Soliferia

Täysversio: 5 vaihde
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
onko kellään muilla 5 vaihdetta solikassa jos on paljon se on tuonut huippunopeutta
tottaikai! sehän on melkein pakollinen lisävarusteNauru
mulla on ja tuo n.10 kmh lisää huippunopeutta
mulla se vitos vaihde toi melkein 10kmh mun piti vaan vaihtaa pienempi eturatas että jakso vetää vitosella
pitikö laittaajotai teidän niiden rattaiden väliin ?
ei tarvitse.
Eikös siinä ainoastaan tarvitse muistaa se prikka sen 5. vaihteen päälle siellä vaihdeakselilla(?).
mulla piti laittaa semmonen pyöree littee laatta sen 4 ja 5 väliin että meni kunnolla
siis että mikä meni kunnolla?
että se 5 vaihde meni kunnolla kiinni
siis mikä siinä ois mättäny jos sen vaan ois "heittäny" sinne pakkaan?
siihen jäi semmostä väljää tilaa
joo mulla sama ongelma nyt että uusiks mäni koneen kasaus.
Lainattu http://frost.daug.net/solifer.php#01-29.08.2005 : Siinä samalla kun konetta rukkasin, avasin koko roskan uusiksi ja tarkistin koneen sisuksen että oliko kaikki ok. Öljyn seassa oli hieman metallisilppua (hyvin hienoa), joten jokin hankasi johonkin. Syy löytyi nopeasti vaihde-akselia katsellessa: idioottiminäni oli unohtanut viimeisen rattaan päästä prikan mikä esti ratasta liikkumasta ja koskettamasta lohkon seinää.
En edes aluksi huomannut sitä, koska vaihdeasetelma tuntui siistiltä ja ei klapannut, mutta kun avaa lohkon kytkimen puolelta, niin voit kädellä tunnustella rattaiden välyksiä. Kun ostat viidennen vaihteen, ota tämä huomioon kun asennat sitä. Suomeen virallisesti tuoduissa solikoissa tuo vaihde on korvattu holkilla mikä on tarkalleen tuon vaihteen JA prikan kokoinen. Pelkkä vaihderatas jättää siihen välyksen josta tulee pahaa jälkeä 1tkm jälkeen.
E: olin hidas
jeejee onneks laitoin sen sinneHymy
Sivut: 1 2 3 4