juu kyllä se hyvin toimi, ja vieläpä oma keksintö tai en ole ITSE missään kuullut mutta varmasti muutkin on käyttänyt tätä konstia, ainakin luulisin. tänään otin takarenkaasta laakerit sillain, että hitsasin vaan sisäkehän umpeen ja löin toisen laakerin irti. sitten hitsasin toisenkin laakerin sisäkehän umpeen ja löin senkin pois.
Kyllä ne yleensä lähtee ihan tuurnalla toiselta puolelta lyömällä. Ikinä ei ole mulla ollut sillä konstilla vaikeuksia lyödä pyöränlaakereita irti.
Minulla ja isällä oli vaikeuksia tuurnan kanssa
Se holkki oli siinä senverran eessä että ei siihe laakerin reunaan voinut lyödä kun ei sitä näkynyt. Holkkiahan kun ei saa työnnettyä sivuun. Kyllä sillä tuurnalla olisin muuten lyönyt.
Onko normaalia että kone on tahmea kun on vaihtanut laakerit ja stefat ? Vai onko kasauksessa ollut jotain häikkää ?
Mikä on tahmea? Jos kampura on hieman tahmea, mutta ei anna käydessä pahaa ääntä, niin ei syytä huoleen. Jos taas kuuluu käydessä vapaallakin kimeähkö vihellys, niin petarit on liian tiukalla ja voivat palaa...
Ainiin, siis on tahmea kun pyörittää kun on vaihde silmässä kun kone ei vielä täysin kasassa ole niin ei voi käyttää, Mutta syy selvisikin jo. Lohkot ovat kierot, paikoin tulee hirveitä rakoja lohkojen väliin. Pitänee vaihtaa uudet laakerit ja stefat toisiin lohkoihin, tosin ne suorat lohkot ovat "vanhaa" mallia. Mutta eihän sen luulis haittaavan katsastuksessa?
Kait ne lohkot voit vaihtaa, mutta huuhteluiden lähdöt on vanhassa pikkuripakoneen lohkoissa ahtaammat. Aika heikko on koneen teho jos semmosilla menet kasaamaan...
Eikä taida sopia isoripainen pytty.......
Mutta nyt kyllä epäilen että siellä ei ole kaikki kohdallaan, kun on "tahmea ja rakoja" Onko liikaa prikkoja akseleilla?
En ole varma prikoista, mutta siis eihän se ole se pieniripainen kone mikä minulla on toisena. Se on muuten samanlainen kun tämä nykyinen paitsi siinä on öljytikku erilainen ja siinä on varmaan se "lisäkampikammio". Eikös se soliferin moottori uudistunut joskus 1982? Tai niillämain. Ja niissä lohkojen välissä oli niin kamalasti ruuvvimeisselin jälkiä kun avasin ja kaiken näköisiä uria ja kolhuja. Ja saattoi kasatessakin tulla virhe, että lohkot saattoivat vääntyä hieman siinä. Saattaa olla että lohkot olivat jo kierot entisellä omistajalla, ja se ehkä selitti huonon käymisen?
No mutta, eilen tuli T- ja M-kortti. Isä tuo tänään töistä jotain tököttiä siihen lohkojen väliin niin saa laitettua lohkot tiiviisti kasaan. Viikon parin päästä pääsee sitten visii päristelemään, ja sitten pistetään herrasväelle kuvia
Kohta tulee ekat savut pihalle jos ei ilmene mitään ongelmia.
Mopo toimii muuten mutta vaihteet ei toimi
3 tai 4 silmässä koko ajan. Onko mitään tietoa että missä kiikastaa, että onko ollut samoja ongelmia?
E: Onko väliä millä vaihteella moottori on kun sen kasaa?
Dooodii! Vetarin päässä on se jousi, jousien päissä olevat prikat olivat vaihtaneet paikkaa niin ei toiminut. Nyt vaan uutta lohkon tiivistettä jostain ja pannu kasaan!
Nyt on mopo kunnossa! Paitsi, pienen ajelun jälkeen kun mopeti lämpenee niin alkaa vähän niinku leikkaamaan. Auttaiskohan tohon ihan sytytyksen säätö, nii ei lämpenis nii paljoo. Pitää kurkata että näkyykö kauheita jälkiä pytyssä ja männässä
Voihan se pytty olla porattu ehkä liian tiukaksikin. Pitänee kurkkia tilanne ja kattoo sitten mitä tekis.
Laihalla. Onko sulla säätösuutinta? Kannatta muuten pistää sisäänajon aikana vähän enemmän öljyö tankkiin.