Soliferia
Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - Tulostettava versio

+- Soliferia (http://localhost:8080/keskustelu)
+-- Huone: Solifer-mopot (http://localhost:8080/keskustelu/forum-9.html)
+--- Huone: Solifer-projektit (http://localhost:8080/keskustelu/forum-14.html)
+--- Keskustelu: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle (/thread-1988.html)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - Beetta - 15.03.2012

Viimesen päälle asiallista settiä Zetalta! Twisted Evil

..Tuohon modailuun tai vakio-osien tuhoamiseen en ota kantaa, ite en oo validi sanomaan siitä asiasta yhtään mitään.... Muutaman vakiopytyn ja parit lohkot tuhonneena... Nauru


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - MopedRacer - 15.03.2012

Selly kirjoitti:
MopedRacer kirjoitti:Noo oli miten oli, minä en ainakaan sitä jaksaisi ruveta solikkaan muokkaamaan, mielummin vaikka ostaisin 65cc aisralin 100eurollaNauru

..Vai käyttääkö nurkista löytyneiden osien lisäksi muutaman kymmenen euroa, että saa sellasen kokoonpanon itselleen mitä ei kellään muulla ole?

Siinä kun rupee olemaan vähän enempi fiilistä, kuin osien kiinni ruuvailulla. Razz

..kai mulla on ollu Zetaan vähän "huonoo" vaikutusta, se äijä kun aikasemmin oli vähän samalla linjalla että ei Solikkaa viritellä tai rakennella. Twisted Evil Naughty

mopomies80 kirjoitti:Selly,juttu on vaan niin että rakennus into tarttuu.
Ja varsinkin keväisin!

Voi jumalautaNauru Nyt sinä tartutit minuunkin tuon rakenteluvimmanTwisted Evil Myykäähän mulle yks Zetan pytty niin rupean värkkäileen kiinni johonkin noista koneista... Noo ei nyt sentäänRazz Mut jos Zetan (vaikka 58cc) pytyn jostain saan käsiini niin kyllä minä sen tuohon Raisuun kiinni laitan, siihenhän se kuuluukinCool


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - solifer sm 86 - 15.03.2012

Selly kirjoitti:
MopedRacer kirjoitti:Noo oli miten oli, minä en ainakaan sitä jaksaisi ruveta solikkaan muokkaamaan, mielummin vaikka ostaisin 65cc aisralin 100eurollaNauru

..Vai käyttääkö nurkista löytyneiden osien lisäksi muutaman kymmenen euroa, että saa sellasen kokoonpanon itselleen mitä ei kellään muulla ole?

Siinä kun rupee olemaan vähän enempi fiilistä, kuin osien kiinni ruuvailulla. Razz

..kai mulla on ollu Zetaan vähän "huonoo" vaikutusta, se äijä kun aikasemmin oli vähän samalla linjalla että ei Solikkaa viritellä tai rakennella. Twisted Evil Naughty

MopedRacer: minä puolestaan ostaisin puolet halvemmalla raisun pytyn ja muokkaisisin kiini. oma työ sekä veri ja hiki on lähes ilmasta Razz
Selly: niihän se on että mukavampihan se on osia muokkaila sopimaan paitsi solikan vakio osia!


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - solifer sm 86 - 15.03.2012

Rustinki kirjoitti:Musta tuntuu, että raisun sylkky jäähtyy paremmin kuin solikan sylkky, vaikka se olisi tarakalla poikittain.

niin jos vertaa pikku ripaiseen. isoripainen jäähtyy ihan tarpeeksi hyvin muutenkinCool


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - MopedRacer - 15.03.2012

solifer sm 86 kirjoitti:
Selly kirjoitti:
MopedRacer kirjoitti:Noo oli miten oli, minä en ainakaan sitä jaksaisi ruveta solikkaan muokkaamaan, mielummin vaikka ostaisin 65cc aisralin 100eurollaNauru

..Vai käyttääkö nurkista löytyneiden osien lisäksi muutaman kymmenen euroa, että saa sellasen kokoonpanon itselleen mitä ei kellään muulla ole?

