Soliferia

Täysversio: Pakoputki paukkuu?
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Solikan pakoputki alkaa paukkumaan, kun on ajettu jotain 30 min. Missä on vika? Se ei haittaa kulkua.
Oisko liian rikas seos, sytytysennakko liian myöhäsellä,sytytystulpan tai kärkien väliin muodostunut heikkokarstasilta.
mopomies kirjoitti:Oisko liian rikas seos, sytytysennakko liian myöhäsellä,sytytystulpan tai kärkien väliin muodostunut heikkokarstasilta.

Vaikuttaako jos on 2% bensaa, kun oitäs olla 4%?
Empä usko mutta kyllä se pitäs käyttää neljäprosenttista öljy seosta kun kerta ohje kirjassakin niin lukee!Mutta jos sulta on katkennut magneeton kiila niin sen pitäisi vaikuttaa eli tarkista se!
mopomies kirjoitti:Oisko liian rikas seos, sytytysennakko liian myöhäsellä,sytytystulpan tai kärkien väliin muodostunut heikkokarstasilta.

Kokeiles korjata nuo asiat. bensaa kertyy putkeen joka räjähtelee sit sielä. Ei varmaa kannata ajaa 2% oljyseoksella, kun 4% on vakio.
Niinpä saattaa tulla ikävä yllätys jos ajaa huippukierroksilla ja se jynttäsee leikata kiinni!mutta eikös se voi helposti myöhentää sytytystä jos magneetonkiila katkeaa kun sehän pyörii sitten eteenpäin se vauhtipyörä?
Nii jos kiila on poikki nii vauhtipyörä voi ajankuluessa pyöriä akselissa(varsinkin jos on löysällä) , tuloksena sytytys päin persettä.
Kyllä se muuttaa sitä sytytystä heti jos pääsee vähääkä liikkuu... Menee se kärkien avautuminen sekasi pyörii se sit mihi suuntaa tahansa.

edit: tunskamies nopeampiNauru
voiskos muuten liiaksi viilatut aukot tehä tommosta? OTRazzaikallisen pyöräliikkeen omistaja kertoi kun joskus oli kova sylinterin aukkojen viilaus buumi niin sinne tuotiin paljon mopoja korjattavaksi joista oli viilattu niin paljon pakoaukkoa että ilma pääs sylinetriin eikä lähtenyt käyntiin!
Kyllä se järjellä ajateltuna vois tehdä... Jos pakoaukko on liian iso niin sen kautta menee myös enemmän palamatonta seosta pakoputkeen joka sitten kuumalla koneella syttyy ja paukutus alkaa...Hymy
mopomies kirjoitti:Niinpä saattaa tulla ikävä yllätys jos ajaa huippukierroksilla ja se jynttäsee leikata kiinni!mutta eikös se voi helposti myöhentää sytytystä jos magneetonkiila katkeaa kun sehän pyörii sitten eteenpäin se vauhtipyörä?

Ono se magneetonkiila siinä puolan vieressä?? Kun ei tiiä.
Se on siinä kampiakselilla. Tappi tai puolikuukiila.
Ei sen sekoituksen kanssa pitäis olla ainakaan kiinni, ainakaan tomoksessa.
Ite olen aina pärräilly 2% sekoituksella (paitsi kun sisäänajoin -76), ja hyvin on toiminu, vaikka molemmissa on vielä pikkuripaiset sylinteritkin. Tiettyhän se tekee parempaa moottorillekin että ajaa rikkaammalla sekoituksella, mutta se sotkee ja maksaa enemmän :d
Mutta ei sen puolin, eihän öljy paljoa maksa, mutta ite olen ajanu niin kesähelteillä kuin talvipakkasillakin samalla sekoituksella jo parisen vuotta.
Veikkaisin myös että kiila on menny poikki tai oot pistäny magneettopyörän väärin kiinni.

Itelläki kävi samoin taannoin Trialin kanssa, ku piti saada seuraavaks päiväks sähköt valmiiks koulua varten, niin tuli sähkökatkos illalla.
Ei näkyny melkeinpä mitään kunnolla, ja meni sitten vähän ohitse näemmä koko pyörä.
Vähän viilailin ja paukuttelin pyörän kiinni lujempaa niin se meni paikalleen, ja nyt toimii taas ihan hyvin.
solifer sm80 kirjoitti:Solikan pakoputki alkaa paukkumaan, kun on ajettu jotain 30 min. Missä on vika? Se ei haittaa kulkua.

Nyt se haittaa kulkua.
Voitko kertoa noita solikkasi oireita, kun se putken paukkuminen alkaa?
Sivut: 1 2