olipa kiva ylläri ku piti soliferia ruveta käynnistelemään vuoden tauon jälkeen.. oli bensahana jääny varatankki asentoon ja tankki tyhjä... noh bensaa asemalta ja uudella tarmolla sollen kimppuun.. ei yritä ees työntämällä , mie siihen et mitä vit.. noh tulppa pois ja kampikammion huuhteluu..ai että bensa lentää prkl..
pitänee vissiin laskea öljyt ulos ja uutta matskuu koneeseen ennen ku jatkaa tulpattoman mopon polkemista.
vai mitä tekis.. ostakaa pois.. heh.
Puhdistitko kaasarista vanhat bensanjämät?
voipihan nyky viina pensat kuivattaa stefat ja päästää öljyäkin sisään.
Kaasari puhtaaksi ja testaat toimiiko.
enpä putsannu kaasaria ku meni motivaatio siihen ku joka polkasulla ilman tulppaa etulokasuoja kastui bensasta
mahtaakohan olla konkka sökö ? tuleeko kipunaa ? kyllä kohon toiminta kannattaa tarkastaa ja suutin putsia. Nykybensojen parasta ennen on 4-5kk siitä kun jalostamolta lähtevät. Tuon ajan jälkeen besa alkaa kemiallisesti hajota ja tekee monen sortin ongelmaa.
????? kipinä varmaan tulee ,mutta ,pitäis ensin saada kampikammio kuivaksi ettei kastele tulppaa
Jätät sen vaikka yöksi kuivumaan, eli bensahana kiinni ja lasket bensaletkusta sen "ylijäämäbensan" mitä aina letkuun jää. Sitten sueraavana päivänä tarkistat kohon toimivuuden ja putsaat kaasarin ja lyöt tulille...?
tulppa ruuvattu irti,tutkitaan huomenna. koho pois ja paprulla jämät hittoon. kaasaria en mielelläni irrota..tiiviste tuli laitettua liiman kaa paikoilleen.
pääseekö bensa öljyn sekaan??
ei jos lohkojen väliset tiivikkeet on kunnossa. Tosin helpostihan sen toteaa. öljyntäyttö korkki irti ja nuuhkimaan
jos haisoo pensa niin saapi valmistautua konee purkamiseen
juu tulee mieleen ku oli kesä autona kupla ni siinä ku rupes pumppu vuotamaan ni 8l tuli tavaraa öljypuolelta ulos.. meinas tulla kiire ku öljyjä vaihdoin...
miksi kone pitäisi purkaa??? ei ymmärrä.. vanhat litkut ulos ja uutta tilalle..
eri asia olisi jos moottori olisi ollut käynnissä kyseisen tapaturman aikana..
Mikälio öljytilassa haisee bensa se tarkoittaa suomeksi että kampikammiosta on vuoto oljytilaan ja sellaista ei 2 tahti koneessa passaa olla
eli stefa ja tai lohkotiiviste sökönä
juu ei missään koneessa saa olla.. mutta mitä se tekee jos kone seisoo.. toki öljykalvo ohenee,mut siitä tuskin haittaa jos kone seisoo... heh..
joo lasketaan pata kuivaks ja uudet öljyt ,ne seissy jo 2v hyllyssä odottamassa.
ei vallan mahdotonta joskin ei kovin todennäköstäkää että stefa on jumiintunu seisonnan aikana ja rikkunut nyt kun konetta on koitettu käyntiin. Tarkistamisesta ei liene haittaakaan. Mikäli vuoto on ja se on tarpeeksi iso niin voi alkaa haittaamaan käyntiä
Pakokäyrä voi olla myös bensaa täynnä, kannattaa käyttää irti.
Aina kun minulta unohtuu pensahana auki ja kampikammio on täynnä pensaa otan tulpan pois ja laitan hanan kiinni ja työnnän mopoa raivokkaasti alamäkeen.