Soliferia

Täysversio: huippunopeudet
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6
Haa, tänään kirjaimellisesti kaivoin rakkaan tuhnupieruni (solikan) tallinperältä hirveän pölykasan alta, ja pienen putsailun jälkeen bensaa tankkiin ja käyntiin. Joskus ennen joulua sillä viimeksi ajoin ja toisella potkulla käyntiin. Kävimpä heittämässä ihan kunnon lenkin, 22km tuli gps:ssään matkaa, ja huippunopeudeksi 56km/h, väleillä 13-35, ja vireinä tehoputki ja säätösuutin. Mukava oli näin kauniilla kelillä käydä puluja bongailee Wink (<--tiedätte jos ootte kattonu Putousta.. Cool )
104 km/h gps:llä tämän kesän huiput sytty myöhäisellä ja kampiakselin laakerit sökönä.
Kone on laakeroitu nyt ja sytytys säädetty niin eiköhän tuo tuosta parane vähän.
Mopo on SM vm. 1980, 75cc.
Itellä on vähän aikaa sitte hoonattu sylinteri ja eteen vaihdettu 13p eturatas, silti vauhdit jaa 40-47km/h.. Solikka on ajossa joka viikko.. Ei olisi helppoa temppua millä saatais nopeudet sinne 50 paremmalle puolelle? Ja silleen ettei vääntö häviäisi.
Ukkomezzo kirjoitti:Itellä on vähän aikaa sitte hoonattu sylinteri ja eteen vaihdettu 13p eturatas, silti vauhdit jaa 40-47km/h.. Solikka on ajossa joka viikko.. Ei olisi helppoa temppua millä saatais nopeudet sinne 50 paremmalle puolelle? Ja silleen ettei vääntö häviäisi.

Sylinterinkannesta n.2 mm tiivistepintaa pois, kaasuttimen+putsarin puhdistus ja säätö, sytytys 2.5mm EYKK ja pakoputken puhdistus kaikesta karstasta+ ritilikön uudelleenmuotoilu Mosh

Takuulla: Vois toimiakin Naughty
Itsellä on 2,5mm madallettu kansi,säätösuutin,5 vaihde ja 11-38 (eli vakiota vastaavat) välit. Näillä kulkee sen 45km/h ja vääntää niin pirusti. Kokeilin eteen 15piikkistä rissaa ja kulki silloin reipasta 50km/h vauhtia,mutta joutu mäessä pistämään jo vitoselta pienempää pykälää... Muuten on vakio,putkea ja ilman puhdistinta myöten. Tosin ilman puhdistajan vaihdan talveksi pipercrossiin,koska vakio ilmanputsariin menee siihen pieneen imu putkeen lunta,jokka sitten jäätyy eikä kone saa ilmaa. Tämän vian kanssa temppuilin monta talvea,mutta sittemmin olen ruvennut talveksi vaihtamaan puhdistinta.
Ei se piperikään mikään talvipuhdistin ole... Sen saa hyvin äkkiä näyttämään lumipallolta kun vähän aikaa tuoreella lumella ajelee. sitten se vielä tuppaa jäätymään Hymy
Mulla oli koko viimetalvi käytössä piperi suzukissa ja kyllä siihen lumi vähän tarttui mutta laitoin sellaisen suojalevyn toiselle puolelle niin ei mitään ongelmaa sen jälkeen!
Sivut: 1 2 3 4 5 6