Soliferia

Täysversio: soliferin helpot viritykset
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
kertokaa miten saa soliferin helposti viritettyä? Embarassed
lasket tai lasketutat kantta sen 2-2,5mm hankit vaahtomuovi ilman putsarin ja kaasariin pistät isomman pääsuuttimen tai säätösuuttimen.kun kierrokset nousee kannen laskun jälkeen voi sitä vaikka sitten vähän ratastaa...Jos se ei tuu tieliikenne käyttöön voi sitten tehariakin harkita jos pikkuvireistä on kyse.
isompi joku 16mm dellun kaasari
Niin ei sitten mikään paska sha "kaasari" vaan oikea bhbg! ja pyttyäki vois viilata sitten jos osaa!
mopomies kirjoitti:hankit vaahtomuovi ilman putsarin

Onko tuo alkuperäinen Bingin ilmanputsari tosiaan noin heikko kun mulla katoaa tehot lähes täysin kun laittaa orkkisputsaripöntön paikalleen?
Ei tarvitse olla edes suodatinmatskuja sisällä kun jo ahistaa vaikka miten kääntelee säätösuutinta. Ei kierrä paljon mitään. Ilman putsaria mopo alkaa laukkaamaan aivan toisella tavalla. Mulla tosin on putki jonkunsortin röpellys_teeitse-tehari, mutta muutoin on vakio. Mahtaisikohan toimia paremmin yhteen vakioputken kanssa...
Kyllä se on suodatin on melko huono jos haluaa tehoa... Huono suodattavuus ja huono virtaavuus. Itsellä käytössä pullonkaulasta ja vaahtomuovista tehty suodatin jonka olen vielä öljynnyt suodatinöljyllä, vakiota paljon parempi. Suodatinta kuitenkin aina kannattaa käyttää, itse värkkäilemään...Hymy
Putkesta sen verran että jos tehty kovakierrosputki niin varmasti ylimitoitettu vakiosylinterille ja näin... Mutta jos sellainen maltillinen putki joka nyt jotenkin sopii niin pelaa varmasti paremmin kun vakioänäri...
Nevada kirjoitti:Putkesta sen verran että jos tehty kovakierrosputki niin varmasti ylimitoitettu vakiosylinterille ja näin... Mutta jos sellainen maltillinen putki joka nyt jotenkin sopii niin pelaa varmasti paremmin kun vakioänäri...

Niin tai tekee sitten pytystäkin kovan kierrospytynNaughty
Nevada kirjoitti:Kyllä se on suodatin on melko huono jos haluaa tehoa... Huono suodattavuus ja huono virtaavuus. Itsellä käytössä pullonkaulasta ja vaahtomuovista tehty suodatin jonka olen vielä öljynnyt suodatinöljyllä, vakiota paljon parempi. Suodatinta kuitenkin aina kannattaa käyttää, itse värkkäilemään...Hymy
Putkesta sen verran että jos tehty kovakierrosputki niin varmasti ylimitoitettu vakiosylinterille ja näin... Mutta jos sellainen maltillinen putki joka nyt jotenkin sopii niin pelaa varmasti paremmin kun vakioänäri...

Nojoo, vastoin tämän aihealueen henkeä tarkoitukseni on saattaa mopoa enemmänkin vakiokuntoon kuin virittää sitä. Viritin sitä 18 vuotta sitten ja nyt palautellaan takaisin. Vakioputki on tietysti kadonnut jo edellisen omistajan aikana eikä suolainen tarvikevakioputken hinta ole vielä houkutellut. Tämä kannattanee kaikkien muistaa, että jos viritellään, niin säilytetään ne vakio-osat "pumpulissa". Jonain päivänä saattaa tulla se hetki että haluttaa palata tehtaan asetuksiin.

