Soliferia

Täysversio: Käynti onkelmaa..
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Minkä kokoinen suutin sulla on paikallaan??
Mulla on 54:n vakio koneessa ja toimii pirun hyvin.
Oletko ilmanputsariin kattonu ettei ole tukossa??
Suuttimissa lukee kaikissa "2,15". Varmistan vielä, onhan tämä suutin vakio, vaikka tuo reikä näyttää niin älyttömän suurelta verrattuna esim. Phbg:n suuttimeen?

Ilmanputsari on puhdas, eikä toimi sen paremmin ilmankaan.
Kokeile uudella oikean kokoisella suuttimella ja jos ei ala toimimaan niin sähkö-osia vaihtoon. Kondensaattori ja sytytyspuola voisi olla?! Rolling Eyes
Joo, mutta se tässä eniten ihmetyttää, että ennen koneremppaa yläkerta toimi vielä täydellisesti. Yläkertaan siis vaihtettu kaikki uudet tiivisteetkin. Nyt sain ne vaihteet toimimaan, mutta yläkerta ei toimi. Neutral
minkä kokoinen suutin sulla on siinä säätösuuttimen tilalla?
Ei mitään tietoa. Nappasin sen tuosta 12mm Bingistä. Toimii tuolla paremmin kuin sillä säätösuuttimella. Pitää tänään koittaa tiivistellä imun ja imukaulan kiinnitystä ja koittaa toista suutinta.

Sytytyksessä ei tuntuisi olevan vikaa, kun kipinä on todella kirkas ja tulee koko ajan. Mutta eihän sitä kyllä siitäkään tiedä...

E: Putkesta tulee bensaa/öljyä, ilmanputsari täynnä bensaa/öljyä...
Kuuluuko tässä luistinkannessa olla tiivistettä? Siinä ei ole ja rupesin epäilemään, että ottaa liikaa ilmaa siitä.

Kun koittaa ajaa, niin pätkii ihan älyttömästi. Saattaa toimia 1 ja 2 vaihteen ajan, mutta sitten 3. käy pätkimään ja hyytyy. Vastaa huonosti kaasuun, välillä ottaa ihan itsestään kierroksia vaikkei kaasua annakkaan. Tässä nyt lueteltuna melkeinpä kaikki havaintoni. Voisi kohta koittaa tuolla 14mm Lortolla toimiiko, mutta sillä ei mene katsastuksesta läpi... Apuva.
Imuvuoto jos on niin käy yleensä laihalla tai ei ollenkaan...
Tarkistappa ettei magneetonkiila ole päässyt pyörähtämään pois urastaan.
Magneeton kiila on ihan paikallaan. Lisäsin tuohon ylläolevana viestiini ne viat. Se bensa/öljy on aika tumman väristä sekä putsarista, että putkesta tuleva.

E: Laitoin tuon Delorton 14mm SHA:n kiinni ja toimii niinkuin pitääkin. Jaksaa vetää eikä pätki. Tuohon vain pitää vaihtaa pienempi suutin. Teen tai ostan siihen siistimmän imukaulan ja koitan meneekö sillä katsastuksesta läpi.

E2: Onkohan kyseessä ilmavuoto, kun moottori tuntuu vähän tehottomalta, sylinteri, putki ja lohkot ovat erittäin kuumat, ottaa välillä itsestään kierroksia, ei tahdo pysyä käynnissä kuin korkeilla kierroksilla ja ei meinaa lähteä polkemalla käyntiin?
Varmistan vain vahvan epäilykseni, onkohan solikasta mennyt kampiakselin stefa, kun nyt ei lähde edes käyntiin? Putkeen tulee vain tuommoista tumman väristä bensaa, eli varmaan vaihteistoöljyä seassa. Sytytys toimii, mutta ei käynnisty. Savutti ennen tätä älyttömästi, otti itsestään kierroksia ja tiputti niitä itsestään ja nyt ei lähde enää käyntiin.
Henk kirjoitti:Varmistan vain vahvan epäilykseni, onkohan solikasta mennyt kampiakselin stefa, kun nyt ei lähde edes käyntiin? Putkeen tulee vain tuommoista tumman väristä bensaa, eli varmaan vaihteistoöljyä seassa. Sytytys toimii, mutta ei käynnisty. Savutti ennen tätä älyttömästi, otti itsestään kierroksia ja tiputti niitä itsestään ja nyt ei lähde enää käyntiin.

Mulla ihan sama vika (Solifer 4 speed Bingin 1/11/49 kaasarilla). Olen kunnostanut sitä. Nyt se ei lähde käyntiin ja saa liikaa bensaa. Lisäksi putkeen valuu tummaa bensaa. Muistan, että ko. mopo ennen koneen avausta ym. remonttia savutti kovasti. Epäilin silloin, että on vain runsaasti karstaa putkessa. Nyt juuri vaihdettu uusi mäntä on jo hieman karstoittunut vaikkei kone ole lähtenyt oikeastaan edes käyntiin... Mikäs meille neuvoksi?
Puran huomenna stefat irti ja tutkin asiaa. Ilmoitan sitten, oliko vika siinä. Hymy
Vaihdoin stefan (tällä kertaa onnistuneesti), mutta vieläkin on ongelmaa. Mopo käy nyt paikallaan ollessa ihan hyvin, mutta kun lähtee ajamaan niin pätkii vieläkin hirveästi. Vetää 1sek, sammuu, vetää 2sek, sammuu, vetää taas 1sek, sammuu jne... Voisiko olla kytkimestä vai pitäisikö tässä lähteä vaihtamaan sytytyspuolen osia? Kondensaattoria?
Ootko varma, että ongelma ei ole kaasarin puolella? Jos se vaan ei saa tarpeeks bensaa ajossa
...vai tarkotitko että se käy silleen katkeillen? Sitten vika on kyllä sähköissä.
Sivut: 1 2 3