Soliferia

Täysversio: Minimopo
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5
Yhtähyvin sopii. Ja taitaa olla molemmissa sama jarrusysteemi.
Zeta kirjoitti:Joo, yksi kaveri toi kouluun tollasen kyykkylelun. Sitä sitten kateltiin, viritettiin ja tuunattiin. Vähän lähempää kun tekniikkaa kateltiin, huomattiin että kone oli jopa 39cc ja loppujen lopuksi saatiin se vekotin kulkemaan vähän reilut 60km/h isojen miesten alla. Kuulostaa tuo 100km/h aika murhaavalta, kun 60 vauhdissa vekotin ei hirveän vakaaksi osoittautunut.
Joo, tuo 100 vauhti on kyllä siis niin palottava kuin olla ja voi. Hitsit, kun pitäisi hommata parempi mittari kun nykyinen polkupyörän nopeusmittari riittää tohon 99.9km/h, niin täyskaasulla ajaessa koko mittari menee sekaisin ja alkaa ottamaan nopeutta alusta 99.9km/h-}3.6km/h. En tiedä miten tuota on viritetty, mutta läppinä toimivat malossitRazz. Vähän aikaa saa kulkea ja kierrättää että piikille pääsee ja sitten kun pääsee niin johan alkaa nopeus lisääntyäTwisted Evil
Sokant kirjoitti:
SOLIFERdriveri kirjoitti:Olisihan se mukavaa, mutta toisaalta ilman parempia jarruja pysähtyminen taitaisi olla pelkkä haaveNauru

Loppuviikosta ostan Helkama AX:n levyjarrullisen keulan. Sitten kelpaa viritellä Nauru

Vähän ot, mutta: Onkos se muuten laillista että vaihtaa mopoon toisen keulan? Sitten miekin voisin tuollasta harkita.
Uskoisin että on laillista. Ite ainaki yritän katsastaa ton SM:n levykeulalla jahka saan sen valmiiks
kerroppas sitten kuinka kävi.
Keulan saa vaihtaa, itse ainakin katsastin suppanan vähän pidemällä Tigerin keulalla. Jarrulaitteet on merkkitty rekisteriotteessa mekaanisiksi, eli niiden vaihto nestemäisiksi (levy) vaatisi lain mukaan muutoskatsastuksen. Itse katsasti rummulla ja vaihdoin levyn kun ei sillä rummulla tehnyt helvettiäkään.

Itse en näe levykeulan vaihdossa mitään väärää, mutta Suomen valtio saattaa nähdä...
Olin tuossa viikonlopun Lapinlahdella ja sain otettua pari kuvaa minimoposta. Kuvissa se on aika likainen, varsinkin perästä, koska ilmansuodatin jäätyy vähäsen ja tekee seoksen paksuksi niin pakoputki vuotaa. Nopeutta en uskaltanut kokeilla kuin 85,5km/h, koska sen jälkeen rupesi pito häviämään eturenkaasta. Tosissaan mopo on varmaa kraft- laatua Nauru Nauru
miten on ees mahdollista ajaa noin pienellä mopolla?Hymy tuon kokonen ois sopiva pari vuotiaille
Sairaita vehkeitä! Kaverilla on Thumpstarin kevari (http://irc-galleria.net/view.php?nick=Zi...d=91599517) eikä tollasella kovin lujaa uskalla ajaa ja polvet osuu ohjaustankoo
Kyllähän sillä pystyy hyvin ajamaan. Pystyy tuolla jopa keulimaankin. Varsinkin kun tein kunnolliset leveät jalkatapit, että ei tarvitse oitää polvia ohjaustangossa kiinni. Onhan noilla menopeleillä ihan mestaruuskisojakin.
serkul on 120cc pitpro aika hyvin se sillä vetä ja kova
Tuli taas käytyä lapinlahdella ja pakko oli testata moton kulkuja; talvisäädöillä ja töyssyisellä tiellä ei uskaltanut koittaa lujempaa kuin 80km/h. Ihmeen kestävä peli ja ihmeen vähän vie bensaa. Kunhan vaan mikroautoradalta sulais lumet niin pääsisi sinne ajamaan kovaa ajoaNauru.
vitut toi mitää 100 mee mittari vaa kusettaaaa
mikoko kirjoitti:vitut toi mitää 100 mee mittari vaa kusettaaaa
Nooh, älä ny kaikkee paljastaNaughty . Ei vaineskaan, itsekin epäilen tuota 100 km/h juttua. Se olisi liian uskomatonta jos se niin paljon kulkisi. Pitäisi jostain jaksaa hankkia hyvä mittari ja katsoa tuo kerralla, että miten paljon suurentelin lukemaaEmbarassed . No, kaikki aikanaan. Tässä muuten pieni esittelypätkä moppesta, vähän kierrätystä lopussa ja tosiaan, kuvaushetkellä olin kipeä ja kielitaitokin taisi jäädä narikkaan jostain syystä (Savolainen puhuu englantia; voiko vastuuta siirtää kuulijalle vielä enemmän? Nauru ). Ajovideota ei ole, enkä taida uskaltaa ottaakkaan jos mielii tiellä pysyä Mosh .

http://www.youtube.com/watch?v=bWzr2N9L3pA
Sivut: 1 2 3 4 5