Kaivelimpa tänään cresentin ladon pohjilta esiin ja pyyhin pölyt.
koneen kunnostuksen aloitin jo pari päivää sitten.
Kuvia lisään galleriaan kun muka liian suuria tänne. enkä jaksa ruveta pienentelemään.
puutteita:
Kampiakseli ja kiertokanki-(uus jo tiedossa)
Mäntä-
Kaasarin neula ja sen lukitsin-
sähkö johtoja muutamat pasana-
parit vaijerit täytyy uusata-
Ketjut ja eturatas-
Noita osia saa tarjota ja pitääkin jos nurkissa pyörii!
Cresenttiä ei ihan heti maalata vaan alkuun laitetaan tekniikka kuntoon ja katellaan miten ruppee toimimaan.
Osiltaan tuo on helppo projekti kun lähes kaikki löytyy.
Mopedilla on myös jonkin verran tunne arvoa kun ukki ostanut uutena ruotsista.
Valitettavasti vuosi mallista ei ole tarkkaa tietoa,mutta eipä ole edes mallista...
Perskules hyvän näköinen Cressu! Älä ihmeessä maalaa tuota, kun on noin hyvässä kunnossa muutenkin! Paljon, paljon arvokkaampi kun et maalaa, ja lisäksi tuo punainen näyttää metallinhohtoväriltä, eli sen koodi on aika vaikea löytää. Paksu kerros vahaa vaan ja menoks!
Juu niin tehdään aluki. ja ihme sienellä yms vippas konsteilla ruosteita cromista ja muista osasista
Näillä näkymin viivästyy koneen kasaus kun voimakoneen mukaan menee 2vk osien tulossa,pientä kevät ruuhkaa...
Aivan
Mulla kesti Tmi-janikaasalaiselta 4 päivää kun mäntä+ kietarin neulalaakeri oli käsissäni
Ja kannattaa ostaa Autosol nimistä mömmöä kromin kiillottamiseen...
On jo haettu kaiken maailman tököttöje yms kiilotus tavaraa
On kyllä hyvä aihio, meiän kerhon puheenjohtajalla on victory merkkinen mopo ja kunto oli tosi karsee tuohon verrattuna, kun molemmat samalta aika kaudelta. Tässäkin säilytys ero, victory oli kuusen alla 40 vuotta ja tää katon alla
Tää oli saman ajan ladossa
Mutta ruåttissa tätä cresenttiä oli kohdeltu kaltoin. Harvase viikko pöllitty ja viety jonnekkin piiloon yms. Tässähän on myös semmoinen piilo katkasia joka estää käynnistämisen jos ei älyä ehtiä sitä.
Aika mielenkiintoinen tarina! Laitappa kuvaa siitä katkaisijasta/ siitä miten se on tehty?
joo kuhan löyvän sen! Iskä kerto että se olis sielä jossain rungon sopukoissa piilossa. en sitten tiedä onko se jälestä laitettu vai tehtaalla.
Tuskin tehtaalla ovat sellaisia laitelleet
Sen pistät sitte nkuntoon kun löydät sen!?
Tietenki! nyt pääsee vasta sunnuntai iltana koti tallille niin sitten jatkuu koneen kasauksella yms.
Iski pientä ropleemia koneen kasauksen kanssa. ei pyöri kampura ainakaan kevyesti.
Johtuu vissiin siitä että kampura eri koneesta joten niitä shimmi rikkoja laakerin ja limpun välissä ysk enempi,mites sen laakerin saa pois? sen mallian en nyt muista,mutta voin laittaa kuvan. normi ulos vetäjä?
http://www.luukku.com/luukku?item=attach...G_2005.JPG
Sain tuon laakerin irti kun lämmitti sitä ekan toholla ja sitten varovasti ruuvi meisselillä kampes irti. yks välys rikka pois ja kone pyöri justiisa sopivasti
Kukas muuten väitti että puch mäntä käy sachsiin???
Voimakone korjas että se on noin 5mm liian lyhyt sachsiin. ainakin 2v koneeseen.