Soliferia

Täysversio: Ei käynnisty
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
solifer sm 86 kirjoitti:Eipä ole itsellä suuttimessa sitä oo rengasta,toimii hyvin.
Kuulostaa,että saisi liian vähän bensaa,pura ja puhdista kaasari kokonaan.

Noniin, pikaputsasin kaasarin, eikä vaikutusta. Eli otin pohjapropun irti, pääsuuttimen irti ja kohon irti. Sitten bräkcleeniä sumutin suuttimen reijästä sisään, ja kuivasin kohokammion. Kaasari oli siis toimenpiteen aikana paikoillaan.
Ei kyllä yhtään järkevää selitystä keksi sille, miks ei lähe käyntiin, ku vähän aikaa kävi vaan tyhjäkäyntiä. Ennakko kohdillaan ja kipinä tulee. Ei pitäisi olla imuvuotoa, kerta kävi tyhjäkäyntiä. Ja tulppa kastuu.
Niin pitäskö se kaasari sitten purkaa vielä kokonaan ? Kun autorempan takia en suuremmin kerennyt mopoa laittamaan.
Puhdista vaan ihan kokonaan,eihän muuten kaasuttimen koho vuoda? Kerran kävi cresentissä niin,että kohossa oli reikä jolloin ei käynyt kuin vähän tyhjäkäyntiä ja tukehtui. Vanhemmissa bingeissä on messinki koho,jolloin reijän voi tinata. Pari kohoa olen korjannut tinaamalla ja hyvä tullut. Muovi koho menee ehkeen vaihtoon,tai varovasti esim epoksilla paikaten.
No koho ei hölskä. Kokeiltu on. Voihan sen tietty pappiskan varmasti toimivallakin messinkisellä koholla testata, mut en usko et on käytännön eroa.
Pitää varmaan tehä vielä imutiivisteen lisäksi semmoinen alumiininen, vaikka 5mm paksu välikappale, ku kaasarin kohokammion pohja ottaa vähän lohkoon kiinni. Mut en usko, et siinäkään ois vika. Kun edellinenki oli sillä tavalla siellä. Tai no joo, hioinhan mä laipan suoraks nii on se sinä millin tai pari voinu ohentuu...
Mut kyllä jos imuvuoto ois, nii moppe huutas jo tyhjäkäynnilläki..
perusjantteri kirjoitti:No koho ei hölskä. Kokeiltu on. Voihan sen tietty pappiskan varmasti toimivallakin messinkisellä koholla testata, mut en usko et on käytännön eroa.
Pitää varmaan tehä vielä imutiivisteen lisäksi semmoinen alumiininen, vaikka 5mm paksu välikappale, ku kaasarin kohokammion pohja ottaa vähän lohkoon kiinni. Mut en usko, et siinäkään ois vika. Kun edellinenki oli sillä tavalla siellä. Tai no joo, hioinhan mä laipan suoraks nii on se sinä millin tai pari voinu ohentuu...
Mut kyllä jos imuvuoto ois, nii moppe huutas jo tyhjäkäynnilläki..

Semmosta vielä tähän, että en oo töitten takii pahemmin kerenny mopoo rassailemaan. Mut pitää kysyy sitä, et miten nopeesti peltiseen tankkiin kertyy näillä keleillä kondenssivettä (yöpakkasia ollut, kun auton tuulilasi kahteen kertaan ollu jäässä)? Kun tankki on vajaa, ja ois kantsinu varmaan täyteen laittaa, et ei uudet bensat heti mene vetiseksi. Ja juuri putsattu tankki vielä ois kyseessä...
Ja mopo siis vajaan 40km päässä himasta, nii siks ei oikeen oo voinu laittaa, ku joka päivä työt ollu työt 17:00 asti :F

E: Joo, ei siinä vielä muuta, ku että mikähän mahtaa olla vakiokaasuttimen pulttijako ? Kun että käviskö tämmönen sinne kaasarin ja pytyn väliin, jos ei haluu ruveta alumiinista tekee ?
http://http://www.vekastore.fi/motopart2...-s-s1.html

Kun toi bakeliitti ois varmaan muutenkin helpompaa muokata... Tai sitte joku muu vastaava aine. Kun idea ois vaan se, et saahaan kaasari vähän kauemma pytystä, ku kohokammion pohja näyttäs hieman kanittavan lohkoon.
Päivitystä, päivitystä. Kaasari putsattu, ja lisätiiviste asennettu, nyt ei kanita kohokammion pohja lohkoon !
Ja se suuttimen edessä oleva tukkoamaton reikä tukittu epoxyllä. Tais mennä suutinkanavaankin asti, kun siellä vähän tuntus. Varmaan joutuu kaasarin taas rassaamaan...

Mut nyt ei lähe edelleenkään ees tyhjäkäynnille ryypyttämisestä huolimatta !
Pitäskö vaihtaa kaasari isompaan ja helpommin huollettavaan ? Niinku vaikka Dellorto Sha 16mm tai 14mm. Minkähän kokoinen suutin tolle ois passeli ?

