Soliferia

Täysversio: Lohkojen avarrus + yleistä
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3
Eli ei käy suoraan,mutta vakio puch vz50n4 koneen pytty käy tomokseen suoraan,eli hommaisisin tuommoisen viilatun tomoksen pytyn,tai puch pytyn. Mutta tuo pyttyhän ei ole tomoksen isoin kuristus (tai no,pakohan on melko pieni,mutta kyllä silläkin päästään jo päälle 60km/h),putki ahdistaa kyllä selvästi eniten.
Onko nämä avarrusjutut taas näitä kaverilta kuultuja, vain onko jollain ihan omaa kokemusta noista? Ihmettelen suuresti etten vielä kertaakaan ole vielä törmännyt tuohon tarpeeseen. Kuten tästä Jarssin kuvasta voidaan tutkailla helmojen paksuutta minicrossin pytystä kun poraus on se 38mm.
[Kuva: t_4859.jpg]
Ja sitten vertailuksi puchshopin PSR 50, sanoisinko ettei paljoa ole eroa helman paksuuksissa.
http://www.puchshop.de/catalog/images/Pu...0ccNT3.jpg

Onhan se selvä että jos jotain 75cc alkaa sovittelemaan, niin pakko kai se on avartaa. Mutta en usko että näissä vakiokokoisissa sylintereissä on mitään ongelmaa sovittaa tomokseen. Voin toki olla väärässäkin. Pitää tehdä jotain raporttia kun saan palikat tilattua ja saapuvat Wink
Juu tottakait minicrossin ja vakio puch pytty sopii suoraan,mutta KUULEMMA 50cc metrakitti ei,koska ilmeisesti samapytty,kuin 65cc,mutta pienemmällä porauksella.
Joo. Ite ainaki meinasin vaan viiä pytyn poraukseen, ja hyvä tulee. Kun vakio pytty mikä oli kiinni, nii se on leikannu kii. Ja sitä oli jo valmiiks viilattu. Ja kiertokanki kuulemma ihan hyvä, kun ylähelan vaan vaihtaa uuteen. Ei näitä kannata varmaa hirveemmi virittää....

Se vaan se kytkimen isoratas on vähän ropleema, kun kahdessa eri rattaassa on semmoinen pieni hiushalkeama rattaan juuressa. Ei mene rattaan toiselle puolelle asti.
Pistätkö kuvaa niistä? ,niin pällistellään ongelmaa yhdessä...
Joo, ratas ongelma ratkaistu. Löytyi toinen, jossa ei mitään merkkejä. Ja toinen ongelma on se, et helvetilläkö sen kiilatapin tyngän saa pois kampurasta ? Poraamallako ? Kun sitä on jo porattu valmiiks, niin se ois melkeen ainut vaihtoehto, kun pihdit ei yllä.
Toinen tappi läks sillain, et lämmitti akselia, ja veti pihdeillä pois.

Mut onneks on toinen kampiakseli, josta saa ihan hyvän kun vaihtaa vaan kiertokangen.
BTW, mihin asti porausvaraa on isoripaisella vakiopytyllä ? Nyky poraus 42mm. Männässä ainaskin lukee niin. Pitää vielä tarkastaa mitalla kun kerkee.

Ja aika jännä, et toinen kampiakseli on 0,2mm kapeampi kytkimen neulalaakerin kohdalla.. Pitää saaha se toinen kampiakseli kuntoon, missä on se tappi vielä kiinni, koska se ei ole niin kapea sieltä kytkimen päästä.
On vähän väystä siellä...
Tajuis vaan et helvetilläkö sieltä sen tapin saat irti...

Edittiä edittiä;
Ei lähteny se tappi sieltä millään irti, joten toinen kampiakseli menee käyttöön.
Ei vaan löydy 12mm yläsilmällä olevia kiertokankia. Tai siis on, mut maksaa 50€ pelkkä kanki...
Ei siis löydy tarvikkeena. Mulle välttäis sinällään se 10mm yläsilmällä oleva, kun en meinannu tota hirveemmin viritellä..
Kahtoo nyt kumpi tulee kannattavemmaks.
Jos kampiakselia meinaat purkaa niin prässin vaatii,muuten ei oikein se kanki pois lähe eikä takasinkaa kohillee saa.
Tai ehkä saa mut hyvin tärrää senjälkee käynti ja hakkaa laakerit risaks
No ehkäpä tämä onkin tiedossa jo... Kolmeen eri vehkeeseen joutunu vaihdattaa kiertokangen koneistamolla.
BTW, oottekos kampiakselin stefoja liimailleet millä lohkoon ? Käykö tämmöinen laakerilukite ? http://www.motonet.fi/fi/tuote/602309/PE...ukite-10ml

Tossa purkissa ainaskin lukee, et ei suositella muoville, mut yhteen toiseen koneeseen oon laittanu eri merkkisellä laakerilukitteella ja on toiminu. Mut siinä ei sanottukaa omasta mielestä, et muoville ei sais laittaa...
Ensimmäinen kerta,kun kuulen,että joku olisi liimannut stefat kiinni millään tomoksessa. Hyvin on pysyneet muutenkin. Ei ole ollut itselläni vuotoja. Eikä myöskään olevuotoja ollut 2v sach,puch,suzuki tai hondatype koneissa,vaikken ole stefoja liimaillut...
Juu. ihan varman päälle pelaan vaan. Kerran on PV Suzukista lentäny stefa pihalle, vaikka oli ihan pohjassa asti.
Pv:issä aika yleistä, ainakin noilla halppis tarvikestefoilla. kaksi konetta tiedän mistä on kytkimen puolen stefa räjähtänyt.
Joo. Itellä se oli magneeton puolen stefa.
BTW ei kellään löytyisi lohkojen avarrus työkalua sopuhintaan ? Pitäskös muuten lohkojen tiiviste olla kiinni kun avartaa ? Siis onko se työkalu niin tarkka lohkojen mitoista ?
http://soliferia.parasiitti.org/galleria...p?pid=1058 tuo olisi se halvin lohkojen avarrukseen, uudesta tiivisteestä piirroittaa reiän koon (ja vähän lisää lämpölaajenemista ajatellen) Wink
Sieltä koneistajavelho tekee pari sarjaa avarrustyökaluja Tomoksen motille niin saadaan oikeasti pyöreitä avarruksia. Hymy

Tälläsiähän joskus myytiin mm. Mc Scatterilla.
-> http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic...#msg398606

Pinnapulttien reijät Tomoksen, Puchin, Minarellin raisun vanha/uuteen ja Am6 ja Rabasa niin vois asiakaskuntaa löytyä jo mukavasti. Hymy
Juu tuota kyseistä sarjaa myytiin ennen vaikka missä.
Sivut: 1 2 3