Soliferia

Täysversio: Cresentti ladosta tielle
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2
TunnustanNauru Meillä 3v saksissa on ainakin samanlainen mäntä kuin Tunturissa. Siis sellaisessa pisaran muotoisessa pytyssä.
Samanlainen pytty minullakin,3ja 2v koneissa eri mittaset k kanget.
olis ollut vaan sen 10e halvempi se tunan mäntä Big grin
Niin no sitten se Tunturin mäntä käy 3v:henHymy
Noin 30v nukkunut peto herätetty Cool puol kierosta tarvi polkasta niin tärähti tulille ja hyvin käy.
Ainut nämä pirun vaijeri vaihteet! jostain syystä en keksi miten ne sais kunnolla pelittämään,tosin jospa vmpk:sta saa apua...
Ainiin ja sähköt pitäs vetää uudestaan mutta välttää juhannus viilistely ajoihin hyvin kun yötön yö Cool
Mitäs kaikkea uutta osaa sinä tähän hommasit?
Öö kun muistas kaikki.
ainakin:
Mäntä sarja
Kaasariin hiluja
kiertokanki+kampiakseli+laakerit
koneeseen tiivisteet,mutta laitoin tiivistemassalla ne kun en rupppee maksamaan 20e niistä,tosin imu tiivisteen nappasin tomoksen tiiviste sarjasta Cool
ketjut+etu atas (etu ratas makso 17e!)
Siinä aluiksi mitä muistan,Mutta lisää tarvitaan vielä kun ruvetaan kunnostelemaan valot yms.
Niin ja eturattaan mutteri jarruttaa nyt ajamista. Onkohan se ihan normi kierre vai joku eksoottinen???
Aika hyvin noin kauan seisseltä sähköosilta!Hymy
Jep. Käret ja kaikki liitokset ihan hapettuneita mutta silti 1/2 kieroksella tulille 30v seisonnan jäläkee Cool
Aika hyvin kylläHymy onkos tässä sellainen keltainen punottu puola?
Ei. ihan tomoksesta yms tuttu puola. ainut vaan että vain yksi valo puola. muuten samanlaiset sähköt.
Mutta on saatettu osia vaihdella vuosien aikana...
Ollut rojekti vähän jäissä...
Viime kesänä jäi tuosta etu rattaan mutterista kiini aju hommat. Kierre paskana eikä uutta saanut paikoillaan. Tuossa viime syksynä purin koneen ja kaveri teki sorvissa uudet kierteet veto akseliin. Joskus tammikuulla sain aikaseksi hommata stefat kampiakselille,mutta joskus loppu talvesta tuli tiiviste sarja. Kasasin koneen ja hokasin,laakerit uupuu! No viime kuussa sitten hommasin laakerit ja nyt kasailin konneen.

Mutta tänään!

Vaihde vaijeria ei ollut,mutta jumitin kakkos vaihteen päälle. Hirmu pärinän ja savun kanssa tuli koe ajut tehtyä! Hieno tunne päästä ajelemaan,viimeksi 80luvulla ajettu tällä mopedilla. Cool jospa tästä tulisi intoa rakennella loppuun asti...

Hiljaa hyvä tulloo...
Mitä on vielä tekemistä cresentissä? Onko tarkoitus laittaa museokilpiin joskus?
Helpompi kysyä,mitä on tehty...
Mutta:
-Vaijerit,paitsi kaasu,kytkin ja puolipuristin (ei väänny työntötangot tässä vehkeessä)
-ketjut,nyt vanhat solikan ketjut...
-sähköt rakennella käytännössä uusiksi
-sisärenkaat (ulko kumit kuin uudet,vaikka puol vuos sataa vanhat)
-herkistellä lähinnä etujarrua...
-kahvoja,polkimia yms käyttö laitteita ehostella
Maalaus,ehkä,jos,joskus,jossakin,mutta tuskin...

Ei ole ainakaan enmen maalausta menossa museo rekisteriin. Kunhan nyt saa tekniikan kuntoon,niin voi päristellä enempi. Cool
Kuvien perusteella ei kannattaisi ainakaan maalata, hyvän näköinen maalipinta jo nyt
Joo täytyy kokeilla jotain lumppu laikkaa tms. Ei ole oikein vielä kerennyt perehtyä pinnallisuuksiin...
Sivut: 1 2