Soliferia
KYSYMYKSIÄ - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Yleistä Solifer-keskustelua (http://localhost:8080/keskustelu/forum-2.html)
+--- Keskustelu: KYSYMYKSIÄ (/thread-2711.html)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12


RE: KYSYMYKSIÄ - solikkamake - 23.05.2015

Joo uuden "vauhtipyörän" ostin finmopolta. Eli pelkkä Magneetto osa, ei pohjalevyä ja puolia. Se kahina on vähentynyt jo melkein olemattomiin, mutta tuo kipinä homma ihmetyttää. Mistä tuo voisi johtua? Onko maadotus ongelma vai liian heikko kipinä?


RE: KYSYMYKSIÄ - SOLIFERdriveri - 23.05.2015

solikkamake kirjoitti:Joo uuden "vauhtipyörän" ostin finmopolta. Eli pelkkä Magneetto osa, ei pohjalevyä ja puolia. Se kahina on vähentynyt jo melkein olemattomiin, mutta tuo kipinä homma ihmetyttää. Mistä tuo voisi johtua? Onko maadotus ongelma vai liian heikko kipinä?


Tyhmä kysymys mutta kai tarkistit rakotulkilla puolan välyksen vauhtipyörään? Nämä on säädettävissä ja tulisi säätää aina kun vaihtaa osia Naughty 0.15-0.35mm olen yleensä jättänyt välykseksi.


RE: KYSYMYKSIÄ - solikkamake - 23.05.2015

Aluksi välys oli +-0mm kun kahisi. Nyt säädin vähä pienemmäksi nii ei ota kii enää.Suunnilleen 0,20mm jäi väliseksi.
Mutta voiko rikkinäinen sytkäpuola tai konkka tehä tämmöstä ettei anna kipinää oikein. Nyt kun oikein tarkasti kattoo nii se vetää kipinän siitä elektrodista kanteen eikä sinne kärkiväliin niinku pitäs. Kokeiltu eri tulpilla ja Tulpanhattulla ja ilman.


RE: KYSYMYKSIÄ - Eepo - 24.05.2015

solikkamake kirjoitti:Mutta voiko rikkinäinen sytkäpuola tai konkka tehä tämmöstä ettei anna kipinää oikein. Nyt kun oikein tarkasti kattoo nii se vetää kipinän siitä elektrodista kanteen eikä sinne kärkiväliin niinku pitäs. Kokeiltu eri tulpilla ja Tulpanhattulla ja ilman.

Jostakin elektroniikkapuolen keskustelusta jäi mieleen, ettei kipinöi oikein/luotettavasti, jos sekä tulppa että tulpanhattu ovat häiriösuojattuja (selitystä en muista tähän hätään).
NGK:n tulpasta kokemuksia, että ongelmia tulee pikaisesti, jos tulppa pääsee kastumaan.
Itsekin joutunut hakemaan viimeksi pari viikkoa sitten toimivaa ratkaisua, alkoi pelaamaan arviolta kymmenen vuotta vanhalla suojattomalla tulpalla ja uutukaisella häiriösuojalla moitteetta Neutral


RE: KYSYMYKSIÄ - solikkamake - 24.05.2015

Eikö se ole niin, että joko tai tulppa tai tulpanhattu on häiriösuojattu? On olemassa hattuja, johon pitää ruuvata tulpasta pois se häiriönpoisto, jotta se menee sinne hattuun. Eli luulisi että se olisi siellä se häiriönpoisto. Ja sitten on semmosia mihin mahtuu tulppa häiriönpoistajineen sisään, eli silloin häiriönpoisto on tulpassa itessään
Näin minä oon tuon asian käsittänyt. Tulpanhattuna oon käyttäny tota alkuperäistä metallikuorista, missä on se häiriönpoisto. Tulppana on Ngk B7HS, kylillä puhuvat, että 6 ois parempi.. Ja on tullut kokeiltua 10 eri tulppaa, eri vehkeistä, niin kaikissa antaa kipinän kannen ja elektordin väliin.
Maanantana suuntaan Sparewheelille ja sieltä lähtee mukaan katkojat, konkka ja sytkäpuola ja denson tulppa. Jos ei sitte erkele ala pelittää nii otan yhteyttä taas tänne Hymy


