Soliferia

Täysversio: 5 vaihde
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Laitoit väärään väliin kuitenkin. Rattaiden välissähän se ei estä lohkoon hankausta?
no hyvin se on toiminu
Lainaus:Muutaman päivän ajan purin mopoa sen mitä sää salli, ja tutkittuani pitkään ja hartaasti vaihteistoa tulin siihen tulokseen että olin asentanut viidennen vaihteen rattaan väärinpäin akselille. Asentaessa se näytti menevän oikeinpäin, prikat ja muut sopivat, mutta vasta kun testasin sitä niin että kiinnitin moottorin kiinni jättäen kytkimenpuoleisen lohkon irti niin että näin vaihteiston toiminnan "livenä" niin ongelma selvisi. Rattaan toisella puolella on kolo, joka näyttäisi sopivan kuin nakutettu prikan kanssa yhteen, mutta asia ei ollut niin. Joko välistä puuttui jotakin, tai sinne pitäisi laittaa jotakin, mutta vaikka miten tiiviisti sen kasasin niin rattaat pääsivät liikkumaan.
Laitoin sen 5. rattaan toisinpäin, niin että se puoli missä ei ole tuota syvennystä ylöspäin. Tämä esti rattaiden siirtymisen sivuttaissuunnassa. Ei virallinen viritys, mutta se toimi - vaihteet pysyivät nyt päällä.
Tällainen osoitteesta: http://frost.daug.net/solifer.php
Miulla oli 5. vaihteen ratas väärin päin ja vaihteet ei oikeen pysyny päällä. Siihen kun laitto pari prikkaa ja kääns rattaan oikein päin niin johan se alko toimimaan (tämä siis viime kesänä)
soturi kirjoitti:no hyvin se on toiminu

Kunnes kuluttaa lohkot hajalleNaughty
SOLIFERdriveri kirjoitti:
soturi kirjoitti:no hyvin se on toiminu

Kunnes kuluttaa lohkot hajalleNaughty

no voi helekattiEvil or Very Mad kyllä se on siellä niinku pitääkin
Jos on rikka 4 ja 5 rattaan välissä, 5 ratas pääsee jyystämään pikkuhiljaa lohkoa ja lopulta se menee pilalle.
joo mut siinä on molemmilla puolilla muistaakseni siitä on jo aikaa kun se laitettiin
tällä hetkellä jokapaikasta rattaat loppu Neutral
Tarjotkaa minulle rattaita !
MaalaisJuntti kirjoitti:Miulla oli 5. vaihteen ratas väärin päin ja vaihteet ei oikeen pysyny päällä. Siihen kun laitto pari prikkaa ja kääns rattaan oikein päin niin johan se alko toimimaan (tämä siis viime kesänä)

Mulla meni ratas ensin väärinpäin ja vaihteet eivät pysyneet metriäkään päällä. Eli kone auki ja käänsin rattaan oikein päin ja tiivistä oli. Ei tarvinnut ylimääräisiä prikkoja.

Tässä vielä huonot kännykkäkuvat väärin ja oikein asennettuna.


[attachment=193] <- väärin

[attachment=194] <- oikein
Nojoo...mie jouduin vielä laittamaan pari prikkaa tohon päälle. Voipi olla ihan konekohtanen juttukin.
sattusko oleen tietoo mist vois tohon solifer tomokseen hankkii sen 5-vaihteen rattaat??
niitähän saa vaikka mistä, moposport, voimakone, mc-scatter jne...
Santtu_Korhonen kirjoitti:sattusko oleen tietoo mist vois tohon solifer tomokseen hankkii sen 5-vaihteen rattaat??

Miksi teit uuden topikin ja kysyit siellä samaa, kun täälläkin kysyit? Tai en tiedä kumman postasit ensin, mutta kuitenkin.
Sivut: 1 2 3 4