Soliferia

Täysversio: Laakerien vaihto
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
Olisko kellään soliferin alakerran (4-v) kaikkien laakerien kokoja ylhäällä? Ja mistä ja minkä merkkiset kannattaisi ostaa?
6003
6004
6201
6202
6202 suojattu joista toiseltapuolelta suojus poistetaan.

SKF ja Koyo on laatumerkki
Mistä tilasit vai haitko ihan laakerikaupasta?
solikkaracing kirjoitti:Mistä tilasit vai haitko ihan laakerikaupasta?

Kannattaa suoraan laakeriliikkeestä tai vastaavasta hakea niin ei ole mitään lisää siinä hinnassa niinku mopoliikkeissä..
Juu laakeri/autotarvikeliikkeestä.
Mitä olen ohimennen kattellu mopo kauppiaita, niin soliferin moottorin laakerisetti 20€ missäköhän maassa on laakerit valmistettu?
Jape105 kirjoitti:6003
6004
6201
6202
6202 suojattu joista toiseltapuolelta suojus poistetaan.

SKF ja Koyo on laatumerkki

Hmm... Kampiakselin laakerit unohtui tuosta...^ vm 1970-1980 oli L17, eli kolmeosaiset laakerit, ja 1981--> oli 6203 c3 laakerit. JA muistaakseni 6202 laakereita Tomoksessa ei ole yhtään...

NSK on kanssa laatumerkki Wink
Runkolaakerien koon tiesin kyllä. Itse olen aina ostanut skf ja NSK laakereita, pitääpä hakea huomenna laakerikaupasta laakerit. Voisko joku varmistaa onko solikassa 6202 laakereita?
Se jossa toinenpuoli suojattuna tulee kytkinakselille sen kromisen kuvun taakse.
Ja toinen tulee vaihdeakseliin kytkimenpuolelle.
Ja runkolaakereita en laittanu tohon listaan. koska ymmärsin tekstistä sillai että kysyjä ei niitä kysyny.
Siis 2kpl 6202 laakereita? En käynytkään hakemassa kaikkia laakereita kun vaihdoin vaan kampiakselin laakerit.
Kyllä 2kpl 6202 laakereita.
Laakereita EI voi enää nykyään valita merkin perusteella jos laatua hakee,itsellä hajosi aikoinaan auton vetopyörästön laakerit kun autolla oli 60tkm mittarissa,syy oli SKF laakerit jotka oli tehty Ranskassa,että se siitä laadusta!
Oli kyseessä tyyppivika eli huonosti tehty laakerisarja,kyllähän ne yleensä kestääkin mutta mitään Kiinanihmeitä en kyllä mihinkään laittaisi jos laakeroinista on kyse,ja melkein jokaista merkkiä näköjään tehdään siinä halpamaassa oli se sitten Ranska.Kiina tms että tuon mukaan kyllä valitsisin!
Ei kyllä mun mielestä kannata tyrmätä yhtä top3 johtavaa laakerimerkkiä jos autossa on suunnitteluvirhe tai joku rasvanäppi on ne raivolla paukuttanu moukarilla paikoilleen..

Itsellä ei ole koskaan ollut ongelmaa Koyon, SKF tai FAG laakereiden kanssa.
Jos ne "ennen aikojaan" korkkaa, on monesti asennuksessa tai ylläpidossa kustu jollain tapaa.
Eipä ole ollut skfssä vikoja ollut. Lähinnä kun niitä vaihdellut vanhojen tilalle.
Ex mankissa kesti vakiot taka pyörän laakerit noin 1200km,mutta sitten vaihdoin ojasta löydetystä solifer tms skootterin etu vanteesta lähes uudet skf laakerit. Niillä pääsi sen 3000km kunnes möin värkin pois...
Tän topikin kysymys ei ollut mikään laakerimerkkien erovertailu, enkohän itse tiedä mitkä laakerit haluan ostaa. Itsellä kilpapyörissäkin skf pyöränlaakerit kestäneet hyvin
SIIS autossa ei ollu mikään SUUNNITTELU virhe eikä kukaan niitä ollu paukuttanu muualla kuin tehtaalla paikoilleen!
Johan tuossa kirjoitin että se oli HUONOSTI TEHTY LAAKERI SARJA,jäikö jollekkin vieläkin epäselväksi? voin antaa oppitunteja jos noin kävi ja ihan ilmaiseksi!
TUON vuoksi en pidä enää mitään laakerimerkkiä parhaan kun noin kävi,enkä ainakaan niitä Kiinassa ym tehtyjä!
Turha alkaa myöskään väittelmään asioista jotka on maahantuoja varmistanu että huonoa on ollu,en yleistä että joku merkki olisi huono ja toinen hyvä,sanoin vain että ei voi myöskään yleistää mitkä olisivat ne parhaimmat,aivan hyvin voi kestää Timken,FAG,NTN,Hopman ym
Sivut: 1 2