02.10.2008, 16:59
31.10.2008, 21:28
Zeta kirjoitti:Joo, yksi kaveri toi kouluun tollasen kyykkylelun. Sitä sitten kateltiin, viritettiin ja tuunattiin. Vähän lähempää kun tekniikkaa kateltiin, huomattiin että kone oli jopa 39cc ja loppujen lopuksi saatiin se vekotin kulkemaan vähän reilut 60km/h isojen miesten alla. Kuulostaa tuo 100km/h aika murhaavalta, kun 60 vauhdissa vekotin ei hirveän vakaaksi osoittautunut.Joo, tuo 100 vauhti on kyllä siis niin palottava kuin olla ja voi. Hitsit, kun pitäisi hommata parempi mittari kun nykyinen polkupyörän nopeusmittari riittää tohon 99.9km/h, niin täyskaasulla ajaessa koko mittari menee sekaisin ja alkaa ottamaan nopeutta alusta 99.9km/h-}3.6km/h. En tiedä miten tuota on viritetty, mutta läppinä toimivat malossit. Vähän aikaa saa kulkea ja kierrättää että piikille pääsee ja sitten kun pääsee niin johan alkaa nopeus lisääntyä
31.10.2008, 21:48
Sokant kirjoitti:SOLIFERdriveri kirjoitti:Olisihan se mukavaa, mutta toisaalta ilman parempia jarruja pysähtyminen taitaisi olla pelkkä haave
Loppuviikosta ostan Helkama AX:n levyjarrullisen keulan. Sitten kelpaa viritellä
Vähän ot, mutta: Onkos se muuten laillista että vaihtaa mopoon toisen keulan? Sitten miekin voisin tuollasta harkita.
31.10.2008, 21:56
Uskoisin että on laillista. Ite ainaki yritän katsastaa ton SM:n levykeulalla jahka saan sen valmiiks
31.10.2008, 21:58
kerroppas sitten kuinka kävi.
01.11.2008, 10:53
Keulan saa vaihtaa, itse ainakin katsastin suppanan vähän pidemällä Tigerin keulalla. Jarrulaitteet on merkkitty rekisteriotteessa mekaanisiksi, eli niiden vaihto nestemäisiksi (levy) vaatisi lain mukaan muutoskatsastuksen. Itse katsasti rummulla ja vaihdoin levyn kun ei sillä rummulla tehnyt helvettiäkään.
Itse en näe levykeulan vaihdossa mitään väärää, mutta Suomen valtio saattaa nähdä...
Itse en näe levykeulan vaihdossa mitään väärää, mutta Suomen valtio saattaa nähdä...
01.11.2008, 11:11
keulan vaihdosta lisää: http://soliferia.parasiitti.org/keskuste...hp?tid=870
16.12.2008, 17:55
Olin tuossa viikonlopun Lapinlahdella ja sain otettua pari kuvaa minimoposta. Kuvissa se on aika likainen, varsinkin perästä, koska ilmansuodatin jäätyy vähäsen ja tekee seoksen paksuksi niin pakoputki vuotaa. Nopeutta en uskaltanut kokeilla kuin 85,5km/h, koska sen jälkeen rupesi pito häviämään eturenkaasta. Tosissaan mopo on varmaa kraft- laatua
16.12.2008, 18:35
miten on ees mahdollista ajaa noin pienellä mopolla? tuon kokonen ois sopiva pari vuotiaille
16.12.2008, 19:34
Sairaita vehkeitä! Kaverilla on Thumpstarin kevari (http://irc-galleria.net/view.php?nick=Zi...d=91599517) eikä tollasella kovin lujaa uskalla ajaa ja polvet osuu ohjaustankoo
16.12.2008, 22:50
Kyllähän sillä pystyy hyvin ajamaan. Pystyy tuolla jopa keulimaankin. Varsinkin kun tein kunnolliset leveät jalkatapit, että ei tarvitse oitää polvia ohjaustangossa kiinni. Onhan noilla menopeleillä ihan mestaruuskisojakin.
17.12.2008, 17:11
serkul on 120cc pitpro aika hyvin se sillä vetä ja kova
03.05.2009, 22:59
Tuli taas käytyä lapinlahdella ja pakko oli testata moton kulkuja; talvisäädöillä ja töyssyisellä tiellä ei uskaltanut koittaa lujempaa kuin 80km/h. Ihmeen kestävä peli ja ihmeen vähän vie bensaa. Kunhan vaan mikroautoradalta sulais lumet niin pääsisi sinne ajamaan kovaa ajoa.
16.05.2011, 23:04
vitut toi mitää 100 mee mittari vaa kusettaaaa
19.06.2011, 22:53
mikoko kirjoitti:vitut toi mitää 100 mee mittari vaa kusettaaaaNooh, älä ny kaikkee paljasta . Ei vaineskaan, itsekin epäilen tuota 100 km/h juttua. Se olisi liian uskomatonta jos se niin paljon kulkisi. Pitäisi jostain jaksaa hankkia hyvä mittari ja katsoa tuo kerralla, että miten paljon suurentelin lukemaa . No, kaikki aikanaan. Tässä muuten pieni esittelypätkä moppesta, vähän kierrätystä lopussa ja tosiaan, kuvaushetkellä olin kipeä ja kielitaitokin taisi jäädä narikkaan jostain syystä (Savolainen puhuu englantia; voiko vastuuta siirtää kuulijalle vielä enemmän? ). Ajovideota ei ole, enkä taida uskaltaa ottaakkaan jos mielii tiellä pysyä .
http://www.youtube.com/watch?v=bWzr2N9L3pA