Soliferia

Täysversio: Miksi ei kulje?
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4
Onko tulppa vaihdettu milloin viimeksi?
Stefat vaiheddut keväällä ni ei pitäis vuotaa... ja nyt uusi mäntä vaihettiin + sylinteri honattiin eli on vielä sisäänajoki eessä... tarkistan vielä sen imukaulan
Juhaz kirjoitti:Alkaa hermo mennä ton mopon kanssa kun jo vuoden päivät joutunu koko ajan rassaamaan eikä koskaan tunnu toimivan Evil or Very Mad


Ihan tuttu tunne. Tuon prätkän kanssa olen myöskin turannut yli vuoden eikä meinaa pelata. Mutta olen sitä mieltä että se pitää saada toimimaan ja minä myös laitan sen toimimaan vaikka menis ikä ja rahat.

Että ei se suuri vika voi olla näin pienessä mopossa..Nauru
Kaikki paikat vain malttaa käydä huolella läpi niin ei pitäisi olla kovin iso homma.

Ja jos käy laihalla niin ei välttämättä näy tulpan värissä, runsas öljy saattaa tehdä tulpasta mustan/ruskean?
Vika olikin siinä kytkinpuolen kampiakselin stefassa Nauru se vaihdettiin ja samalla parit tiivisteet ja nyt toimii hyvin!

manic mechanic kirjoitti:
Juhaz kirjoitti:Alkaa hermo mennä ton mopon kanssa kun jo vuoden päivät joutunu koko ajan rassaamaan eikä koskaan tunnu toimivan Evil or Very Mad


Ihan tuttu tunne. Tuon prätkän kanssa olen myöskin turannut yli vuoden eikä meinaa pelata. Mutta olen sitä mieltä että se pitää saada toimimaan ja minä myös laitan sen toimimaan vaikka menis ikä ja rahat.

Että ei se suuri vika voi olla näin pienessä mopossa..Nauru
Kaikki paikat vain malttaa käydä huolella läpi niin ei pitäisi olla kovin iso homma.

Ja jos käy laihalla niin ei välttämättä näy tulpan värissä, runsas öljy saattaa tehdä tulpasta mustan/ruskean?

Semmosia vähän ne solikat Nauru
Ei näin yksinkertaisissa vehkeissä voi monimutkaista vikaa olla. Kannattaa vaan tarkastaa aina kaikki. Itsekään en uskonut vaikka viisaammat sanoivat että vuotaa lohkojen keskitiivisteesä... Nauru

Hyvä että lähti toimimaan!
Voisi olla ihan hyvä idea käyttää ainakin näissä virivehkeissä 2 huulisia stefoja kammella. Varaosakauppojen myymät taitavat olla vallan 1 huulisia. Noita 2 huulisia kannattaa kysellä hyvin varustetuista laakeriliikkeistä (hinnassa ei käytännössä ole eroa).
Kasaamiini Themo koneisiin olen laittanut vallan noita 2 huulisia vaikka vakio koneita ovatkin. Monasti stefan kohdalla liukupinta on kulunut ja tai syöpynyt jollon 2 huulisen edut korostuvat ainakin toinen huuli on kulumattomalla kohdalla. Vaikka kulumaa ei olisikaan niin luonnolisesti 2 tiivistyspintaa tiivistää paremmin kuin 1 Nauru
Täytyypä ens kerralla laettoo 2 huuli stefat tomokseen. Cool
Minulla on 2huuliset stefat kampiakselilla tuossa 84sessani, ja hyvin ne on siinä ainakin 5 vuotta kestänyt...Hymy
Itelläkin nyt ne 2 huuliset stefat kampiakselissa Nauru
Laitanpa tänne asiani, kun liittyy aiheeseenkin.

Eli, onko normaalia että normi SM ei kulje kuin just ja just 40 näillä "vireillä": n. 1.5 mm laskettu kansi, vakio bingi säätösuuttimella, uus vaahtomuoviputsari orkkiskotelon sisällä ja 13-35 välit.
Mopo kuitennii kiihtyy jotenkuten ja vääntää myös, muttei oikeen kulje...

Karstat poltin putkesta, jonka jälkeen veto parani vähän.
Ja kysehän on vm -78.
Villi veikkaus, että kytkin luistaa... pitäs se noilla noin 50km/h mennä.
Mitenkäs, tuntuuko se kytkimen luisto mm. siinä, että kahva on ihmeen kevyt painaa pohjaan?
Kyllä tuolla pystyy kytkinpommin tekeen, ottaa se ainakii sillon kiinni aika äkäsesti...
No, se on yleensä merkki löysistä kytkinjousista joka viittaa kytkimen luistoon. Yleensä tomoksen kytkintä ei ainakaan noilla väleillä saa luistamaan, koska ykkösen, ja kakkosen vaihteiston välitys on niin lyhyt. Ensimmäiseksi luiston huomaa isoimmalla kun vaihdat jyrkässä ylämäessä kolmoselta neloselle hieman kytkimellä pommittaen.
No en tiiä, onko vika sillon kytkimessä, ku ottaa kyllä aika hyvin kiinni ylämäessäkii. Voip toki siitäkkii johtua, pittää tarkistaa kuhan kerkeän kytkinlevyt. Aloin vaa ihmettelee kun vakioväleil kulki alussa n. ~30 km h, ku eikös sen pitäs kovempookii mennä? Voiko myös oireilla kampiakselin stefojen vuotamisesta? Ee oo nimittäin koskaan konetta aukastu...
Kampiakselin stefa voi hyvinkin olla mennyt. Kyllä sen vakioväleillä pitäisi kulkea yli 40kmh. Kannattaa kuitenkin tarkistaa se kytkin ensin kuin rupeat konetta availemaan?
Sivut: 1 2 3 4