Soliferia

Täysversio: Ei käynnisty
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Nyt tarviisi kipeesti apua. Solikka ei lähde käyntiin. Kipinä tulee ja saa bensaa koska tulppa kastuu. Mutta ei vaan lähe käyntiin.
kokeile toista tulppaa
Onko sytty kohillaan ja millainen kipinä?
Sain vinkin tutulta pienkonekorjaamolta, että vika saattaisi olla kampiakselissa olevassa tapissa, jos se on pois paikaltaan. Joten pitääpi ruveta avaamaan magneettoa.
Siinä voi olla mahdoillinen syy kun ei käynnisty.Sytytyksenajoitus väärässä,jos magneetto on liikkunut omia aikojaan kampiakselilla.
Jos näin on käynyt,magneettoa ei ole kiristetty kunnolla.
Se "kiilatappi" joka on upotettuna kampiakseliin, ei yleensä hajoa.Tekee vaan harmillisen uran magneeton"silmään".Sen tarkoituksena ole oikeastaan muuta kuin ohjata magneetto oikeaan asentoon kampiakselille.
Magneeton "silmässä" sekä kampiakselissa olevien kartioiden on tarkoitus
lukita ne yhteen.Itse käytän noiden asennuksen yhteydessä ruuvilukitetta.
Ennen lukitteen laittoa, poistan rasvan pois kartiopinnoilta ja sitten muutama tippa lukitetta pinnoille ja magneetonmutterille kunnon kireys.
Ja irroittaminenkin helppoa vaikka on käytetty lukitetta jos on käytettävissä
asian mukainen ulosvedin.
Tuli hankittua uusi kansi ja lähti sen jälkeen käyntiin.Mosh Eilen kävin 10 kilsan lenkin ajamassa ja hyvin toimi. Entisestä kannesta oli kierteet lähteny tulpanreijän kohdalta.
Mikähän mulla sitten on ? Sytty on kohdillaan ja tappi löytyy kampiakselista. Kone rempattu justiinsa, ja vähän tyhjäkäyntiä lupasi pieneksi hetkeksi. Kaasua kun painoi, niin sammu sitten. Viittaa liian laihaan tai ihan liian rikkaaseen seokseen.
Bensat otin pois, jos vaikka ois vettä seassa. Tulppa antaa myös kipinää.
Vaan voisko vika olla säätösuuttimessa ? Paljonka sitä kannattas avata ? Tällä hetkellä 1 kierros. Mut siinä on semmoinen juttu, et kaasariin on jäänyt valmistusvaiheessa pieni reikä suuttimen kohdalle, ja siitä vuotaa bensaa.
Jotkut väittää, et korjaantuu sillä, et säätää suuttimen reilusti pienemmälle, mut sitten seos menee liian laihaksi.

Tai sitten vaihtais kaasarin vaikka PHBG:hen, mut mitäs suutinkokoo osaatte suuntaa antavasti sanoo ? Ois vielä kaiken hyvän lisäks sisään ajossa oleva pytty, joten ei liian pienikään suutin saisi olla :S
perusjantteri kirjoitti:Mikähän mulla sitten on ? Sytty on kohdillaan ja tappi löytyy kampiakselista. Kone rempattu justiinsa, ja vähän tyhjäkäyntiä lupasi pieneksi hetkeksi. Kaasua kun painoi, niin sammu sitten. Viittaa liian laihaan tai ihan liian rikkaaseen seokseen.
Bensat otin pois, jos vaikka ois vettä seassa. Tulppa antaa myös kipinää.
Vaan voisko vika olla säätösuuttimessa ? Paljonka sitä kannattas avata ? Tällä hetkellä 1 kierros. Mut siinä on semmoinen juttu, et kaasariin on jäänyt valmistusvaiheessa pieni reikä suuttimen kohdalle, ja siitä vuotaa bensaa.
Jotkut väittää, et korjaantuu sillä, et säätää suuttimen reilusti pienemmälle, mut sitten seos menee liian laihaksi.

Tuki se ylimääräinen reikä kaasarista ja kokeile sitten uudelleen. Täytteeksi käy vaikkapa kemiallinen metalli, tms. bensaa kestävä kitti. Myös purukumia (Juicy Fruit) ollaan vastaavassa hommassa joskus hyvällä menestyksellä käytettyNauru
Purkalla tukittu se reikä toistaiseksi. Aivan sama oliko vai ei. Ei käynyt kun vähän aikaa tyhjäkäyntiä, mutkun kaasuu painoi nii sammu.
Mutta semmonen juttu oli, että bensat vaihdoin, ku sakkakupissa oli vettä seassa. Ja bensan sekoittelun jälkeen vieläkin oli, vaikka mopoo kallistelin sinnetänne ilman bensahanaa. Ja kohokammionkin putsasin ja hieman oli vettä pohjalla.
Pitäsköhän tankki ottaa ihan irti ja hylskyttää kunnolla bensalla puhtaaks ? Sitten ihan uudet bensat sekaan.

Tiiä auttasko miten. Mut pystyyköhän pytyssä miten olemaan vesitippoja, vai lähteekö miten helposti putken kautta pihalle ?
Ei se vesi pytyssä häiritse, mutta kaasarissa kyllä. Kokeile puhaltaa ensin suutin puhtaaksi. Tankki kannattaa tosiaan tyhjentää kunnolla ja laittaa uudet bensat, putsaa myös kaasari. Jos bensaletkussa on suodatin, vaihda se. Jos näillä ei lähde, mietitään sitten lisää.
No en oo kaasaria putsannu sen tarkemmin toistaiseksi muuten, kun kohokammion kaasarin ollessa paikallaan.

Tankki otettu irti, ja bensaa käytetty sisällä ja huuhdottu. Uudet bensat sisällä. Ei ainakaan vielä vaikutusta. Tiiä kasteliko tulpan, vai pitääkö sitten ihan kaasari käyttää irti.
Kaasari irti ja putsaus paineilmalla,myös säätösuutin.Missä kolossa on
neulan lukitus,kaasarin kurkun mutterit on yleensä kierretty liian tiukkaan
ja laippa vääntynyt kaarevaksi,voi oikaista suoraksi tällöin laitettava uusi tiiviste.Säätösuutin ensin puolitoista kierrosta auki,jos ei lupaa siitä pienentämään,voi välillä tulppaa kuivailla,itsellä lähti vasta alle kierroksen auki,johtui väärästä suuttimen tiivisteestä.

mutkun kaasuu painoi nii sammu.
Liian laiha seos.
Missä siellä on semmonen, ku suuttimen tiiviste ? Vaan joo pittää kattoo vielä toi kaasari...
Eipä ole itsellä suuttimessa sitä oo rengasta,toimii hyvin.
Kuulostaa,että saisi liian vähän bensaa,pura ja puhdista kaasari kokonaan.
Näin pitää tehdä. Kaiken omituisinta tossa on se, että olin ennen ajoa putsannut kaasarin...
Mutta tankista tietysti vettä mennyt sinne, mut senkin olin hoidellut.

Varmaan siis paras, et kaasarin kattoo ihan kokonaan läpi.
Sivut: 1 2