Soliferia

Täysversio: Lohkojen avarrus + yleistä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Eikös mopo-sportillakin ollut tuollaisia? en tiedä onko enään
Ei kuule taida olla...
Voihan avarrustarpeen piirtää helmoistakin kosmoskynällä (lyijykynällä). Syvyyden taas tönärillä, jonka jälkeen vaan mielikuvitus on rajana millä sittä höttöä jykertää.
Kyllä vain. Tuo kävi itsellänikin mielessä, mutta pitää kahtoo millon se sylinteri tulee...
Juu ei se lohkojen avarrus mitään rakettiteknologiaa ole.

Merkitsee selvästi ja käyttää järkeä ja aikaa, niin ei tuota helpolla ryssi. Tässä Zeta lastuaa Tomoksen lohkoa. Naughty
[Kuva: th_Lohkojenpoumlrraumlavarrus.jpg] [Kuva: th_h-laumlhtoumljenavarruksentarpeet.jpg]
Hemmetti. Se uus pytty, minkä ostin uutena huuto.netistä, niin siihen kokeilin vakiota mäntää, niin siinä männänrenkaan katkos sattuu aikas just ja just imuaukon reunaan. Pakoaukolla taas ei reunat näy, mutta siinäpä ei olekkaan semmoista pientä rivan tynkää tukemassa männänrengasta, niinkuin imuaukossa on.
http://www.powerfactory.fi/product_info....knKW22_fIU Tämmöinen pytty. Niinkun kuvasta näkyy, niin imukanavassa ja sylinteriputkessa on semmoinen pieni tynkä, joka estää juuri ja juuri männänrengasta pomppaamasta kanavaan. Mut sepä se onki, ku entäs jos männänrengas kuluu väljäksi ajan kansa, ja pääsee vähän heittelehtimään ? (forten mäntä)

Noh, siitäpä herää kysymys, et paljon vakio pytyllä on porausvaraa ? Kun se pitäs porata vähintään kokoon 42,5mm tai 43mm.
Ja kahtelin, et moposportilta saa vain ton kokoluokan puch:in/tomoksen mäntiä, mut puchin männät 12mm tapilla on selvästi halvempia.
Siitä vielä pitää kysyy, et kun meinasin kokeilla kiertokangen yläsilmään semmosta liukulaakeria, jolla ois 12mm sisähalkaisija. (Solikan Speed) Jos siis semmoisen laittas 10mm neulalaakerin tilalle. Siis siinä asennuksessa ei ruuvipenkkiä kummempaa tarvii ? Kangen yläsilmän halkaisija on juuri sen vaadittavat 14mm, mikä sattuu olemaan myös sen liukulaakerin ulkohalkaisija. Tietty voitelureiät pitää porata ja avarrus asennuksen jälkeen. Mut se kalvaus jää asiantuntijoille, koska en ite omista kalvia.
Tuosta tuli vielä mieleen, et siinä uudessa pytyssä on siinä ja siinä se männänrenkaan katkos. Siis ei tule imukanavassa näkyviin, mutta siinä on tosin semmoinen tukikieleke imukanavan keskellä, joka estäis sen männänrekaan pullahtamisen imukanavaan.
Keksipähän tässä sitten ratkaisun ongelmaan ;
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/manta-...-2827.html

Tommosen jos vaihtais tilallle, niin se ei ota imukanavaan, koska tossa on pelkkä ylempi männänrengas käytössä ? Alempi siis pelkästään tulee vaan näkyviin.
Tosin siihen pitää vaihtaa se liukulaakeriholkki, mikä mulla jo sattuu olemaan : P
E: Joo, kävikin pieni suunnitelmien muutos;
Se ei käykkään se pytty siihen sen takia, kun lohkon ja pytyn tiivistepinnan välille jää pieni rako. Siis huuhteluiden lähdöt on lohkossa isommat, kuin pytyn tarjoama alatiivistepinta, ja noin milli jäis avonaista pintaa.
Harmi vaan, kun tätä en aikaisemmin älynnyt tarkastaa.. Tosin lohkot on vieläkin koskemattomat, ja koskemattomana säilyvätkin. Vakiopytty koosta 42mm kokoon 42,5mm ja 12mm tapilla oleva mäntä paikalleen. Siinä on ratkaisu. Ja niin täälläpäin aika yllättävän kallista toi poraus. Kuulemma lähes 50€ puhdistuskulujen kera. Siis sen työn jälkeen.
Kysyppä useammasta paikasta.Samalla,kun kysyt tarjousta muista mainita että tähän mennessä on 40e matalin tarjous. Saatat saada porauksen paljon pyynti hintoja halvemmalla...
20e täälläpäin, ja todella ammattitaidolla. http://www.korjaamot.fi/?page=korjaamo&id=4482
No nii, mut täälläpäin onki vaan yksi moottorikoneistamo. Toinen ois sitte 60km päässä, mut sinne asti jos asiakseen lähtee, niin tulee bensakulutkin kaupan päällisiksi.
E: Ainakin kun joskus kävin paikallisella sorvaamolla kyselemässä jotai koneistukseen liittyvää, niin sieltä ohjasi suoraan paikalliselle moottorikoneistamolle. Joten en usko, et täälläpäi normi koneistajan nimikkeellä työskentelevät lähtee tekemään moottorikoneistus töitä.Rolling Eyes

Eri asia sitte, jos ite omistas sorvit ja pelit ja pensselit ja osaisi vielä tehdäkkin.
tunturi super sportista ja siihen saatavista viripytyistä mittoja, tein matikan tunnilla joskus jotain hyödyllistä:

vakio /autisa 50 38 49cm vakio
38,25 49,5cm 1-ylikoko
38,5 50,1cm 2-
39,00 51,4cm 3-
39,5 52,7cm 4-
40,0 54,0cm 5-
max poraus 40,5 55,4cm 6-
41,0 56,8cm
41,5 58,2cm
42,0 59,7cm
42,5 61,0cm
43,0 62,4cm tunturin vakio ja 50 autisa alahelma
43,5 63,9cm autisa jpc 65cc vakiokoko
44,0 65,4cm
44,5 66,9cm
45,0 68,4cm -autisa jpc 65cc max ylikoko ja
45,5 69,9cm puch shopin 70cc pytyt
46,0 71,5cm
46,5 73,0cm
47,0 74,6cm autisa jpc 75cc, läppäautisa, airsal/
47,25 erokit, metrakit
47,5 76,2cm
48,0 77,8cm alahelma sportin, jpc 65cc,
puchshopin 50cc pytyillä

50,5 75cc pyttyjen alahelma esim autisa jpc 75cc, läppäautisa, jos tästä olisi jotain hyötyä ja soveltamista soliferiin

itellä kasattuna alakerta 75cc läppä autisalle, ostetaan männäntappi uusi mäntä ja hiilikuitua läpille,
Älysinkö idean? Eli listassa on pytyn halkaisija ja helman halkaisija?

Jos kehtoot,lyhennä titteliäsi. Lisää se vaikka alle kirjoitukseksi. Kapenee kummasti viesti osio.
solifer sm 86 kirjoitti:Älysinkö idean? Eli listassa on pytyn halkaisija ja helman halkaisija?

Taitaa enemmänkin olla sylinterin tilavuustaulukko mäntäkokojen mukaan.

Millit - Kuutiot

Samanmoisen ite tein PV koneelle. Kuvan kun tekee niin on mukavampi levittää. Hymy
[Kuva: th_PvSs1RKuutiotilavuustaulukko.jpg]
Sivut: 1 2 3