solifer sm85 kirjoitti:Meneekös Tunturin tehoputki suoraan kehtorunkoiseen sm:mään ? ja onko tunan tehari tehokkaampi verrattuna mufleriin ?

Pitäsi mennä suoraan kinni jos sulla on isoripanen pannu. Tunturi tehari on kuulemma tehokkaampi kuin mufleri.Rolling Eyes
Ok. Kulkeeko putki oikealta vai vasemmalta puolelta ?
Solifer sm85 kirjoitti:Ok. Kulkeeko putki oikealta vai vasemmalta puolelta ?

Eiköse tule samalle puolelle kuin vakio putki.Neutral
Onko kenelläkään kokemusta Aquan Gianellista Sm:ssä ? olisi semmoinen putki, mutta ei kehtais turhaan rueta muokkaamaan.
Minkälaisia kokemuksia kaipaat? Et mitenkä sopii vai? Vai mitenkä ärhäkkä putki on? No itellä oli joskus tuollanen putki kiinni,ja ite ainaki tykkäsin,löyty ihan kiitettävästi vääntöä ja kulkiki ihan hyvin
Hessu kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia kaipaat? Et mitenkä sopii vai? Vai mitenkä ärhäkkä putki on? No itellä oli joskus tuollanen putki kiinni,ja ite ainaki tykkäsin,löyty ihan kiitettävästi vääntöä ja kulkiki ihan hyvin

Tarkotan sitä vaan, että miten mahtaa antaa tehoja verrattuna vaikka vakioputkeen, joka on melkonen mehupilli. Oliko sulla muuten vakiopytty silloin ja jos oli niin oliko viilaamaton ? tämä tulis nimittäin viilaamattomalle vakiopannulle.
Mulla oli ensiksi tappiin viilattu ja porattu vakiopytty,ja sittemmin 75cc:ssä johon suosittelen vähän parempaa putkea.
Hessu kirjoitti:Mulla oli ensiksi tappiin viilattu ja porattu vakiopytty,ja sittemmin 75cc:ssä johon suosittelen vähän parempaa putkea.
Ok. Pitää varmaankin kokeilla tuota tässä joku kerta. Meinasin muflerin hankkia, mutta kokeilen tuota ensin.
ok,kaikille muuten tiedoksi et jos hankkii 75cc:hen putkea ja raha ei ole este,nii kannattaa ostaa moposportilta derbiin tarkoitetun metrakitin alakauttasen putken,maksaa tosin päälle 300 euroa,mut onpahan pirun komea putki ja tehokas Big grin
onko jollakin sitten semmonen solikassa kiinni???
Niin sitä minä ajattelin kanssa, että mistäs tiedät että on tehokas...

Tein eilen teharin solikkaan, tai muokkasin sen putkesta jonka alunperin tein moottorisahaan. Ruuma kun mikä mutta alavääntöö tuli pirusti lisää ja kiekuu hyvin yläkierroksillakin. Putki menee samaa reittiä kun vakioputkikin, eli yläkautta rungon välistä penkin alle. Tein putken yhdessä illassa, niin nopeasti ja hosuen kun mahdollista eli jälki on todella karmeaa.

Solikkahan oli tossa kuukauden verran vakio kunnossa, eli 11mm bingi kiinni ja viilaamaton vakiopytty yms. vakiokamat. Nyt kuitenkin vaihdoin 14mm dellorton kiinni ja tein tuon teharin, koska minun pitää kuitenkin käyttää solikkaa kulkuvälineenä. En millään viitsinyt ajaa vakiolla.

Löytyy yksi huono kuvakin putkesta, putki vielä keskeneräinen.

http://www.aijaa.com/img/b/00043/5448234.jpg
Mun enolla on exportissa sellanen putki
Mikäs yleismallin putki olisi solleen hyvä? sais löytyä alavääntöjä ja vauhtia sais tuoda jonkun 5-10km/h. Muffleria en huoli Hymy
Ainakin se moposportin crominen tehari joka maksaa 25e on hyvä.
nii mut siihe pitää ostaa/tehdä änkkä muute ihan hirveet äänet ja poliisit antaa sakot 100% varmastiHymy
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15