Tuo ilmanputsari tosiaan on todella heikko, en vain voi uskoa että tosiaan noin huono. Saattaahan olla että ongelma korostuu tuon tehonalennusputken kanssa. Alkuperäislookin säilyttämiseksi ajattelin josko siitä leikkaisi päädyn pois/tekisi ison reiän päätyyn. Se ei haitanne vaikka jatkossa vaihtaisikin vakioputkeen...
Itse asiassa en suosittele että sitä suodatinta edes käytettäisiin vakiossa. Jossei nyt haeta ulkonäköä joka on tietysti entisöijille tärkeää... Reikämuovi joka on rullalla siellä vakiosuodatinpöntön sisällä ei ole hyvä missään suhteessa, paitsi ehkä se vaimentaa hyvin imuääniä jne, mutta vaahtomuovisuodatin vaikkapa mallia pipecross suodattaa paremmin epäpuhtaudet ja virtaa tietysti paremmin... Jos nyt jotain hyvää siitä vakiosuodattimesta halutaan sanoa niin se on täysin koteloitu eli sade tai lumi ei haittaa suoranaisesti. Myös imuäänet ovat hyvin maltilliset. Sitä metallista pönttöä jonka sisällä suodatinpanos majailee on ehkä turhaa lähteä modaamaan kerran suodatinpanos pysyy samana. Mutta hyvänä ideana pitäisin tälläistä jos haluaa parannella: alas lähtevä pilli pois jonka jälkeen reikää isonnettaan tarpeen mukaan useita millejä tietysti. Sitten isompaa putkea siististi hitsaten reijän kohdalle. Maalia niskaan ja voa'la vielä vakion näköinen mutta ehkä -vähän- parempi.

Olisi kiva nähdä tämä tehonalennus putki Hymy Kyllä se vakioputkikin asiansa ajaa... Itsellä kiinni ja jaksaa ihan hyvin vääntää mopoksi kuitenkin.
Nevada kirjoitti:Mutta hyvänä ideana pitäisin tälläistä jos haluaa parannella: alas lähtevä pilli pois jonka jälkeen reikää isonnettaan tarpeen mukaan useita millejä tietysti. Sitten isompaa putkea siististi hitsaten reijän kohdalle. Maalia niskaan ja voa'la vielä vakion näköinen mutta ehkä -vähän- parempi.
Ja tietysti vaahtomuovia sisään.
Mitä siellä vakioputsarin sisällä muuten on alunperin ollut? Miun mopon edellinen omistaja on näköjään repinyt sieltä kaikki sisukset pois ja laittanut sinne itse leikatun palan rautaverkkoa ja vähän vaahtomuovia. No toisaalta tämä nero henkilö on myös viilannut kaasaria isommaksi pyöröviilalla, joten...
Siellä on sellanen taipuisasta muovista tehty suodatinpanos. Se muovi on täynnä reikiä ja se on kääritty sellaiseksi pötköksi sinne kotelon sisään. Pötkön pitää kasassa sen ympärillä oleva muovinen kehikko.
Saako Export Automaattiin tehtyä itse ilmanputsaria? Neuvoja. Tiedän ettei automaatti ole mikää paras mahdollinen viritettävä' mutta jostain niitä tehoja on revittävä.... Big grin
Saa toki tehtyä. Joskus tein pappatunturiin siten että leikkansin 0.5litran fun light mehutiiviste pullosta halkaisialtaan sopivan rinkulan joka kävi kaasuttimeen hyvin kun isolla letkukiristimellä sen siihen laittoi. Rinkulan pituus oli noin 5cm ja toiseen päähän liimasin sikafleksillä melko ohuen vaahtomuovin. Vois laittaa joskus jopa kuvan siitäNauru Melko räpellyshän se oli mutta kyllä se hengitti. Vaahtomuovin öljysin myös suodatinöljyllä.
Oliko se niin kuin toinen pää oli pullon kaula vai että se oli semmonen putki? Ja mulla ei oo suodatin öljyä niin käykö joku muu? Ja mistäköhän sais sopivaa vaahtomuovia?
Sivut: 1 2 3 4