Ja sen takii SHA, koska siihen saa vakiopytylle käyvän tehdastekoisen imukaulan ;P PHBG:n kaula ei tietääkseni käy vakiopyttyyn. Mitäs kokemuksii porukalla on tosta kaasarista ? Huonot mahtaa olla säätömahdollisuudet, mut yleensä neulaa en vaihda suuntaan, en toiseen. Ja tässähän ei semmoista edes ole.
Sha lähti ax;n koneessa yllättävän hyvin toimimaan. Suutin lasketaan noin ympäri pyöreesti viisi kertaa kaasuttimen koko,eli 14mm kaasuttimelle joku 70 kokonen suutin,voi olla vähän isompi tai pienempi toimivampi...
Juu. Ei vaan 16mm kaasaria tunnu löytyvän mistää käytettynä. Ja paremman putsarin heitin tilalle.
Noniin elikkäs kyseessä solifer sm 77 ja se ei starttaa. Aiemmin pätki ja iski savua ilmanputsarista mutta nytten ei lähde ollenkaan käyntiin.Muutaman kerran starttasi ja pysyi käynnissä mutta sammui eikä enää lähtenyt käyntiin, kärkien säädön,kaasarin putsaamisen,ennakon säätämisen ja tulpanvaihtamisen jälkeen. Tulppa oli märkä, ja kipinä tulee kantta vasten.
Kipinää näkyy myös kärkien välissä Confused
Myös vauhtipyörän yksi metalliliuska irtosi mutta liimattiin takaisin. Kiilan ura hiukan kulunut. Onko kärjissä ja konkassa vika?? Kertokaahan lähteekö käyntiin kun vaihtaa KOKO magneetto setin ja ehkä hommaan myös binginkaasarin. Nykyisin sha.
osaako kukaan vastata tuohon ylempään??
Pääseekö vauhtipyörä liikkumaan edes takaisin? Kuulostaa siltä,että,pyöriessään liikahtaa vauhtipyörä. Koitappa lukita se vaikka jollain kierre lukitteella yhteen kohtaan. Myös käret kannataa putsata.
solifersm kirjoitti:Noniin elikkäs kyseessä solifer sm 77 ja se ei starttaa. Aiemmin pätki ja iski savua ilmanputsarista mutta nytten ei lähde ollenkaan käyntiin.Muutaman kerran starttasi ja pysyi käynnissä mutta sammui eikä enää lähtenyt käyntiin, kärkien säädön,kaasarin putsaamisen,ennakon säätämisen ja tulpanvaihtamisen jälkeen. Tulppa oli märkä, ja kipinä tulee kantta vasten.
Kipinää näkyy myös kärkien välissä Confused
Myös vauhtipyörän yksi metalliliuska irtosi mutta liimattiin takaisin. Kiilan ura hiukan kulunut. Onko kärjissä ja konkassa vika?? Kertokaahan lähteekö käyntiin kun vaihtaa KOKO magneetto setin ja ehkä hommaan myös binginkaasarin. Nykyisin sha.
Helpoin ja halvin tie olisi kokeilla uutta kondensaattoria ja sytytyspuolaa.
No voi harmi. Ostin moposportilta imukaulan SHA:han ja se näyttää olevan liian pieni sisähalkaisijaltaan (~14mm) 16mm SHA:lle.. Näköjään joutuu tekeen ite uuden kaulan :F
Mut ei viittis lähtee palauttamaan sitä ku siinä ois kumminki hyvä malli kaulalle. Siis ton kaasarin meinasin siis vaihtaa sen helpon huollettavuuden takia.
Hydrauliikkaputki varmaan kävis kaulan kurkuksi, ja laippa vaikka 5mm halk. lattaraudasta ? Jos siis löytyy 16mm sis. halk omaavaa putkea ja ulkohalkaisija pitäs olla muistaakseni 20mm.
perusjantteri kirjoitti:Siis ton kaasarin meinasin siis vaihtaa sen helpon huollettavuuden takia.

Helppohan sitä on huoltaa, siinä kun ei ole muita liikkuvia / säädettäviä osia kuin luisti. Jos toimii niin toimii, jos ei niin sitten ei. Vakio-Bing on aika paljon SHA:ta parempi kaasari kaikin puolin, siinä on sentään säädettävä luistin neula ja mahdollisuus käyttää säätösuutinta. Iso osa Bingeistä on toki viilattu ja rikottu vuosien saatossa pilalle, mutta ehjänä erinomainen laite. Itselläni ovat kyllä toimineet varsin huolella paskotutkin Bingit oikein hyvin.

Mutta sellainen vinkki tähän ketjuun liittyen, että jos kaasarisi kohokammio ottaa lohkoon kiinni, ei kaasarin ja sylinterin välinen liitos todennäköisesti ole tiivis. Vetää sieltä ilmaa. Laita paksumpi tiiviste (leikkaa vaikka millin paperista 2kpl ja laita bakeliitin molemmin puolin) ja kokeile sitten uudelleen.
Juu, kokeiltu on. Pitää taas se kaasari varmaa irrottaa ja putsata perusteellisesti, ku suuttimen vissii vetäny tukkoon ku yks kohta piti epoxilla tilkitä... Pytty on 60cc vakiosta porattu. Ei vakio bing oikeen riitä enää...
Sivut: 1 2