RE: KYSYMYKSIÄ - Eepo - 24.05.2015

solikkamake kirjoitti:Eikö se ole niin, että joko tai tulppa tai tulpanhattu on häiriösuojattu? On olemassa hattuja, johon pitää ruuvata tulpasta pois se häiriönpoisto, jotta se menee sinne hattuun. Eli luulisi että se olisi siellä se häiriönpoisto. Ja sitten on semmosia mihin mahtuu tulppa häiriönpoistajineen sisään, eli silloin häiriönpoisto on tulpassa itessään
Näin minä oon tuon asian käsittänyt. Tulpanhattuna oon käyttäny tota alkuperäistä metallikuorista, missä on se häiriönpoisto. Tulppana on Ngk B7HS, kylillä puhuvat, että 6 ois parempi.. Ja on tullut kokeiltua 10 eri tulppaa, eri vehkeistä, niin kaikissa antaa kipinän kannen ja elektordin väliin.
Maanantana suuntaan Sparewheelille ja sieltä lähtee mukaan katkojat, konkka ja sytkäpuola ja denson tulppa. Jos ei sitte erkele ala pelittää nii otan yhteyttä taas tänne Hymy

Tulpan rakenne: http://www.ngk.de/fi/tekniikkaa-yksityiskohtaisesti/sytytystulpat/sytytystulppien-perusteita/sytytystulpan-rakenne/

Tuon mallimerkinnän perusteella ja ymmärtääkseni sinulla on suojaamaton tulppa, kun mallimerkinnässä ei ole R-kirjainta (Resistor).

Itse olen saanut aisoihin tuon kipinän vaeltelun kuriin sopivalla tulpalla (kuiva, puhdas ja sopiva kärkiväli).

Remonttisi on kattava, eiköhän se noilla asetu...ellei hatussa ole ongelmaa Big grin


RE: KYSYMYKSIÄ - solikkamake - 24.05.2015

Kipinäki löyty! Säädin ja puhistin kärjet nii alko pelittää.
Nyt vaan uutta ongelmaa pukkaa. Elikkä käyntiin lähtee vain jos hanan pistää kiinni. Eli jos käyttää auki hanaa ja polkee ja laittaa hanan kiinni nii lähtee käyntiin mutta sammuu 30s päästä. Ja jos yrittää vauhdista aukasta hanaa nii sammuu samantien. Mistä vois tämmönen johtua? Kaasarin oon puhistanu kahteen kertaan. Ja pensat oon vaihtanu. Pensaa puskee putkestakin pihalle kun käyntiin saa. Säätösuutinta ja tyhjäkäyntiä oon pyöritelly.


RE: KYSYMYKSIÄ - Eepo - 24.05.2015

solikkamake kirjoitti:Kipinäki löyty! Säädin ja puhistin kärjet nii alko pelittää.
Nyt vaan uutta ongelmaa pukkaa. Elikkä käyntiin lähtee vain jos hanan pistää kiinni. Eli jos käyttää auki hanaa ja polkee ja laittaa hanan kiinni nii lähtee käyntiin mutta sammuu 30s päästä. Ja jos yrittää vauhdista aukasta hanaa nii sammuu samantien. Mistä vois tämmönen johtua? Kaasarin oon puhistanu kahteen kertaan. Ja pensat oon vaihtanu. Pensaa puskee putkestakin pihalle kun käyntiin saa. Säätösuutinta ja tyhjäkäyntiä oon pyöritelly.