Siinä kun rupee olemaan vähän enempi fiilistä, kuin osien kiinni ruuvailulla. Razz

..kai mulla on ollu Zetaan vähän "huonoo" vaikutusta, se äijä kun aikasemmin oli vähän samalla linjalla että ei Solikkaa viritellä tai rakennella. Twisted Evil Naughty

MopedRacer: minä puolestaan ostaisin puolet halvemmalla raisun pytyn ja muokkaisisin kiini. oma työ sekä veri ja hiki on lähes ilmasta Razz
Selly: niihän se on että mukavampihan se on osia muokkaila sopimaan paitsi solikan vakio osia!

Saahan niitä solikan/tunan viripyttyjä -käytettynä- yhtä halvalla kuin raisunkin viripyttyjä... Mutta jos uutena rupeat jotain Zetan viripyttyä ostamaan, eikä niitä enää tietääkseni saakkaan, ja jos saa niin se maksaa jonkun 150-250e. Mutta solikan/tunan pytyn saa uutena alle 175e hintaan, ja niitä saa uutena vielä. Eli todennäköisesti halvemmaksi tulisi ostaa se soliferin/tunan pytty, kuin raisun Zeta.


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - solifer sm 86 - 15.03.2012

just just... mutta siihen haluan jonkun pätevämmän sällin vastauksen saako tunan siis pukin pytyt käymään solikkaan kun ohentaa helmaa tarpeeksi? lohkoja en rupea avartamaan...


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - Beetta - 16.03.2012

Tunan ja Solikan pytyt käy päikseen. Siis ihan suoraan, ilman mitään modaamista. Molempiin pätee siis myös sama sääntö lohkojen avartamisen suhteen. Lähes kaikille viripytyille pitää avartaa lohkoja, ainoastaan 50cc metrakit ja 50cc Autisa mahtuu kiinni avartamatta. Huuhtelunlähtöjen osalta lohkoja tarvitsee avartaa niillekin. Mitään yli 50cc porauksella olevaa sylinteriä ei saa asennettua kiinni avartamatta lohkoja, ja muistaakseni maksimiporaus vakiohelmoille (=44mm?) on luokkaa 42mm jolla helmat on jo todella ohuet. Kuutioita 42mm porauksella on karvan päälle 60cc.

Koska Puch-mies olen niin en tiedä onko solikan vakiopytyssä kuitenkin paksummat helmat. Jos näin on niin silloin solikkaan saa isompaakin pyttyä kiinni avartamatta lohkoja. Huuhteluita pitää tosin avartaa edelleen joka tapauksessa. Hymy

P.S. Ei se tehokkaampi pytty sinänsä mitään auta. Tai auttaa mutta huonosti. Tarttis tietää että miten siitä pytystä saa otettua tehot ulos Wink


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - solifer sm 86 - 16.03.2012

eiku tarkotin just sitä että käykä vaikka superdportin vakio pytty tomokseen ilman lohkojen muokkausta vai pystyykö pelkkää pytyn helmaa ohentamaan?
mieluummin tunan pyttyä viilailisin tai valmiiks viilattua iun solikan pyttyjä Naughty


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - Beetta - 16.03.2012

Tuossa yläpuolellahan se lukee. Pytyt käy päikseen. Viripytyt lohkoja avartamalla.

Ja toiseksi, ihan yhtä huono juttu on viilata tunan vakiopytty päin persettä kuin mikä tahansa muu pytty päin persettä.


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - MopedRacer - 16.03.2012

Beetta kirjoitti:Tunan ja Solikan pytyt käy päikseen. Siis ihan suoraan, ilman mitään modaamista. Molempiin pätee siis myös sama sääntö lohkojen avartamisen suhteen. Lähes kaikille viripytyille pitää avartaa lohkoja, ainoastaan 50cc metrakit ja 50cc Autisa mahtuu kiinni avartamatta. Huuhtelunlähtöjen osalta lohkoja tarvitsee avartaa niillekin. Mitään yli 50cc porauksella olevaa sylinteriä ei saa asennettua kiinni avartamatta lohkoja, ja muistaakseni maksimiporaus vakiohelmoille (=44mm?) on luokkaa 42mm jolla helmat on jo todella ohuet. Kuutioita 42mm porauksella on karvan päälle 60cc.

