Soliferia

Täysversio: Miksi ei kulje?
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Vakioväleillä kulkee ihan tasan 40km/h. Tarkista se stefa samalla kun avaan kytkinkopan.
Asia selvä, pittää tarkistaa jahka joudan. Kiitti neuvoista
Mulla ihan vakio solikka kulkee 13 eturattaalla 50km/h. Dance
Mulla menee 14-35 väleillä 60km/h, vireinä tehari, Fiddy putsari ja säätösuutin.
SM-78Driver kirjoitti:Laitanpa tänne asiani, kun liittyy aiheeseenkin.

Eli, onko normaalia että normi SM ei kulje kuin just ja just 40 näillä "vireillä": n. 1.5 mm laskettu kansi, vakio bingi säätösuuttimella, uus vaahtomuoviputsari orkkiskotelon sisällä ja 13-35 välit.
Mopo kuitennii kiihtyy jotenkuten ja vääntää myös, muttei oikeen kulje...

Karstat poltin putkesta, jonka jälkeen veto parani vähän.
Ja kysehän on vm -78.

Saattaa olla happivajaus. Kokeile raottaa putsaria tai ota putsari kokonaan pois. Huom! vain kokeilun ajaksi Hymy
No ei ollu vika putsarissa, kulki tasasella sigmaan 39.
Alan itekkii epäillä tuota kytkimen luistamista, tännää ku rupesin polkasee käyntiin 2 ensimmäistä polkasua oli "tyhjää", eli luultavasti kytkin luisti. Tasasella tuo kyllä kiihtyy erittäin hyvin, kuten myös ylämäkkeen, mutta mittari vaan näyttää sitkeesti 40 km/h...
Ootko koittanu säätää kytkintä? Jos tuntuu, että luistaa poljettaessa niin kytkimen ruuvia tiukemmalle!! Sitten helppo tapa kokeilla, että luistaako kytkin on että koita ykkösellä etujarrua vasten ns sudittaa silloin kyllä huomaat luistaako vai ei. Niin ja jos öljyt menee sellaiseksi maitokahvin väriseksi niin silloin taatusti kytkin luistaa
Ainiin unohtu öljyjuttu kertoa, että jos loota mustaa heti muutaman kilsan ajon jälkeen punaiset öljyt niin kytkin luistaa silloin ja irroittaa väriä öljyyn. Punaista öljyä on mm ATF joka on muutenkin tosi hyvää mopon lootalle.
Kytkintä on kyllä säädetty, muuten toimii hyvin. 1. Vaihteella ei tunnu minkäänlaista kytkimen luistamista. Öljy on myös oikeen väristä, ei oo mitenkään normaaliväristä poikkeavaa. Öljynä käytän Motulin 10w30.
se luistaminen voi myös johtua siitä kiilasta siellä vaihteistossa! Pitkä kiila joka menee 3-5 vaiherattaiden alla sillä akselilla jolla on se iso ratas. Voi tuntua luistamiselta jos sollessa ei ole tarpeeksi voimaa pyörittää rattasta kunnolla tiukalla akselilla.
Koita selvittää tapahtuuko luistamista vain tietyllä vaihteella (esim ajossa vedät vaan kovan kytkinpommin.. Nauru jos mopo muuten kunnossa niin ei kyllä voi hajota tuollaisesta. Pitäisi kyllä näin ilmetä jos kiila rikki.)
Yleensä se kiila murtuu juurikin kolmosvaihteen kohdalta, jolloin kolmosvaihde häviää kokonaan ja sen tilalle tulee "vapaa".
Mulla murtui pari vuotta sitten se kiila. Se on sitten purettava se akseli jos kiila on murtunut...
Ittel yks talvi tuli paskottua se kiila varmaa kolmee neljää kertaa parin viiko sisää ku piti aina sudittaa huonoil ketjuilla jotka oli ku kuminauha ja loput voitte päätellä ite et kui aina kävi Nauru
Etkai aukassu konetta joka kerta? Nauru
näin aina tuli tehtyä ja site lopuks päätin marssia kauppaa ja sanoin et parhaat jaon 415 ketjut kitoos
Sivut: 1 2 3 4