Onnea kipinän johdostaHymy

Onko kaasarissa kaikki osat, luistinneulan ja kohon kunto?
Onko sylinteriä ja kaasaria viilattu?
Millainen ilmanputsari ja eihän ole tukossa?

Ilmaruuvin(tyhjäkäynti) perusasetus voisi olla luokka kaksi kierrosta auki.
Saako tankki korvausilmaa (voit löysätä korkin kokeeksi)

Pakoputken bensiini voisi selittyä sillä, että olet sitä koittanut käynnistellä ja syöttänyt jatkuvasti bensaa.
Nuo tuli ensimmäisenä mieleen.


RE: KYSYMYKSIÄ - solikkamake - 24.05.2015

No jopas. Luistin neulaa ei kyllä näkynyt? Luisti kyllä löytyy. Onko se näissä samalla tyylillä, että se tulee luistista läpi? Passaako tähän mikään muu kuin tuo encarwin oma neula? Minäkö luulin että ku sitä ei ollu nii sitä ei oo koskaa ollutkaa.
Ei ole mitään viilattu. Ilmanputsarin juuri puhdistin. Tuo korvaus ilma pitää vielä tutkia
Varmaan pitää samalla ostaa se neula ja lukkosokka sille?


RE: KYSYMYKSIÄ - Eepo - 24.05.2015

Ahaa, ajattelin sinulla olevan Bingin kaasarin.

Encarwin osat http://www.mopedarmy.com/wiki/Encarwi


RE: KYSYMYKSIÄ - solikkamake - 24.05.2015

Ei puutu kuin tuo Pensaletku kierukan sisästä tuo suodatin. Ja vissiin tuo koho on väärin päin eli mulla on piikki alaspäin. Voiko tämä jotain aiheuttaa?
Ja muuten vähä kipinöi kärkien välissä jollain kierrrosalueella? Liekkö tämä vois aiheuttaa mitää?


RE: KYSYMYKSIÄ - Eepo - 24.05.2015

solikkamake kirjoitti:Ei puutu kuin tuo Pensaletku kierukan sisästä tuo suodatin. Ja vissiin tuo koho on väärin päin eli mulla on piikki alaspäin. Voiko tämä jotain aiheuttaa?
Ja muuten vähä kipinöi kärkien välissä jollain kierrrosalueella? Liekkö tämä vois aiheuttaa mitää?

Käännä koho oikeinpäin ja tarkasta neulan ja kohon kunto.
Kärjissä mahdollisesti liian pieni kärkiväli tai ovat kuluneet.


RE: KYSYMYKSIÄ - solikkamake - 24.05.2015

Sillon oli liian pieni kärkiväli kun aloin säätään. Nyt voisi olla ennemmin liian iso kärkiväli.
Pitääkö sen kohon olla kuin timmi sinne koloon? Nyt on sellainen sopivan väljä että liikkuu hyvin.
Aina ku oon kaasarin avannut nii se kohon kuppi on ollu melkein puolillaan pensaa? Johtuuko tämä siitä että koho on ollu väärinpäin?


RE: KYSYMYKSIÄ - Eepo - 24.05.2015

Tuolta löytyy kärkivälit:
http://soliferia.parasiitti.org/pmwiki/pmwiki.php?n=Solifer.Solifer_Export_Automat

Kyllä siellä kammiossa pitääkin olla bensaa ja kyllä sen kohon pitää liikkua.
Onkohan siellä oikea koho sisällä?

Tuolla valokuvaa osista, myynnissä näyttää olevan http://www.huuto.net/kohteet/solifer-encarwi-s85-kaasutinimukaula/354672663


RE: KYSYMYKSIÄ - solikkamake - 24.05.2015

Tämä on toiminut ennen tämmösenään, mutta sitte kipinä oli hävinnyt ja jäänyt seisomaan. Niin uskoisin että oikeat osat on sisällä.
Joo menempä kääntämään tuon kohon nii katsellaan sen jälkeen