Koska Puch-mies olen niin en tiedä onko solikan vakiopytyssä kuitenkin paksummat helmat. Jos näin on niin silloin solikkaan saa isompaakin pyttyä kiinni avartamatta lohkoja. Huuhteluita pitää tosin avartaa edelleen joka tapauksessa. Hymy

P.S. Ei se tehokkaampi pytty sinänsä mitään auta. Tai auttaa mutta huonosti. Tarttis tietää että miten siitä pytystä saa otettua tehot ulos Wink

Miten minä en saa Tunturi super sportin pyttyä käymään avartamatta solikan lohkoin?? lohkoja pitäisi avartaa ainakin puoli milliäRolling Eyes Ja metran ja autisan 50cc viripytyistä ei ole henkilökohtaista kokemusta mutta olen kuullut että nekään ei käy solikan lohkoihin ilman pienta avarrusta. Eli todennäköisesti solikan pytyt käy tunturiin, mutta ei toisinpäin... Hymy Ja ne metran ja autisan 50cc pytyt voi kanssa käydä ilman avarrusta TUNTURIIN mutta solikkaan ei.


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - Beetta - 16.03.2012

Huh, sitten mua on huijattu.


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - Zeta - 16.03.2012

Hyvinkin kummallista, mitähän pyttyä olet oikeasti niihin lohkoihin sovittanut. Omistan 3kpl avartamattomia tomoksen lohkoja, mukaan lukien kiinni olevat. Jokaiseen on mennyt ihan heittämällä niin Autisa, Supersportin vakio, raisun vakio ja zeta. Jää vielä pari milliä puolelleen tilaa. Ihmettelen vain.
[Kuva: th_IMG_1199.jpg][Kuva: th_IMG_1345.jpg][Kuva: th_IMG_1612.jpg]
Että Beetta ei ole joutunut huijauksen kohteeksi Wink

Kuitenkin tuolla viritys-puolella taisi olla topiccia sylintereiden käypäysyydestä, jos lähdetään sinne jatkamaan.


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - solifer sm 86 - 16.03.2012

no tuskimpa tarvii omaa ketjua pyttyjen osalta kun jää niin lyhkäseksi Razz mutta näin minäkin olisin kuullut että ei mene tunan vakio pytty eikä mikään muukaan tomokseen avartamatta Sad onse toki niinkin että pukin pyttyjen muokkaus on kanssa alkuperäisen pilaamista mutta solikka miehenä se ei kirpasis läheskään niin paljoo Nauru


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - Beetta - 16.03.2012

Pakko sanoa vielä senverran että ostetaan kasa solikan vakiopyttyjä! Nauru


RE: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle - MopedRacer - 16.03.2012

Zeta kirjoitti:Hyvinkin kummallista, mitähän pyttyä olet oikeasti niihin lohkoihin sovittanut. Omistan 3kpl avartamattomia tomoksen lohkoja, mukaan lukien kiinni olevat. Jokaiseen on mennyt ihan heittämällä niin Autisa, Supersportin vakio, raisun vakio ja zeta. Jää vielä pari milliä puolelleen tilaa. Ihmettelen vain.
[Kuva: th_IMG_1199.jpg][Kuva: th_IMG_1345.jpg][Kuva: th_IMG_1612.jpg]
Että Beetta ei ole joutunut huijauksen kohteeksi Wink

Kuitenkin tuolla viritys-puolella taisi olla topiccia sylintereiden käypäysyydestä, jos lähdetään sinne jatkamaan.

No jooNauru Itse olen kokeillut Tomoksen vm76 pikkuripaisiin lohkoihin sitä raisun vakiopyttyä, ja tunturi suppanan pyttyä olen kokeillut vm84 isoripaisen lohkoihin. Kumpikaan ei käynyt suoraan.